  • 1. Data: 2012-10-13 20:02:00
    Temat: Jak wykręcić śrubę...
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Mam problem - jest sobie autko z aluminiowa glowica i aluminiowym blokiem.
    Padla uszczelka pod glowica. Przy odkrecaniu glowicy ukrecila sie jedna
    sruba, wystaje z bloku na ok. 2 cm wysokosci. Sruba jest stalowa, przez
    uszkodzona uszczelke dostala sie woda i sruba skorodowala w bloku.
    Popsikane Wurthem Sabesto i rdza wygrzebana na ok. 2cm glebokosci - tyle
    ile dalo sie dojsc.

    Jak to teraz wykrecic? Naspawac nakretke i sprobowac odkrecic? Naspawana
    od gory jakos nie chce trzymac - spaw puszcza (inna sprawa, ze z
    wlasciciela spawarki raczej sredni spawacz).

    Jakie sa metody na takie cuda? Naciecie sruby i wykrętak? Rozgrzac srube
    spawarką (tu boje sie o blok - czy mi sie dziura nie wytopi)?
    Rozwiercic i nagwintowac blok od nowa? (tego bym nie chcial)

    Samochod nie jest pierwszej mlodosci, ale dobrze utrzymany i chcialbym
    nim jeszcze pojezdzic ze 2 lata, wiec nie chce robic kaszany, tym
    bardziej, ze glowica juz jest po pelnej regeneracji jak nowka z fabryki.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 2. Data: 2012-10-13 20:23:02
    Temat: Re: Jak wykręcić śrubę...
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-13 20:02, v...@i...pl pisze:
> [...]
    > nim jeszcze pojezdzic ze 2 lata, wiec nie chce robic kaszany, tym
    > bardziej, ze glowica juz jest po pelnej regeneracji jak nowka z fabryki.

    Palnik gazowy lub acetylenowy i grzać blok tylko tym drugim uważać żeby
    nie roztopić.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2012-10-13 20:24:53
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 13 października 2012 20:02:01 UTC+2 użytkownik v...@i...pl
    napisał:
> [...]
    >
    > nim jeszcze pojezdzic ze 2 lata, wiec nie chce robic kaszany, tym
    >
    > bardziej, ze glowica juz jest po pelnej regeneracji jak nowka z fabryki.

    Najpierw nasikac plynow penetrujacych (wiem ze juz psikales) ale czas jest po Twojej
    stronie. Sikac i czekac do kolejnego dnia.
    Jesli sruba wystaje to mozna pilnikiem jej zrobic "nakretke". katowka tez mozna ale
    szybko mozna przegrzac material i sie znowu ukreci.

    Jesli sruba ukrecila sie w srodku i nie wystaje to pozostaje tylko wywiercenie w niej
    otworu i uzycie "wykretaka" to taki slimak z lewym gwintem.

    Wiercic otwor w tej srobie za pomoca prowadnika zrobionego z sruby z otworem
    wkreconej w ten sam gwint.

  • 4. Data: 2012-10-13 20:28:45
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Samochod nie jest pierwszej mlodosci, ale dobrze utrzymany i chcialbym
    nim jeszcze pojezdzic ze 2 lata, wiec nie chce robic kaszany, tym
    bardziej, ze glowica juz jest po pelnej regeneracji jak nowka z fabryki.

    http://www.narzedziak.pl/jonnesway-klucze-do-wykreca
    nia-szpilek-4-szt-ag010059.html
    Taki lub podobny. Przy 2 cm wystających z bloku powinno pójść bez
    specjalnych problemów.
    WOJO

  • 5. Data: 2012-10-13 21:34:12
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Jak to teraz wykrecic? Naspawac nakretke i sprobowac odkrecic? Naspawana
    > od gory jakos nie chce trzymac - spaw puszcza
    to bardzo dobra metoda. tyle że zmiany termiczne powinny ją zluzować.
    jak będziesz chciał odkręcić, to jeden powinien odkręcać a drugi walić
    młotkiem po śrubie. to walenie młotkiem ma zrywać połączenie śruba-blok

    > Jakie sa metody na takie cuda?
    przedwczoraj miałem taki "zonk" w rowerze. przyszedł taki magik- chemik
    który twierdził ze ma kwas który rozpuszcza żelazo zostawia aluminum. po
    jednym dniu nic się nie stało. w drugim dał czadu. "buzowało" jak jasna
    cholera! wynik: rozpuszczone aluminum stal została..... Że niby jak to
    się stało że wynik jest odwrotny - pytam. Bo to nie było czyste
    aluminium i czyste żelazo.

    polecam: olej, penetrant, temperatura, drgania.
    unikaj: chemików, kwasów, pośpiechu
    Powodzenia.

    ToMasz

  • 6. Data: 2012-10-13 22:45:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** v...@i...pl pisze tak:

    > Jak to teraz wykrecic? Naspawac nakretke i sprobowac odkrecic?

    za 2cm to można chwycić szwedem małym
    http://www.wrprodrill.com/upload/images/ridgid-colla
    ge.jpg

    on nie puści najwyżej urwiesz śrubę poniżej

    drugi pomysł to wiertarkę zacisnąć i odkręcać z udarem

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2012-10-13 23:00:13
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > wynik: rozpuszczone aluminum stal została..... Że niby jak to się stało że wynik

    To raczej byla mocna zasada. Moze zle zrozumiales albo gosciowi sie pokrecilo :)

    sz.

  • 8. Data: 2012-10-13 23:06:58
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Jak to teraz wykrecic? Naspawac nakretke i sprobowac odkrecic?

    Jak wystaje 2cm to najprosciej skrecic mocno na tej szpilce 2 nakretki albo nawet 3 i

    odkrecac klucz zakladajac na te najnizsza.
    Jesli nadal nakretki sie odkrecaja to bardzo delikatnie sklepac.

    sz.

  • 9. Data: 2012-10-13 23:33:31
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-10-13 23:06, szufla pisze:

    > Jak wystaje 2cm to najprosciej skrecic mocno na tej szpilce 2 nakretki
    > albo nawet 3 i odkrecac klucz zakladajac na te najnizsza.
    > Jesli nadal nakretki sie odkrecaja to bardzo delikatnie sklepac.

    To by bylo najlepsze rozwiazanie lecz niestety to wynalazek ze stajni
    francuskiej i nie ma normalnego gwintu tylko taki jakby podwojny :|

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 10. Data: 2012-10-13 23:46:03
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > To by bylo najlepsze rozwiazanie lecz niestety to wynalazek ze stajni
    > francuskiej i nie ma normalnego gwintu tylko taki jakby podwojny :|

    Jaki podwojny, drobnozwojny ?

    sz.