  • 1. Data: 2011-08-09 11:34:32
    Temat: Jak wzmocnić sygnał GSM na działce?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Problem klasyczny: działka letniskowa gdzieś na końcu świata,
    a zasięg GSM jest taki ledwo-ledwo co. W domku praktycznie nie ma szans na
    zestawienie połączenia, na zewnątrz od biedy da się rozmawiać choć często
    przerywa...

    Jest jakieś lekarstwo na to inne niż zmiana operatora GSM (niestety umowy
    świeżo podpisane, bez sprawdzenia jak jest na działce "bo plus ma przecież
    świetny zasięg")?

    Są w sprzedaży różne wzmacniacze GSM, ale one są przeznaczone do
    zastosowania w budynkach - czyli na zewnątrz sygnał jest, w piwnicy sygnału
    nie ma i wprowadzamy sygnał do piwnicy. Natomiast nie nadają się do opisanej
    sytuacji, bo anteny nadawcza i odbiorcza nie mają prawa się "widzieć".

    Jest jakiś patent na to? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2011-08-09 11:56:48
    Temat: Re: Jak wzmocnić sygnał GSM na działce?
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 09-08-2011 13:34, Jacek Osiecki rzecze:

> [...]
    > sytuacji, bo anteny nadawcza i odbiorcza nie mają prawa się "widzieć".

    A dlaczegóż to miałyby się nie nadawać do "opisanej sytuacji"?
    Jeśli jest co wzmocnić, to wzmacniacz się sprawdzi. Jeśli nie ma co,
    to... z pustego i Salomon nie naleje.
    Antena na zewnątrz, kierunkowa- i powinno być OK.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 3. Data: 2011-08-09 12:11:16
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 09-08-2011 13:56, Dominik & Co rzecze:

    > Antena na zewnątrz, kierunkowa- i powinno być OK.

    Aha, jeśli chcesz mieć też poprawę zasięgu poza domkiem,
    to tak się nie da- musiałbyś w zasadzie postawić
    własny BTS :-)

    Na początek może wypróbuj zwykłą kierunkową antenę
    zewnętrzną z konektorkiem do telefonu?

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 4. Data: 2011-08-09 14:08:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 09 Aug 2011 14:11:16 +0200, Dominik & Co napisał(a):
    > W dniu 09-08-2011 13:56, Dominik & Co rzecze:
    > Aha, jeśli chcesz mieć też poprawę zasięgu poza domkiem,
    > to tak się nie da- musiałbyś w zasadzie postawić
    > własny BTS :-)

    Domyślam się że nie ma szans na poprawę poza domkiem - choć chodziło mi po
    głowie coś takiego: w granicy działki słup z anteną kierunkową skierowaną na
    jakiegoś BTSa, a na jej "plecach" kierunkowa antena nadawcza skierowana
    w stronę działki - obie oddzielone od siebie solidną blachą. :) Ale jako że
    to by była już spora zabawa a efekt niepewny, to pozostaje w sferze bajania.

    > Na początek może wypróbuj zwykłą kierunkową antenę
    > zewnętrzną z konektorkiem do telefonu?

    Ko-czym? Jakiś telefon młodszy niż 3-4 lata ma w ogóle wejście na
    podłączenie anteny? :) Zresztą odpada, bo chodzi o to by zasięg miały
    telefony wszystkich domowników, a nie jeden wybrany...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 5. Data: 2011-08-09 14:30:14
    Od: "r." <n...@n...com>

    W dniu 2011-08-09 16:08, Jacek Osiecki pisze:
> [...]

    Słusznie kombinujesz. Jak nie sprawdzisz, to się nie przekonasz. Sprzęt
    można wypożyczyć np. w Dipolu. Koszt to od ok. 1600zł. Gdyby nie chcieli
    wypozyczyć, to poproś o namiar na jakiegoś instalatora, który jest ich
    klientem. Antenę odbiorczą możesz powiesić do testu np. na drzewie.

    http://www.dipol.com.pl/oferta-repeatery-repeatery-g
    sm,4384.htm

    pozdrawiam
    r.

  • 6. Data: 2011-08-09 15:14:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-09 16:30, r. wrote:
> [...]
    > wypozyczyć, to poproś o namiar na jakiegoś instalatora, który jest ich
    > klientem. Antenę odbiorczą możesz powiesić do testu np. na drzewie.

    Ciekawe co im robi tę cenę. Podobne sprzęty u chińczyka (np. na
    dealextreme) to koszt z wysyłką na poziomie 50-100 USD.

    Oczywiście rozumiem, że są koszty homologacji, serwisu, etc ale 7-krotna
    przebitka? Toż to rozbój na równej drodze!

    Piotrek

  • 7. Data: 2011-08-09 15:21:49
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiście rozumiem, że są koszty homologacji, serwisu, etc ale 7-krotna
    > przebitka? Toż to rozbój na równej drodze!

    A kupiłeś ten u chińczyka?
    Działał?
    U mnie ten:
    http://www.dealextreme.com/p/gsm-900mhz-mobile-phone
    -signals-booster-repeater-55-db-26146
    powodował że lepiej było bez niego...
    Po włączeniu go nie dało sie nic z telefonami zrobić
    Działał jak jammer

    pzdr
    GS

  • 8. Data: 2011-08-09 15:41:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-09 17:21, GS wrote:
> [...]
    -signals-booster-repeater-55-db-26146

    > powodował że lepiej było bez niego...
    > Po włączeniu go nie dało sie nic z telefonami zrobić

    Na temat modelu, o którym piszesz nie mam opinii. Natomiast 50dB model
    (ten za 49.80) na pewno działał - widziałem go w akcji "na wsi".

    Z tym kwestionowaniem jakości to bym nie przesadzał. Parę rzeczy od nich
    kupowałem (chociaż akurat nie repeatery) i generalnie jestem zadowolony.
    Chociaż oczywiście nie należy tych sprzętów traktować jako sprzętów z
    górnej, ani nawet średniej półki.

    Piotrek

  • 9. Data: 2011-08-09 15:47:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
> [...]
    > że
    > to by była już spora zabawa a efekt niepewny, to pozostaje w sferze

    Nie wiem skąd bierzesz pomysły o niewidzeniu się anten czy o blachach,
    przecież GSM pracuje na mnóstwie częstotliwości nośnej, coś jak CB na
    wielu kanałach. Wzmacniasz sobie poradzi z tym problemem bez Twojego
    udziału i pomocy. Nie musi być nawet w granicy działki, wystarczy że
    postawisz antenę kierunkową na dachu domku i skierujesz ją w stronę
    BTS'a od Plusa a będziesz mieć poprawę jak niebo a ziemia....

    > Ko-czym? Jakiś telefon młodszy niż 3-4 lata ma w ogóle wejście na
    > podłączenie anteny? :) Zresztą odpada, bo chodzi o to by zasięg miały
    > telefony wszystkich domowników, a nie jeden wybrany...

    To zostaje Ci mały wzmacniacz i do niego antena kierunkowa, po sprawie.
    Ale są to koszty rzędu 500-600 zł plus koszt anteny, bądź na to gotowy.

  • 10. Data: 2011-08-09 15:50:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> wrote in message

    sm,4384.htm

    > Ciekawe co im robi tę cenę. Podobne sprzęty u chińczyka (np. na
    > dealextreme) to koszt z wysyłką na poziomie 50-100 USD.

    Aż tak tanich nie widziałem - podasz linka?
    To co ja znam wszystko sporo powyżej 100USD.

    > Oczywiście rozumiem, że są koszty homologacji, serwisu, etc ale 7-krotna
    > przebitka? Toż to rozbój na równej drodze!

    Tu są tańsze, ale trzeba wybrać model który będzie działał w Polsce:
    http://www.amazon.com/s/ref=bl_sr_wireless?_encoding
    =UTF8&node=2335752011&field-brandtextbin=Wireless%20
    Extenders