  • 1. Data: 2012-12-23 07:55:59
    Temat: Jak zmienić rozdzielczości zdjęć z zachowaniem folderów?
    Od: ZS <a...@w...pl>

    Cz ktoś może widział w jakimś programie hurtową zmianę rozdzielczości w
    podfolderach?
    Mam zdjęcia posegregowane w folderach latami i wydarzeniami. Chciałbym
    zrobić kopie w niskiej rozdzielczości i przegrać na laptopa. Próbowałem
    picassy, irfan, acdsee, resize i nigdzie nie można zmienić
    rozdzielczości aby w podfolderach zmieniał (może być kopia albo lepiej
    oryginały zmniejszał)

  • 2. Data: 2012-12-23 09:19:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-23 07:55, ZS pisze:
    > Cz ktoś może widział w jakimś programie hurtową zmianę rozdzielczości w
    > podfolderach?

    Irfanview, tylko pozaznaczaj w zaawansowanych ''zachowaj oryginalną
    strukturę katalogów'', we wsadowym ''uwzględniaj podkatalogi'' i katalog
    docelowy wybierz tak, żeby się nie zrobił bałagan.

    --
    pozdrawia Adam
    /mnie wkurza, że się poszewka odposzewia od jaśka kiedy chce/

  • 3. Data: 2012-12-23 11:11:40
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-23 09:19, Janko Muzykant pisze:

    > Irfanview, tylko pozaznaczaj w zaawansowanych ''zachowaj oryginalną
    > strukturę katalogów'', we wsadowym ''uwzględniaj podkatalogi'' i katalog
    > docelowy wybierz tak, żeby się nie zrobił bałagan.

    Dzięki zaraz się zabieram za kombinowanie

  • 4. Data: 2012-12-24 20:08:50
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    ZS napisał:
> [...]
    > picassy, irfan, acdsee, resize i nigdzie nie można zmienić
    > rozdzielczości aby w podfolderach zmieniał (może być kopia albo lepiej

    cp -aR obrazki obrazki-male && \
    find obrazki-male -type f -iname "*.jpg" -exec \
    convert "{}" -resize ">800x>800" -sampling-factor 1x1 -quality 90 "{}" \;

    m.

  • 5. Data: 2012-12-24 20:39:07
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-12-24 20:08, Mikolaj Machowski pisze:

    > cp -aR obrazki obrazki-male && \
    > find obrazki-male -type f -iname "*.jpg" -exec \
    > convert "{}" -resize ">800x>800" -sampling-factor 1x1 -quality 90 "{}" \;

    Po co ta cała gimnastyka z 'find -exec'?

  • 6. Data: 2013-01-04 16:31:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-12-24 20:39, trolling tone pisze:

    > Po co ta cała gimnastyka z 'find -exec'?

    Hmm a jak prościej wykonać coś na wszystkich plikach w dowolnie pozagłębianych
    podkatalogach?

  • 7. Data: 2013-01-04 18:35:24
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    > Hmm a jak prościej wykonać coś na wszystkich plikach w dowolnie
    > pozagłębianych podkatalogach?

    Ups, umknęły mi te zagłębione katalogi, masz oczywiście rację,
    to najprostszy sposób.

  • 8. Data: 2013-01-21 20:53:23
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > Irfanview, tylko pozaznaczaj w zaawansowanych ''zachowaj oryginalną
    > strukturę katalogów'', we wsadowym ''uwzględniaj podkatalogi'' i katalog
    > docelowy wybierz tak, żeby się nie zrobił bałagan.

    Wszystko fajnie ale mam chyba jakieś uszkodzone niektóre zdjęcia. Bo
    irfan ciągle na którymś staje i się wywala. Gdy je usunę to idzie ale
    znów na jakimś się wywali i trochę za dużo tego. Co ciekawe gdy
    normalnie pojedyncze "uszkodzone" zdjęcie w irfanie zmniejszam to jest
    ok a na wsadowym się wywala:( Jest jakiś program do naprawy zdjęć albo
    testowania? Może do irfana dodatek?

    Co do tych linuksowych komend. To fajnie tylko że jak pisałem o picassie
    i innych to oczywiście myślałem o windowsie ale wiadomo (usenet:-)

  • 9. Data: 2013-01-21 23:08:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-21 20:53, ZS pisze:
    > Wszystko fajnie ale mam chyba jakieś uszkodzone niektóre zdjęcia.

    Może masz na warstwach? Niektóre operacje wprowadzają warstwy
    ''potajemnie'' (np. winietowanie). Ewentualnie przeleć wszystko
    pośrednio przez bmp szopem (z automatu). O ile masz srgb, bo profile wylecą.

    --
    pozdrawia Adam
    /zarabiam jedyne/

  • 10. Data: 2013-01-22 11:34:14
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2013-01-21 23:08, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > ''potajemnie'' (np. winietowanie). Ewentualnie przeleć wszystko
    > pośrednio przez bmp szopem (z automatu). O ile masz srgb, bo profile

    To wszystko są jpgi wiec warstw chyba nie ma. Choć rzeczywiście z tego
    co pamiętam to wszystkie chyba były w jakiś sposób edytowane. bmp szop?
    co miałeś na myśli?