  • 1. Data: 2009-03-25 09:00:59
    Temat: Jaka karta Wi-Fi do Asusa A3HF.
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Witam

    Znajoma chce mieć mobilny internet w domu (obecnie podpina się do gniazdka
    Ethernet). Pomysł jest taki, żeby postawić Router bezprzewodowy i wstawic
    bezprzewodową karte do laptopa ASUS A3HF. Z racji tego że są małe dzieci,
    więc chciałbym wstawić karte na mPCI (żeby nie było możliwości jej
    odłączenia w czasie pracy). Nie miałem do czynienia z takimi kartami. Asus
    ma dzielony slot (widziałem też mPCI z niedzielonym). Znalazlem coś takiego:
    http://www.nokaut.pl/akcesoria/asus-wl-270n-wireless
    -minipci-standard-n.html

    Pytania:
    Czy jakąkolwiek kartę mPCI wstawię (aby z dzielonym wtykiem) to będzie
    prawidlowo działać. Może zdażają się niestandardowe wymiary i nie zmieszczę
    jej wewnątrz laptopa.
    Czy nie lepiej jednak podłączyć kartę bezprzewodową zewnętrzną (laptop
    maksymalnie jedną ścianą będzie oddzielony od żródła sygnału - mieszkanie w
    bloku).

  • 2. Data: 2009-03-25 13:24:51
    Temat: Re: Jaka karta Wi-Fi do Asusa A3HF.
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Skrzekacz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wiem przez nieuwage poszło nie na tą grupę, skasowałbym, ale nie wiem jak w
    Outlook Express.

  • 3. Data: 2009-03-25 14:10:26
    Od: RBprv <b...@w...pl.com>

    Skrzekacz napisał(a):
> [...]
    > nie było możliwości jej odłączenia w czasie pracy). Nie miałem do
    > czynienia z takimi kartami. Asus ma dzielony slot (widziałem też mPCI z

    Co to znaczy dzielony slot? Czy chodzi o to że jest w nim już karta
    sieciowa z modemem na minipci ? Jeśli tak to można wyjąć tą kartę i
    wstawić kartę bezprzewodową ale nie będzie już tej sieciowej na kabel
    ale to nie jest problem.

    Problemem mogą być przewody antenowe a konkretnie ich brak!
    Wtedy pozostaje zamontowanie dodatkowych anten ale to znacznie podnosi
    koszt takiej przeróbki. Warto wtedy pomyśleć o karcie PCMCIA lub USB ale
    nie spełni to warunku niemożliwości odłączenia w czasie pracy.

    Myślę że wyraziłem się w miarę jasno.

  • 4. Data: 2009-03-25 14:39:11
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

    Użytkownik "RBprv" <b...@w...pl.com> napisał w wiadomości
    > Co to znaczy dzielony slot?

    Nie wiem jak to wyjasnić.
    Znaczy jak w np pamięci RAM nie jest ciągły rząd pinów (czy jak to sie zwie)
    tylko płytka jest podzielona (ma wręby pasujące do wejscia na płycie).
    Przy mPCI w laptopie są dwa podłączenia anteny (ten laptop opcjonalnie może
    mieć karte sieciową w momencie zakupu).

  • 5. Data: 2009-04-08 05:49:32
    Od: "Skrzekacz" <s...@w...pl>

> [...]
    > odłączenia w czasie pracy). Nie miałem do czynienia z takimi kartami. Asus
    > ma dzielony slot (widziałem też mPCI z niedzielonym). Znalazlem coś

    Dopisuję dla potomnych. Karta WL-270N bez problemu działa w Asusie A3HF