  • 1. Data: 2009-03-24 19:09:30
    Temat: sata na ata 2,5 cala
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Witam,
    Czy jest mozliwosc zamontowania dysku sata 2,5 cala w notebooku gdzie
    obecnie jest ata 2,5 cala?

  • 2. Data: 2009-03-24 21:19:29
    Temat: Re: sata na ata 2,5 cala
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy jest mozliwosc zamontowania dysku sata 2,5 cala w notebooku gdzie
    > obecnie jest ata 2,5 cala?

    a gdzie chcesz zmieścić przejściówkę?

  • 3. Data: 2009-03-24 22:55:03
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Pewnie w laptopie. Zakladam, ze jak troche dorobi to kupi nowa plyte do
    laptopa juz z obsluga s-ata ;)

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2009-03-24 23:16:14
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > a gdzie chcesz zmieścić przejściówkę?

    Mógłby ją swobodnie zmieścić w podwójnym gnieździe PCMCIA - jezeli tylko nie
    używa tych gniazd. Miejsca jest tam aż nadto.
    Istnieją modele laptopów, które posiadają pusta przestrzeń w zatoce w którą
    instaluje się baterię lub napęd CD. Przy włożeniu baterii jest jeszcze
    miejsce - poniewaz napęd optyczny jest dłuższy.
    Oczywiście nie jest to zabawa dla kogoś kto pierwszy raz w życiu widzi
    lutownicę - tu trzeba mieć o tym pojęcie
    I w tym przypadku jest to temat raczej na grupę związaną z elektroniką.
    Pozostaje jeszcze kwestia zasilania.
    Jest to możliwe do wykonania - lecz może się okazać zbyt drogie.

    Reasumując - nie polecam nikomu takiej zabawy z uwagi na prawdopodobieństwo
    dużych strat sprzętu, kasy i czasu.
    Ale doświadczenie jest bezcenne :-)

    Pozdrrr... Reksio

  • 5. Data: 2009-03-25 07:51:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tom napisał(a):

    > Czy jest mozliwosc zamontowania dysku sata 2,5 cala w notebooku gdzie
    > obecnie jest ata 2,5 cala?

    Po co???

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 6. Data: 2009-03-25 13:28:52
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    > Witam,
    > Czy jest mozliwosc zamontowania dysku sata 2,5 cala w notebooku gdzie
    > obecnie jest ata 2,5 cala?

    Wszystko jest możliwe.
    Po wymianie płyty głównej na taką która obsługuje sata będzie to
    zdecydowanie prostsze.
    Inna sprawa że możesz nie znaleźć odpowiedniej płyty do twojej obecnej
    obudowy, więc bedziesz musiał zmienić obudowe, czyli calego laptopa :-)

    --
    rb

  • 7. Data: 2009-03-25 14:22:37
    Od: RBprv <b...@w...pl.com>

    Tom napisał(a):
    > Witam,
    > Czy jest mozliwosc zamontowania dysku sata 2,5 cala w notebooku gdzie
    > obecnie jest ata 2,5 cala?

    To zależy jaki laptop.
    Sam rozważam taką możliwość w DELLu D610 w kieszeni D-Bay. Spotkałem się
    z taką kieszenią na dysk SATA na allegro tylko niewiem czy nie będzie
    ona posiadała przejściówki SATA na USB bo wtedy to niema sensu. Jeżeli
    natomiast jest w niej mostek ATA-SATA to powinno działać. Jedyny minus
    to brak napędu CD/DVD w kieszeni.

    Mam kieszeń D-Bay na dyski ATA i można w BIOSie ustawić żeby z niego
    system startował i już to praktykowałem z powodzeniem.