  • 201. Data: 2011-01-03 08:17:19
    Temat: Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?
    Od: Marx <M...@n...com>

    pary razy pisałem o swapie na ramdysku. Skończyło się tak, że
    zainstalowałem linuxa i on jakimś dziwnym trafem nie ma problemu ze
    swapowaniem. Używam praktycznie tych samych aplikacji co do tej pory,
    tylko w wersjach linuxowych. Nie chcę nikogo namawiać do takiej
    przesiadki, bo wiadomo że nie każdy może - ja mogłem, zrobiłem to, i z
    punktu widzenia wydajności swapowania jest ogromna różnica.
    Marx

  • 202. Data: 2011-01-17 20:14:32
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2011 09:17, Marx pisze:
> [...]
    wiadomo że nie każdy może - ja mogłem, zrobiłem to, i z punktu widzenia wydajności

    Oj, za mało testowałeś.

    Pracowałem z Linuksem w warunkach silnego swapowania. Uwierz,
    Windows w takich okolicznościach zachowuje się *lepiej*. Pod
    Linuksem swap jest faktycznie zdecydowanie mniej używany, je-
    żeli nie jest niezbędny (tym bardziej, że można wyregulować
    swappiness). Jak jednak zaczyna być potrzebny, swapowanie
    blokuje większość innych operacji, aplikacje pozbawiane są
    większości zestawu roboczego i nagle nie da się nic zrobić.
    Oczywiście, da się poustawiać limity i zapobiec temu zjawisku,
    ale Windows pod patologicznym obciążeniem "trzyma się" lepiej
    niż Linux, choć "na codzień" wydaje się być gorszy.

    Ale to już chyba dyskusja bardziej na pl.comp.os.advocacy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 203. Data: 2011-01-18 07:14:04
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 17.01.2011 21:14, Radosław Sokół wrote:

    > Oj, za mało testowałeś.

    Nie testowałem za mało - 15 lat chyba wystarczy...? Jakoś tyle używam
    linuxa i windowsa, tyle że dopiero jakieś 1/2 roku temu zmieniłem na
    stałe system w tym konkretnym sprzęcie o którym pisze.
    Jak jest takie swapowanie o którym piszesz to trzeba dokupić RAMu i
    żaden algorytm tu nie pomoże.
    Podstawową wadą windowsowego swapa jest iż jest on pełny od razu po
    starcie. Że jest on używany non-stop nawet, gdy nie ma takiej potrzeby.
    Zresztą poniekąd sam MS się do tego przyznaje tworząc substytut w
    postaci ramdysku na pendrivie...
    Powtarzam: ten sam zestaw oprogramowania zachowuje się lepiej pod
    linuxem niż pod windows _w moim przypadku_. Jest to głównie firefox,
    thunderbird, jboss, eclipse, office. Mam dual boot więc mogę to sobie
    sprawdzić w każdej chwili.
    Więc odpuść sobie te swoje peany na cześć microsoftowego swapa.
    Marx

  • 204. Data: 2011-01-18 21:48:39
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    > Jak jest takie swapowanie o którym piszesz to trzeba dokupić RAMu i żaden
    > algorytm tu nie pomoże.

    Potwierdzam... od okołu dwóch lat używam Visty64 z 8GB RAM i 0 swapa i
    nikt mnie nie przekona,że z włączonym swapem coś będzie lepiej :)

    --
    marfi

  • 205. Data: 2011-01-19 05:39:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marx napisa?(a):

    > Podstawową wadą windowsowego swapa jest iż jest on pełny od razu po
    > starcie. Że jest on używany non-stop nawet, gdy nie ma takiej potrzeby.

    To wina zle napisanych aplikacji a nie systemu.

    > Zresztą poniekąd sam MS się do tego przyznaje tworząc substytut w
    > postaci ramdysku na pendrivie...

    Doczytaj... bo bzdure napisales.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 206. Data: 2011-01-19 08:10:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 19.01.2011 06:39, januszek wrote:
    > Marx napisa?(a):

    > To wina zle napisanych aplikacji a nie systemu.

    jasne
    te same aplikacje napisali dobrze pod linuxa a pod windowsa specjalnie
    popsuli...
    Marx

  • 207. Data: 2011-01-19 10:47:46
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > jasne
    > te same aplikacje napisali dobrze pod linuxa a pod windowsa specjalnie
    > popsuli...

    Jest już MS Office pod Linixa?

    --
    marfi