  • 11. Data: 2016-08-08 15:41:04
    Temat: Re: Jaki materiał wytrzyma 1300 stopni i 20 at?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:27c68d0f-e78f-4f47-8b90-e185911fa9d9@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 18:04:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Tu nie chodzi o doraźną wytrzymałość, tylko o mięknięcie (materiały
    >amorficzne) lub pełzanie (krystaliczne), lub kombinację (mieszaniny).
    >To są procesy >zależne od czasu, więc zaprojektowanie czegoś polega
    >na porachowaniu czasu życia urządzenia. Na podstawie symulacji stanu
    >nieustalonego. Dużo roboty.

    Ogolnie podejrzewam, ze material co sie topi w 1700 st C, to w 1300
    pelzanie moze miec juz spore.
    2000/1300 czy 2500/1300 to juz wieksza roznica.

    >Widziałem proces wytwarzania szkła szafirowego do zegarków. Składniki
    >topi się w piecu przelotowym (o bardzo małym obszarze gorącym), z
    >którego spływa >strużka szkła, którą po zastygnięciu łamie się na
    >patyczki. Potem taki półprodukt stapia się w (jednorazowych!)
    >molibdenowych garnkach w próżniowym piecu, >żeby zrobić duże buce
    >szkła. Potem się to kroi na plasterki piłami diamentowymi.

    Hm, powinni miec opanowana produkcje walka srednicy ~5 cm metoda
    topienia strefowego.
    Z krzemu potrafia ...

    J.

  • 12. Data: 2016-08-09 02:09:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 15:41:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ogolnie podejrzewam, ze material co sie topi w 1700 st C, to w 1300
    > pelzanie moze miec juz spore.
    > 2000/1300 czy 2500/1300 to juz wieksza roznica.

    A z tego Twojego ogólnego podejrzewania ile wychodzi godzin do rozpoczęcia
    niekontrolowanej utraty stabilności powłoki pod wpływem obciążenia ciśnieniem
    zewnętrznym? Sporo? No to nieźle. A dużo nieźlej wyjdzie dla tych innych?

    > Hm, powinni miec opanowana produkcje walka srednicy ~5 cm metoda
    > topienia strefowego.
    > Z krzemu potrafia ...

    Kto powinien?