  • 41. Data: 2019-05-10 12:40:25
    Temat: Re: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 May 2019 11:59:49 +0200, Artur S. napisał(a):

    > że moje kłopoty wynikają z używania
    > Win XP

    Zanim polecisz do sklepu kupić kolejną windę, zainstaluj sobie na tym
    lapku Minta 19.1 (bo to ostatni wypust). I sprawdź, jak ci się podoba.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 42. Data: 2019-05-10 13:02:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

    > Zanim polecisz do sklepu kupić kolejną windę, zainstaluj sobie na tym
    > lapku Minta 19.1 (bo to ostatni wypust). I sprawdź, jak ci się podoba.

    On nie potrzebuje nowej windy, on potrzebuje nowego fajnego lapka.

  • 43. Data: 2019-05-10 14:36:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur S." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
    >dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
    >WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.

    >Internet będzie mi potrzebny do korzystania z poczty, surfowania po
    >www,
    >ewentualnie zamawiania biletow itp. Żadnych gier, tym bardziej
    >on-line.

    >Korzystanie z połaczenia przez WiFi ze smartfonem byłoby zbyt
    >skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.

    Jak skonfigurujesz dobrze, to nawet latwiejsze niz przez ten modem.

    Mozesz tez routerek GSM-wifi kupic - ale to juz kwestia czy chce
    drugiego sim, czy nie ...

    Albo stary telefon z Androidem - tez swietnie robi za taki routerek.

    J.

  • 44. Data: 2019-05-10 14:42:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mirekc" napisał w wiadomości grup
    W dniu 08.05.2019 o 08:40, Artur S. pisze:
    >Ja bym polecał zainwestowanie w jakiś router MiFi (Mobile WiFi)
    >zintegrowany z modemem albo zestaw router + kompatybilny modem.

    Router MiFi OK, ale taki zestaw ... czy to nie bedzie ostra jazda bez
    trzymanki ?

    dobrac cos o gwarantowanej kompatybilnosci ...

    >Jeśli chodzi o SIM, to w takich zastosowaniach jak wymienione
    >spokojnie sprawdzi się Aero2. No limit za darmo, jeśli tylko
    >wpisywanie kodu CAPTCHA co godzinę nie jest problemem. Jak jest, to
    >można wykupić pakiet.

    Jak rozumiem - moze byc problemem.
    W dodatku to przerywa w niespodziewany sposob ... to raczej nie
    zajecie dla niezorientowanych.

    P.S. Jaka macie opinie o Play ? Znow mialem akcje w samochodzie -
    janosik przestal sie laczyc z serwerem.
    Ale tym razem inne aplikacje zdawaly sie dzialac, wiec chyba nie w
    internecie problem.

    Po zresetowaniu telefony przeszlo.
    Poki numer byl w plusie, to nie bylo takich problemow.

    J.

  • 45. Data: 2019-05-10 15:25:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 May 2019 06:02:30 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

    > On nie potrzebuje nowej windy, on potrzebuje nowego fajnego lapka.

    Nowy lapek nie wyklucza Minta. Może sobie kupić bez OS-a co mu taniej
    wyjdzie. A na starym ma wypróbować, nawet bez instalacji. Może się nawet
    okazać że ta jego Lumia dogada się z mincianą aplikacją od wi-fi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2019-05-10 17:38:18
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Użytkownik "Artur S." <A...@s...pl.> napisał w wiadomości
    > Jestem już w zasadzie pewny, że moje kłopoty wynikają z używania
    > Win XP po stronie laptopa i Win Phone po stronie smartfona.
    > Najwyższy czas zmienić i laptopa i smartfona. Od tego muszę zacząć.

    Stwierdzę nawet więcej, że wina leży przede wszystkim po stronie
    smartfona z WinPhone 8.1 Update.
    Zrobilem próbę na Win 10 z tym samym smartfonem.
    Na smartfonie, tak samo jak poprzednio, po włączeniu udostępniania
    Intenetu przez WiFi pokazała się rozgłaszana nazwa i HASŁO (nie WEP
    czy WPA)
    Ta nazwa rozgłaszana pokazała się także na liście sieci na Win 10.
    Po jej wybraniu pokazał się napis:
    Wprowadź KLUCZ ZABEZPIECZEŃ SIECIOWYCH i pole do jego
    wpisania. Po wpisaniu tam powyższego HASŁA pokazał się napis:
    Klucz zabezpieczeń sieci nie jest nieprawidłowy. Ponów próbę.
    Oczywiście ponowiłem, to samo.

    Jeszcze raz powtarzam: moim zdaniem HASŁO nie jest KUCZEM
    ZABEZPIECZEŃ, jak mi próbowano wmówić, sugerując, że nie potrafię
    prawidłowo wpisać, bo nie rozróżniam dużych i małych liter.

    Podsumowanie: Smartfon z WinPnone 8.1 Update przy udostępnianiu
    Internetu podaje hasło, a nie klucz zabezpieczeń i nie jestem w stanie
    tego zmienić.

    Pzdr.
    Arur S.

  • 47. Data: 2019-05-10 17:46:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 May 2019 17:38:18 +0200, Artur S. napisał(a):

    > Podsumowanie: Smartfon z WinPnone 8.1 Update przy udostępnianiu
    > Internetu podaje hasło, a nie klucz zabezpieczeń i nie jestem w stanie
    > tego zmienić.

    Zgadza się. Dlatego zmień system operacyjny na lapku na taki w kórym w
    aplikacji w-fi przewidziano łączenie się z hotspotem który oferuje
    właśnie hasło a nie klucz. Mint ten warunek spełnia, co sprawdziłem. Jak
    w10 nie, to tym gorzej dla niego :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 48. Data: 2019-05-11 00:25:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cd57097$0$17357$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    nie ...

    > Albo stary telefon z Androidem - tez swietnie robi za taki routerek.

    Nowy telefon z Androidem też nie jest zły. ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 49. Data: 2019-05-11 00:29:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cd48951$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > BTW -- od tygodni korzystam z W10 zainstalowanego na HDD.
    > Evo nadal jest (i są tam dwie chodzące/sprawne kopie W10)
    > ale system wystartował z HDD (dość dawno -- od tygodni
    > hibernuję) nie z SSD. Na SSD jest trochę programów...

    > I jakoś da się żyć, ale z RAMdyskiem i junkami...

    > Gdy znudzę się -- przebootuję na SSD...
    > (albo znów przekopiuję cały system z HDD na SSD?)

    Uderzyłem w stół -- i odezwały się... Wilki tuż tuż?...
    [chyba coś poplątałem...]

    Właśnie miałem mrożącą nieprzyjemność... W10 zaczął
    aktualizację -- wszystko zamarło... [dając czas na przelew?]

    Poza takimi sytuacjami jak średnio poważna aktualizacja,
    bez SSD można obyć się...

    Dostałem kolejną przesyłkę z Chin... 150 grafitów HB 0.3 mm...

    https://pl.aliexpress.com/item/5-sztuk-0-3-0-5-0-7-0
    -9mm-HB-2B-wk-ad-do-realizacji/32978964063.html?spm=
    a2g0s.12269583.0.0.39da1e45yj33FW

    Ale zdołałem już zapomnieć, gdzie odłożyłem jedyny ołówek na 0.3 mm... ;)
    Być może będę zmuszony do kupna ołówka 0.3 mm... :) Oczywiście
    w Chinach, bo w Polsce -- nie znajduję...

    Wagi 500 g ze wskazaniem 0.01 g nadal nie mam, ale te dwie,
    które (wskazanie 1 g i 0.1 g) mam, nie wykazały problemów
    z odważnikami...

    W10 nadal mrozi... Póki nie ma mrożonki -- dręczy mnie pytanie typu:

    -- po co mi ten SSD?

    ale wystarczy kilka[naście] zmrożonych minut, by wątpliwości rozwiać...

    BTW -- gdy system startuje nie z SSD, lecz z HDD, TBW nie
    notuje zużycia. (kiedyś pisałem, że notuje, bo tak wskazywały
    programy monitorujące -- dogłębne ;) oględziny wykazują, że
    nie notuje) Natomiast kompresja NTFS z niepojętego dla mnie
    powodu daje makabryczne narzuty TBW przy czytaniu z SSD...

    W10 po aktualizacji zaproponował mi przebootowanie...
    Przebootować do HDD czy iść do SSD?... Dylemat. ;)
    Startując z SSD nie zobaczę, czy aktualizacja powiodła
    się... Po starcie z HDD, znów zahibernuję?... :)
    I tak znów stracę parę tygodni do kolejnego restartu?...

    --

  • 50. Data: 2019-05-11 16:17:05
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem z modemem USB,
    że podłączę go nie bezpośrednio do laptopa, ale na przedłużaczu USB,
    tak, że będzie leżał np. na oknie, dla lepszego zasięgu. Czy ma to sens?
    Jak długi mógłby być taki przedłużacz?

    Pzdr.
    Artur S.