  • 1. Data: 2019-05-08 08:40:41
    Temat: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
    dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
    WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.

    Internet będzie mi potrzebny do korzystania z poczty, surfowania po www,
    ewentualnie zamawiania biletow itp. Żadnych gier, tym bardziej on-line.

    Korzystanie z połaczenia przez WiFi ze smartfonem byłoby zbyt
    skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.

    Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
    Jak wygląda sprawa zasięgu i jego zależności od operatora karty SIM?
    Którzy operatorzy kart SIM dają najlepszą ilość GB w stosunku do ceny?
    Ewentualnie jakieś inne tanie rozwiązanie poza takim modemem?

    Pzdr.
    Artur S.

  • 2. Data: 2019-05-08 10:54:24
    Temat: Re: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-08 o 08:40, Artur S. pisze:
> [...]
    > Którzy operatorzy kart SIM dają najlepszą ilość GB w stosunku do ceny?
    > Ewentualnie jakieś inne tanie rozwiązanie poza takim modemem?

    Dostałeś odpowiedzi na pl.comp.pecet
    Po kiego grzyba utrudniać sobie życie podłączaniem modemu i zestawianiem
    połączenia?
    Włączyć HotSpot w telefonie (2 sekundy - jedno lub dwa naciśnięcia) i
    już. Prostsze, niż korzystanie z modemu USB. Oczywiście wymaga wstępnej
    jednorazowej konfiguracji (np. hasło).
    A jak telefon głodny (co ktoś sugerował), to go kablem do laptoka na
    ładowanie podpiąć. Moje Galaxy od S3 do S9 mogą ładnych kilka godzin
    działać jako Hot-Spoty, wcale tak szybko nie żrą baterii.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2019-05-08 11:04:20
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

> [...]
    > ładowanie podpiąć. Moje Galaxy od S3 do S9 mogą ładnych kilka godzin
    > działać jako Hot-Spoty, wcale tak szybko nie żrą baterii.

    Dziękuję. Pójdziemy w tym kierunku.
    Jednak jakiś opis odnośnie ustawień w smartonie by się przydał.
    To jest Android, ale w tej chwili nie wiem który. Mogę się dowiedzieć
    jeśli to jest potrzebne.

    Pzdr.
    Artur S.

  • 4. Data: 2019-05-08 11:11:10
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 08.05.2019 o 08:40, Artur S. pisze:
> [...]
    > Którzy operatorzy kart SIM dają najlepszą ilość GB w stosunku do ceny?
    > Ewentualnie jakieś inne tanie rozwiązanie poza takim modemem?

    Ja bym polecał zainwestowanie w jakiś router MiFi (Mobile WiFi)
    zintegrowany z modemem albo zestaw router + kompatybilny modem.
    Sam na wyjazdy używam zestawu: chiński routerek (taki wielkości
    pendrive-a), modem, ładowarka (wada - jest trochę kabli).

    Obsługuje się to (po skonfigurowaniu) bardzo prosto: włączamy router,
    włączamy laptopa i już. Każdy da radę.

    Jeśli chodzi o SIM, to w takich zastosowaniach jak wymienione spokojnie
    sprawdzi się Aero2. No limit za darmo, jeśli tylko wpisywanie kodu
    CAPTCHA co godzinę nie jest problemem. Jak jest, to można wykupić pakiet.

  • 5. Data: 2019-05-08 12:49:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2019 08:40:36 UTC+2 użytkownik Artur S. napisał:
> [...]
    >
    > Korzystanie z połaczenia przez WiFi ze smartfonem byłoby zbyt
    > skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać.

    Korzystanie z wifi telefonu jest prostsze jak korzystanie z zewnętrznego modemu usb
    W telefonie ustawiasz hotspot. robisz to raz i działa. W laptopie łączysz sie z
    siecią wifi z telefonu i działa. Praktycznie bezobsługowe
    Z modem usb dla nietechnicznej osoby mogą być problemy

  • 6. Data: 2019-05-08 13:15:34
    Od: p...@g...com

    https://www.olx.pl/oferta/modem-3g-na-karte-sim-rout
    er-wifi-tp-link-m5250-CID99-IDwIQKP.html#9365263d2e

    modem

    https://allegro.pl/oferta/72-gb-internet-na-karte-or
    ange-3g-lte-na-21-dni-7993812453

    karta

    skonfiguruj, pokaz gdzie sie wlacza i pozamiatane

  • 7. Data: 2019-05-08 13:17:20
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    ps.com...

    > Korzystanie z wifi telefonu jest prostsze jak korzystanie z
    > zewnętrznego
    > modemu usb
    > W telefonie ustawiasz hotspot. robisz to raz i działa.

    Sprawdziłem w moim smartfonie i czegoś takiego jak ustawienie hotspotu
    w ogóle nie ma.
    Jest udostępnianie Internetu albo przez WiFi albo przez BT. Używałem
    tego kilka lat temu i pamiętam, że wcale to takie proste nie było i po
    konfiguracji i tak przy każdej chęci połączenia trzeba było coś wybierać
    zarówno na smartfonie jak i na komputerze. Może od tego czasu coś się
    zmieniło, ale nikt nie sygnalizował że jego rozwiązanie dotyczy tylko
    najnowszych smartfonów.

    Pzdr.
    Artur S.

  • 8. Data: 2019-05-08 13:36:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 May 2019 13:17:20 +0200, Artur S. napisał(a):

    > Sprawdziłem w moim smartfonie i czegoś takiego jak ustawienie hotspotu
    > w ogóle nie ma.
    > Jest udostępnianie Internetu albo przez WiFi

    Czy to przypadkiem nie jest to samo?
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 9. Data: 2019-05-08 13:47:44
    Od: "Artur S." <A...@s...pl.>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to przypadkiem nie jest to samo?

    Być może jest, ale inna nazwa może świadczyć o innej wersji, a także
    innej obsłudze.

    Pzdr.
    Artue S.

  • 10. Data: 2019-05-08 14:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur S. A...@s...pl. ...

    > Być może jest, ale inna nazwa może świadczyć o innej wersji, a także
    > innej obsłudze.

    Hot spot to własnie udostepnianie internetu przez wifi.

    W telefonie musisz ustawic dane sieci - tam jest 5 opcji na krzyz - nie
    da sie nie dac :)))
    Potem tylko właczasz i korzystasz i na koncu wyłączasz. (nie mozesz miec
    właczonego na komórce cały czas tego bo to bardzo zjada baterie.)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć