  • 1. Data: 2009-11-29 21:22:22
    Temat: Jaki regulator do sterowania grzejnikiem elektrycznym?
    Od: Rex <w...@z...pl>

    Witam,

    posiadam grzejnik elektryczny, taki zwyczajny bez żadnego regulatora
    temperatury. Chciałbym go podłączyć do jakiegoś regulatora/sterownika,
    który umożliwiałby ustawienie określonej temperatury w pomieszczeniu.
    Najlepiej, żeby ten regulator dało się programować - tzn. żeby była
    możliwość zaprogramowania temperatury dla poszczególnych godzin w ciągu
    doby, np. w dzień 20st, w nocy 17 st.

    Czy do takiego grzejnika nadawałby się regulator pokojowy, który
    podłącza się do pieców gazowych? Jeśli nie to co proponujecie,
    zmontowanie jakiegoś układu samemu? A może są na rynku regulatory
    dedykowane do grzejników elektrycznych?

    Z góry dzięki za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2009-11-29 22:35:32
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Rex pisze:
> [...]
    > podłącza się do pieców gazowych? Jeśli nie to co proponujecie,
    > zmontowanie jakiegoś układu samemu? A może są na rynku regulatory

    Zobacz sobie firmę Euroster. Kiedyś sobie zamontowałem Euroster 20000.
    Miał temperaturę dzienną, nocną i trzecią chroniącą przed zamarzaniem.
    Programator tygodniowy z rozdzielczością godzinową. Wyjście przekaźnik -
    do wyboru styk normalnie otwarty lub zamknięty. Cena czegoś podobnego
    pewnie w okolicy 200 pln. IMHO nie opłaca się robić samemu.

    MD

  • 3. Data: 2009-11-30 08:29:21
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    Mario pisze:

    > Cena czegoś podobnego
    > pewnie w okolicy 200 pln. IMHO nie opłaca się robić samemu.

    No tak i zapewne cena grzejnika z regulatorem też bedzie w tej okolicy
    :-). Co za czasy !.
    pozdr
    AK

  • 4. Data: 2009-11-30 08:44:01
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Czy do takiego grzejnika nadawałby się regulator pokojowy, który podłącza
    > się do pieców gazowych?

    Nada się, tylko lepiej steruj stycznik, a nie bezpośrednio grzejnik. Taki
    regulator ma spore możliwości, tygodniowy harmonogram z dokładnością do
    godziny, kilka programów, temperaturę najczęściej co 0,25 st. Nie waro
    kombinować, oryginał kosztuje niewielkie pieniądze. Np. AURATON masz tutaj:
    http://www.allegro.pl/item820670474_super_okazja_aur
    aton_2005_wysylka_gratis.html