  • 1. Data: 2011-11-26 19:53:58
    Temat: Jaki środek penetrujący?
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    Witam,
    Mam w swoim aucie problem z wykręceniem świec żarowych (dwie padnięte) i
    postanowiłem wspomóc się środkiem penetrującym.
    Jaki waszym zdaniem jest najlepszy środek penetrujący?

    Czesławek

  • 2. Data: 2011-11-26 19:55:12
    Temat: Re: Jaki środek penetrujący?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Czesławek

    > Jaki waszym zdaniem jest najlepszy środek penetrujący?

    Słyszałem, że wazelina, ale nie wiem, czy to prawda.

  • 3. Data: 2011-11-26 19:59:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 26 Nov 2011 19:53:58 +0100, Czesławek napisał(a):

    > Witam,
    > Mam w swoim aucie problem z wykręceniem świec żarowych (dwie padnięte) i
    > postanowiłem wspomóc się środkiem penetrującym.
    > Jaki waszym zdaniem jest najlepszy środek penetrujący?

    Anal Intruder XXXL Black Mambo Edition.

    A jak nie pomoże to nafta albo WD40.
    Ewentualnie coca-cola.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 4. Data: 2011-11-26 20:24:33
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Czesławek" <c...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam w swoim aucie problem z wykręceniem świec żarowych (dwie padnięte) i
    > postanowiłem wspomóc się środkiem penetrującym.
    > Jaki waszym zdaniem jest najlepszy środek penetrujący?

    Mechanik, który wie jak to naprawić :) Parę dni temu miałem taką naprawę,
    obyło się bez ściągania głowicy. Jeśli urwiesz świecę, będziesz musiał się
    holować do warsztatu :(
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 5. Data: 2011-11-26 20:27:39
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-26 19:59, Waldek Godel pisze:

    > Anal Intruder XXXL Black Mambo Edition.
    >
    > A jak nie pomoże to nafta albo WD40.
    > Ewentualnie coca-cola.

    Niestety mi nie jest tak wesoło. Jak się nie uda wykręcić to będę 1500zł
    w plecy - zdjęcie głowicy :-(

    A może doradzicie czy lepiej odkręcać na zimno czy na ciepło?
    Zimno - schłodzenie główki świecy żarowej.
    Ciepło - rozgrzanie silnika.
    Czesławek

  • 6. Data: 2011-11-26 20:34:12
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-26 20:24, wowa pisze:

> [...]
    >>
    > Mechanik, który wie jak to naprawić :) Parę dni temu miałem taką
    > naprawę, obyło się bez ściągania głowicy. Jeśli urwiesz świecę, będziesz

    Podasz namiary na tego mechanika? Podczas próby wymiany świec żarowych
    okazało się, że trzech nie można odkręcić, więc mechanik poinformował
    mnie, że może się podjąć wykręcenia, ale na moją pełną odpowiedzialność.
    Ponadto stwierdził, że żadne środki chemiczne w tym przypadku nie pomogą
    bo gwint jest "szczelny". Z tego co mi wiadomo to rolę uszczelniającą
    przy świecy pełni stożek a nie gwint.

    Czesławek

  • 7. Data: 2011-11-26 21:06:27
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Czesławek wrote:

    > A może doradzicie czy lepiej odkręcać na zimno czy na ciepło?
    > Zimno - schłodzenie główki świecy żarowej.
    > Ciepło - rozgrzanie silnika.

    Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się, że skoro istnieje coś takiego
    jak rozszerzalność temperaturowa ciał, to na gorąco tego w ogóle nie
    ruszysz.

    --
    Deflegmator

  • 8. Data: 2011-11-26 22:29:25
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-11-26 21:06, Deflegmator pisze:

    > Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się, że skoro istnieje coś takiego
    > jak rozszerzalność temperaturowa ciał, to na gorąco tego w ogóle nie
    > ruszysz.

    Zgadzam się z Twoim punktem widzenia, ale niektórzy twierdzą, że jest
    zupełnie przeciwnie.
    Dobrze by było poznać opinię jakiegoś specjalisty od materiałoznastwa.

    Czesławek

  • 9. Data: 2011-11-27 01:53:11
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-11-26 20:27, Czesławek wrote:

> [...]
    > w plecy - zdjęcie głowicy :-(
    >
    > A może doradzicie czy lepiej odkręcać na zimno czy na ciepło?
    > Zimno - schłodzenie główki świecy żarowej.

    na ciepłym, nie gorącym, silniku - na ciepłym łatwiej ruszyć gwint, nie
    wolno jednak odkręcać na gorącym , bo można łatwo gwint uwalić w głowicy...

  • 10. Data: 2011-11-27 02:55:10
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-11-26 20:24, wowa wrote:
    > Jeśli urwiesz świecę, będziesz musiał się
    > holować do warsztatu :(

    Niby czemu?

    --
    ,~