  • 1. Data: 2005-05-18 09:16:40
    Temat: Jakie są wady nastepujacego rozwiazania
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    http://konekt.onet.pl/satelita/
    w porównaniu z internetem przez kable miedziane tepsy
    czy innego providera?

    miab

  • 2. Data: 2005-05-18 09:35:44
    Temat: Re: Jakie są wady nastepujacego rozwiazania
    Od: Kudlacz <p...@s...invalid>

    Zegar atomowy wskazał: 2005-05-18 11:16:40, gdy miab napisał(a):

    > http://konekt.onet.pl/satelita/
    > w porównaniu z internetem przez kable miedziane tepsy
    > czy innego providera?

    Przeszedlem przez kilku dostawcow Internetu przez satke w czasach, kiedy
    tpsa nie miala nawet uslugi sdi, a inni dostawcy w moim miescie nie
    istnieli i powiem Ci tak: jak nie mieszkasz w puszczy to bierz kable ...

    Krociutko o wadach:
    - kanal zwrotny: prekosc 'od ciebie', bedzie taka jak kanalu zwrotnego
    (czyli zazwyczaj ~64kbit/s - ~128kbit/s
    - popularny 'ping' - min okolo 2s (dokladnie nie pamietam ile bylo, a
    liczyc mi sie nie chce (sygnal musi pokonac 2x trase ziemia-transponder).
    - burza: brak Internetu (albo strzepy)

    Rozwiazanie natomiast nadaje sie niezle do sciagania duzej ilosci danych,
    kiedy ma sie juz inne lacze do 'normalnej' pracy.

    Aha - jezeli bedziesz sie decydowal to sprawdz w jaki sposob bedzie
    rozwiazane polaczenie - czesto jest to tylko proxy dla http/ftp. Lepiej juz
    bedzie kiedy wszystko bedzie szlo przez socks proxy, a idealne rozwiazanie
    (stosowane w przypadku mojego ostatniego dostawcy) do VPN - wtedy wszystko
    niezaleznie od tego czy 'potrafi' (konfiguracja) idzie przez satke ...

    Pozdrawiam.
    --
    Kudlacz
    pies_kudlacz_kot@chomik_hot.pl

  • 3. Data: 2005-05-18 11:25:44
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 May 2005 11:16:40 +0200, w <d6f1hh$ndt$1@korweta.task.gda.pl>, "miab"
    <m...@f...pl> napisał(-a):

    > http://konekt.onet.pl/satelita/
    > w porównaniu z internetem przez kable miedziane tepsy
    > czy innego providera?

    Szybkość transferu - 1024 kb/s
    bez kanału zwrotnego 219 zł (brutto/mies)

    To żadna rewelacja cenowa... jakieś to ma ukryte zalety?

  • 4. Data: 2005-05-18 11:48:49
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Szybkość transferu - 1024 kb/s
    > bez kanału zwrotnego 219 zł (brutto/mies)
    >
    > To żadna rewelacja cenowa... jakieś to ma ukryte zalety?

    <cy>
    z kanałem zwrotnym GPRS 269 zł (brutto/mies)
    + jednorazowa kaucja za kartę SIM 100 zł (brutto)
    </cy>

    lub

    <cy>
    Szybkość transferu - 320 kb/s
    bez kanału zwrotnego 89 zł (brutto/mies)
    z kanałem zwrotnym GPRS 139 zł (brutto/mies)
    + jednorazowa kaucja za kartę SIM 100 zł (brutto
    </cy>

    Zalety?
    Brak konieczności istnienia jakiejkolwiek telekomuny czy
    francetlelekomuny czy nawet jakiegokolwiek operatora
    komórkowego oraz providera lokalnego szczególnie w
    połaczeniu z:
    http://www.easycall.pl/
    czy z tym:
    http://www.tlenofon.pl/index.php

    miab

  • 5. Data: 2005-05-18 12:15:36
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 May 2005 13:48:49 +0200, w <d6faes$fg9$1@korweta.task.gda.pl>, "miab"
    <m...@f...pl> napisał(-a):

    > Brak konieczności istnienia jakiejkolwiek telekomuny czy

    No, ale DSL 1mbit z Dialogu wychodzi ~122zł/m-c., linia jakieś ~40zł/m-c... i
    tak taniej, i to nawet nie biorąc pod uwagę przewagi technciznej.

  • 6. Data: 2005-05-18 12:41:41
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> wrote:
> [...]
    >
    > No, ale DSL 1mbit z Dialogu wychodzi ~122zł/m-c., linia jakieś
    > ~40zł/m-c... i tak taniej, i to nawet nie biorąc pod uwagę przewagi

    Rozmiem że to jest pierwsze, a nie ostatnie słowo w atrakcyjnosci
    oferty providerów satelitarnych nowej generacji, bo jest ich jak na
    razie jak na lekarstwo, ale mam wrażenie że ich przybędzie, czego
    pośrednim dowodem jest gorączkowe szukanie nowych klientów
    na internet już nie tylko przez telepsa ale i przez era blue connect.

    miab

  • 7. Data: 2005-05-18 12:47:40
    Od: "neks.net" <neks_tylkobezspamu_@_tylkobezspamu_neks.pl>

    > z kanałem zwrotnym GPRS
    > + jednorazowa kaucja za kartę SIM
    > Brak konieczności istnienia
    > jakiegokolwiek operatora
    > komórkowego oraz providera lokalnego

    hm to raczej sobie zaprzeczyles :)

    GPRS i karta SIM to nic innego jak koniecznosc istnienia infrastruktury
    operatora komorkowego

    pozdrawiam
    Neks

  • 8. Data: 2005-05-18 12:49:15
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    neks.net <neks_tylkobezspamu_@_tylkobezspamu_neks.pl> wrote:

    > hm to raczej sobie zaprzeczyles :)
    >
    > GPRS i karta SIM to nic innego jak koniecznosc istnienia
    > infrastruktury operatora komorkowego

    Tego nie wiedziałem. Myslałem ze jest możliwa odpowiedź
    bezposrednio do satelity.
    A nie jest? A dokładniej za jaką ceną jest? Może wiesz?

    miab

  • 9. Data: 2005-05-18 13:01:44
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 May 2005 14:49:15 +0200, w <d6fe05$pio$1@korweta.task.gda.pl>, "miab"
    <m...@f...pl> napisał(-a):

    > Myslałem ze jest możliwa odpowiedź
    > bezposrednio do satelity.

    To musiałbyś sobie kupić nieco inny sprzęt niż kartę GPRS, zajmujący trochę
    więcej miejsca i raczej nie za ~50zł/m-c :)

  • 10. Data: 2005-05-18 13:31:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    miab wrote:

    > Tego nie wiedziałem. Myslałem ze jest możliwa odpowiedź
    > bezposrednio do satelity.
    > A nie jest? A dokładniej za jaką ceną jest? Może wiesz?

    ze sie tak wtrace - sprzet okolo 8 tysiecy, abonamenty od 300USD
    miesiecznie, przy czym jakosc nawet dosc rozsadna i mozliwosc
    uruchomienia szeregu uslug+przydzielane klasy/zakresy publicznej
    numeracji. niemniej jednak te podstawowe informacje widoczne
    na poczatku powoduja ze predysponuje to zdecydowanie owe uslugi
    dla waskiego grona odbiorcow.

    --

    New World Folder.