  • 1. Data: 2013-01-24 12:32:36
    Temat: Jakość obrazu
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W Ariva 250 combo. Czy w tym tunerze jest możliwość takiego ustawienia
    obrazu żeby kolory wyglądały naturalnie? Tydzień się z meczę, i nie mogę
    tego dobrać. Dałbym sobie już z tym spokój uznając że jest to szajs w
    którym nie idzie dobrać kolorów, ale w necie ten dekoder jest chwalony
    przede wszystkim za dobrą jakość obrazu...

  • 2. Data: 2013-01-24 16:34:49
    Temat: Re: Jakość obrazu
    Od: v...@g...com

    A w jakim sensie wygladają nienaturalnie?

  • 3. Data: 2013-01-24 17:56:22
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-24 16:34, v...@g...com pisze:
    > A w jakim sensie wygladają nienaturalnie?
    Albo za zielone, albo za czerwone, albo za niebieskie. Za jaskrawe, albo
    za bardzo zamglone. Ale najgorsza jest ta niemożliwość znalezienia
    bilansu między zielonym czerwonym i niebieskim..
    Masz może ten tuner? Jeżeli tak to na ile masz ustawione parametry
    nasycenia i odcieniu?

  • 4. Data: 2013-01-24 17:59:08
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-24 12:32, Trybun pisze:
> [...]
    > którym nie idzie dobrać kolorów, ale w necie ten dekoder jest chwalony
    > przede wszystkim za dobrą jakość obrazu...

    Mam 210 combo (starszy model) U mnie pomogło przestawienie standardu
    obrazu HDMI na 50Hz. Domyślnie 60Hz byłem załamany. Potem już tylko
    chwila regulacji. :-)

  • 5. Data: 2013-01-24 18:10:53
    Od: Trybun <i...@y...com>

    W dniu 2013-01-24 17:59, z pisze:

    > Mam 210 combo (starszy model) U mnie pomogło przestawienie standardu
    > obrazu HDMI na 50Hz. Domyślnie 60Hz byłem załamany. Potem już tylko
    > chwila regulacji. :-)

    U mnie nie ma różnicy między 50 a 60Hz. A mógłbyś mi podać parametry
    swojej regulacji? Moje obecne ustawienia dalekie są od doskonałości a
    są ustawione na
    Jasność - 50%
    Kontrast - 41%
    Nasycenie - 42%
    Odcień - 50%
    Ostrość - 75%
    To takie optimum, a co by tu zmienić żeby było lepiej?

  • 6. Data: 2013-01-24 20:57:43
    Od: v...@g...com

    On Thursday, January 24, 2013 5:56:22 PM UTC+1, Trybun wrote:
    > Albo za zielone, albo za czerwone, albo za niebieskie. Za jaskrawe, albo
    > za bardzo zamglone. Ale najgorsza jest ta niemo�liwo�� znalezienia
    > bilansu mi�dzy zielonym czerwonym i niebieskim..
    > Masz mo�e ten tuner? Je�eli tak to na ile masz ustawione parametry
    > nasycenia i odcieniu?

    Ja mam "nBox BSKA" z telewizja na karte i jak porownuje z sasiadami co maja Polsat
    Cyfrowy to widze ze jednak ten moj dekoder daje lepsza jakosc obrazu.
    Takze moi znajomi posiadaja Arive 200 HD i nawet wobec niej moim skromnym zdaniem
    jakosc obrazu tego mojego nBoxa wypada lepiej niz ich Arivy. To znaczy ta Ariva
    sprawuje sie lepiej co do obrazow ruchomych, znaczy wydaje sie, ze obrazy szybko
    zmieniajace sie, np. biegajacy pilkarze, biegnace konie albo szybko mknace samochody
    plynniej sie przemieszczaja w tej Arivie. Jednak obraz zwlaszcza przy kanalach tej
    gorszej jakosci SD jest jakis "ziarnisty", jakies obwodki wokol konturow, troche jak
    filmy z YouTube z jakoscia 480p - czy ktos moze wie dlaczego tak sie dzieje i czy da
    sie to jakos poprawic np. poprzez zmiane tzw. firmware (jak mnie zapewnial kolega)?
    Prosilabym o odpowiedz bo ci znajomi chca mi odstapic te Arive za niecale 200zl a
    wlozylabym do niej modul CI z CyfrowegoPolsatu (gdzie juz wstepnie sie umowilam na
    abonament lecz jeszcze niczego nie podpisalam).

    Same kolory natomiast w tej Arivie moim zdaniem wygladaja normalnie. Oczywiscie to
    jest inny dekoder, Ty piszesz o Ariva 250 Combo a ja o Ariva 200 HD, lecz moze pewne
    podstawowe podzespoly maja takie same?

  • 7. Data: 2013-01-24 22:52:00
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-24 20:57, v...@g...com pisze:

[...]

    Czy telewizor podpięty do Arivy to Sharp z włączoną opcją "film"
    U mnie ta opcja sprawia że obraz bardzo ładnie "przewija" się w
    poziomie. Tło sceny jest doskonale widoczne. Żadnych skoków, zacięć.
    Niestety przy marnej jakości i bardzo szybkim przemieszczaniu się
    obiektu widać obwódkę wokół tego obiektu.
    Pewnie procesor nie wyrabia. :-)
    Niemniej jednak mam to włączone bo obraz zwłaszcza w HD robi wrażenie
    miliona Hz odświeżania :-)
    Czy inne marki TV mają coś takiego? :-)

  • 8. Data: 2013-01-24 22:55:52
    Od: z <z...@u...pl>

  • 9. Data: 2013-01-25 08:52:59
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-01-24 18:10, Trybun pisze:
    > To takie optimum, a co by tu zmienić żeby było lepiej?

    Masz ten lepszy nowszy model w którym jest aż tyle opcji.
    U mnie tylko jasność, kontrast, nasycenie - wszystko 50%
    Kolejny powód oprócz tej całej zadymy z prawami autorskimi żeby nowości
    nie kupować :-(
    Jaki tv? Podłączenie po HDMI?

  • 10. Data: 2013-01-25 12:56:00
    Od: Trybun <r...@y...com>

    W dniu 2013-01-25 08:52, z pisze:

> [...]
    > U mnie tylko jasność, kontrast, nasycenie - wszystko 50%
    > Kolejny powód oprócz tej całej zadymy z prawami autorskimi żeby

    Ktoś z domowników chyba namieszał w ustawieniach tunera, i to chyba
    było powodem tych problemów z obrazem. Zresetowałem tuner do ustawień
    fabrycznych, ustawiłem tylko parametry tv na 1080p_50, i.. obraz jak
    brzytwa/lustro.. Przy ustawieniu na 1080_60 też jest dobry, ale
    niestety nie kompatybilny z zewnętrzna nagrywarką.
    Podłączony jednym wyjściem z TV przez HDMI, drugim z nagrywarką po
    przez EURO.
    Dzięki za sugestię co do ustawienia parametru TV,.. Bez niej raczej nie
    prędko rozwiązałbym ten problem.