  • 1. Data: 2013-03-26 19:03:56
    Temat: Jeden uart do modemu i komputera
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Mam prośbę o podsunięcie pomysłu jak to rozwiązać. Atmega32 obsługuje modemem a układ
    jest programowany z komputera. To jest proste i to działa. Niestety muszę dołożyć do
    tego monitor pracy urządzenia. I tu się zaczynają schody. Chciałbym aby układ
    (procesor) blokował wysyłanie danych z modemu a jak modem zgłosi, że ma coś do
    wysłania to zezwalał na to. Modem ma kompletnego uarta ale nie widzę możliwości
    wykorzystania do tego CTS/RTS , DTR/DSR. Wydaje mi się, że CTS/RTS działają inaczej
    albo ja tego nie rozumiem.

    PC

  • 2. Data: 2013-03-26 21:27:48
    Temat: Re: Jeden uart do modemu i komputera
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 26.03.2013 19:03, PC pisze:
> [...]
    > to. Modem ma kompletnego uarta ale nie widzę możliwości wykorzystania do
    > tego CTS/RTS , DTR/DSR. Wydaje mi się, że CTS/RTS działają inaczej albo

    Modem powinien wstrzymać transmisję jak na wejściu CTS pojawi się stan
    wysoki (po stronie sygnału TTL). Sprawdź tylko, czy modem domyślnie
    używa handshaku sprzętowego, czy może trzeba go do tego skonfigurować.
    Napisz jaki masz model.

  • 3. Data: 2013-03-27 09:01:38
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    >Modem powinien wstrzymać transmisję jak na wejściu CTS pojawi się stan
    >wysoki (po stronie sygnału TTL). Sprawdź tylko, czy modem domyślnie używa
    >handshaku sprzętowego, czy może trzeba go do tego skonfigurować.

    Modem domyślnie skonfigurowany jest bez flow control. CTS to w modemie
    wyjście.

    >Napisz jaki masz model.

    To jest modem niedocenianej firmy ZTE MG2639. Uważam, że mimo, że jest
    bardzo tani to jest doskonały w sensie funkcjonalności i wytrzymałości. Mój
    prototyp przeszedł drastyczne testy i nadal działa :)

    PC

  • 4. Data: 2013-03-27 17:53:22
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 27.03.2013 09:01, PC pisze:

    > Modem domyślnie skonfigurowany jest bez flow control. CTS to w modemie
    > wyjście.

    Więc powinno wystarczyć włączenie kontroli przepływu i wystawienie stanu
    wysokiego na linii RTS w uC, żeby modem przestał wysyłać dane.

  • 5. Data: 2013-03-27 17:59:04
    Od: Andy <a...@c...pl>

    W dniu 2013-03-27 09:01, PC pisze:
> [...]
    > bardzo tani to jest doskonały w sensie funkcjonalności i wytrzymałości.
    > Mój prototyp przeszedł drastyczne testy i nadal działa :)

    Chcialem sie podpiac z pytaniem czy ten modem dziala w miare stabilnie,
    nie wiesza sie ?
    Czy komendy i zachowanie zgodne z dokumentacja ?

    --
    Andrzej

  • 6. Data: 2013-03-27 19:26:04
    Temat: Odp: Jeden uart do modemu i komputera
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    >Chcialem sie podpiac z pytaniem czy ten modem dziala w miare stabilnie, nie
    >wiesza sie ?
    >Czy komendy i zachowanie zgodne z dokumentacja ?

    Z czystym sumieniem mogę go polecić. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to
    stabilne zasilanie w czasie logowania.

    PC

  • 7. Data: 2013-03-27 22:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2013 19:03:56 +0100, PC napisał(a):
> [...]
    > to. Modem ma kompletnego uarta ale nie widzę możliwości wykorzystania do
    > tego CTS/RTS , DTR/DSR. Wydaje mi się, że CTS/RTS działają inaczej albo

    Bo to teoretycznie dziala inaczej.
    To komputer (DTE) zglasza linia RTS ze chce cos nadac,
    a modem (DCE) linia CTS potwierdza mu ze moze ... jak sie juz przestawi w
    tryb nadawania, bo niby moze byc half duplex.

    J.