  • 1. Data: 2016-01-07 19:15:29
    Temat: Jeszcze w temacie Tesli
    Od: j...@i...pl

    Tesla Model S spłonął podczas ładowania

    W Norwegii, która od lat wspiera elektryczną motoryzację, Tesla
    sprzedaje najwięcej ze wszystkich krajów europejskich. Tym bardziej,
    to co się wydarzyło na stacji szybkiego ładowania Tesli, nie jest dla
    producenta dobra reklamą.

    Według informacji, właściciel Tesli Model S, krótko po podłączeniu
    samochodu do stanowiska ładowania zobaczył wydobywające się z
    samochodu płomienie ognia. Szybko wezwana straż pożarna co prawda
    ogień ugasiła, ale auto zostało zniszczone.

    http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/tesla-model-s-sp
    lonal-podczas-ladowania/3gwv2j#fp=as

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 2. Data: 2016-01-07 19:20:22
    Temat: Re: Jeszcze w temacie Tesli
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-07 19:15, j...@i...pl wrote:
    > Tesla Model S spłonął podczas ładowania

    Podobnie jak wiele telefonów.

    Analogia nie jest przypadkowa. Używają zwykłych ogniw 18650 w postaci
    paczek.

    http://www.teslarati.com/tesla-move-away-battery-tec
    hnology/

    Shit happens.

  • 3. Data: 2016-01-07 20:40:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-07 o 19:15, j...@i...pl pisze:
> [...]
    > samochodu do stanowiska ładowania zobaczył wydobywające się z
    > samochodu płomienie ognia. Szybko wezwana straż pożarna co prawda

    A co to są "płomienie ognia"?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-01-07 21:22:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mniej wiecej to samo co cofanie sie do tylu.

  • 5. Data: 2016-01-08 00:10:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Mniej wiecej to samo co cofanie sie do tylu.

    Chyba tak :)

    Radosna słowotwórczość niektórych pismaków jest porażająca :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2016-01-09 06:50:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > samochodu płomienie ognia. Szybko wezwana straż pożarna co prawda
    > ogień ugasiła, ale auto zostało zniszczone.

    Ja się zastanawiam czemu tyle niezdrowych emocji wzbudza pożar Tesli
    a o pożarach klasycznych samochodów to już gazety nawet nie piszą bo
    takie są częste że nikogo nie tylko to nie szokuje co wcale nie
    interesuje...

  • 7. Data: 2016-01-09 10:25:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2016 23:50:55 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > a o pożarach klasycznych samochodów to już gazety nawet nie piszą bo
    > takie są częste że nikogo nie tylko to nie szokuje co wcale nie

    Wcale nie sa takie czeste.
    Natomiast tych Tesli to cos mi sie widzi ze jezdzi tak duzo, ze
    statystyka niniejszym wychodzi zatrwazajaca :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-01-09 14:42:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wcale nie sa takie czeste.

    A właśnie że są. Tylko właśnie Twoja percepcja jest zaburzona
    bo się o tym nie mówi w mediach bo to takie częste i codzienne.

    Pierwszy z brzegu link do statystyki dla Wielkiej Brytanii,
    lata 1993-2003:
    http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/2012091913
    2719/http://www.communities.gov.uk/pub/894/FireStati
    sticsUnitedKingdom2003PDF1724Kb_id1124894.pdf
    Z wykresu wynika, że około 20 tysięcy aut rocznie zapala się
    przypadkowo w samym UK. Oprócz tego 40-70 tysięcy aut rocznie
    jest podpalanych celowo, dla różnego efektu :-)
    Gdyby o pożarach samochodów pisała prasa w UK to z 90 tys
    aut rocznie, podzielone przez 356 dni to musiałbyś codziennie
    w gazecie czytać o 252 pożarach samochodów na drogach.
    Rozumiesz teraz jak bardzo jest to codzienna i nudna sprawa?

    > Natomiast tych Tesli to cos mi sie widzi ze jezdzi tak duzo, ze
    > statystyka niniejszym wychodzi zatrwazajaca :-)

    No to policz... i zastanów się, czy Twoje "zatrwożenie" nie jest
    przypadkiem owocem czyjejś zamierzonej manipulacji... :-)

  • 9. Data: 2016-01-09 16:08:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 07:42:52 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > przypadkowo w samym UK. Oprócz tego 40-70 tysięcy aut rocznie
    > jest podpalanych celowo, dla różnego efektu :-)

    Ale o tych nie piszemy ("sytuacja w paryzu wrocila do normy - teraz
    plona 1-2 samochody co noc").

    20 tys rocznie ... to bym chyba musial widziec jakies plonace na
    parkingu.

> [...]
    > w gazecie czytać o 252 pożarach samochodów na drogach.
    > Rozumiesz teraz jak bardzo jest to codzienna i nudna sprawa?

    O wypadkach jednak pisza.
    http://www.gazetawroclawska.pl/tag/pozar-samochodu-w
    roclaw.html

    http://www.straz.gov.pl/panstwowa_straz_pozarna/stat
    ystyka
    wczoraj 29 "srodkow transportu".
    W roku 2014 6796 pozarow samochodow osobowych i ich przyczep.

    Jesli przyjac ze 2/3 to podpalenia ... a mamy zarejestrowanych ponad
    20 mln pojazdow.

    > No to policz... i zastanów się, czy Twoje "zatrwożenie" nie jest
    > przypadkiem owocem czyjejś zamierzonej manipulacji... :-)

    No, tych wypadkow troche bylo ...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehic
    le_fire_incidents
    ciekawe - w 2013 glownie, przez dwa lata spokoj - dodali jakas oslone?

    J.

  • 10. Data: 2016-01-09 19:01:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > - teraz plona 1-2 samochody co noc").
    >
    > 20 tys rocznie ... to bym chyba musial widziec jakies plonace na

    Czyli kwestionujesz statystyki na podstawie swoich domysłów?

> [...]
    > W roku 2014 6796 pozarow samochodow osobowych i ich przyczep.
    >
    > Jesli przyjac ze 2/3 to podpalenia ... a mamy zarejestrowanych ponad

    20 miliony zarejestrowanych nie znaczy wcale że tyle jest na drogach.
    Liczysz bowiem przyczepki i trabanty które stoją w garażu na lepsze czasu.

    > No, tych wypadkow troche bylo ...
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehic
    le_fire_incidents
    > ciekawe - w 2013 glownie, przez dwa lata spokoj - dodali jakas oslone?

    Trochę było... raptem 8 sztuk Tesli. Nie wygłupiaj się, please.