  • 1. Data: 2012-10-12 19:24:13
    Temat: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Witam

    W sumie panikuje i mardzue ale zapytam.

    Na odcinku 15m kable antenowe (5 sztuk) idą obok siebie (w jednym peszlu) oraz
    obok energetycznych (zwykly dom 1 rodzinny).

    Dalej kable SAT ida tylko obok siebie (lacznie 6m). Glupio poprowadzone wiem
    ale chyba problemów nie będzie? Dodam ze to kable klasy A++ czyli o najlepszym
    ekranowaniu z dostępnych. Obecnie kable będą przesyłać wyłącznie sygnał z
    informacją cyfrową (DVBT +SAT) bo innej już nie ma co wspomaga zapewne
    odproność na zakłocenia.

    Instalacja typu gwiazda na multiswitchu. Czasza antenowa planowana 90cm.

    Zalewać betonem czy przerabiać :)?

  • 2. Data: 2012-10-13 03:20:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Papkin pisze tak:

    > Obecnie kable będą przesyłać wyłącznie sygnał z
    > informacją cyfrową (DVBT +SAT) bo innej już nie ma co wspomaga
    > zapewne odproność na zakłocenia.

    Jeśli jakiś brum się zaindukuje to pewnie wyjdzie tylko w torze
    urządzenia audio.

    > Zalewać betonem czy przerabiać :)?

    ja bym zalał

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-10-13 08:28:41
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiul<@wp.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
    t...

    > Jeśli jakiś brum się zaindukuje to pewnie wyjdzie tylko w torze
    > urządzenia audio.

    > ja bym zalał

    Ja bym dodał peszla z pilotem dodatkowego trasą alternatywną.
    Może sie przydać.

    --

    www.wojtiuk.pl

  • 4. Data: 2012-10-13 09:44:23
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    ale jaki brum jak sygnal jest cyfrowy?

  • 5. Data: 2012-10-13 10:03:41
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Papkin" <s...@s...net> schrieb im Newsbeitrag
    > ale jaki brum jak sygnal jest cyfrowy?

    Sa rzeczy na niebie i ziemi, o jakich sie nawet starym góralom nie sniło....

  • 6. Data: 2012-10-13 10:05:27
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Andy Niwinski wrote:
    > "Papkin" <s...@s...net> schrieb im Newsbeitrag
    >
    > Sa rzeczy na niebie i ziemi, o jakich sie nawet starym góralom nie
    > sniło....

    sygnal jest analogowy w kazdym calu ale niesie informacje cyfrowa ktora brumu
    nie przeniesie, pelnym zdaniem. Mam nadzieje ze gorale sa teraz szczesliwi.

  • 7. Data: 2012-10-13 10:47:40
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > sygnal jest analogowy w kazdym calu ale niesie informacje cyfrowa ktora
    > brumu nie przeniesie, pelnym zdaniem. Mam nadzieje ze gorale sa teraz
    > szczesliwi.

    Zapewne problemu nie będzie, ale ja bym głowy nie dawał, że brum płynący
    ekranem kabla antenowego na pewno nie znajdzie jakiejś drogi do miejsca w
    którym sygnał cyfrowy będzie już zamieniony na analogowy (gdzieś chyba musi
    być zamieniony bo o ile wiem to głośniki jeszcze nie mają cyfrowego
    sterowania wychylenia membrany ;-) .
    P.G.

  • 8. Data: 2012-10-13 11:26:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-10-13 10:47, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > w którym sygnał cyfrowy będzie już zamieniony na analogowy (gdzieś chyba
    > musi być zamieniony bo o ile wiem to głośniki jeszcze nie mają cyfrowego
    Bez przesady, nie te poziomy sygnału (brumu?). Jeśli byłby aż tak silny,
    by gdzieś przechodzić dalej, to z pewnością by nie było szansy też
    niczego odebrać.

    Ja obawiałbym się raczej czegoś innego niż przenoszenia przydzwięku
    50Hz. Co będzie jak w okolicy czaszy antenowej pierdyknie piorun? Co
    będzie jak piorun pierdyknie w stacje transformatorową i przepięcie
    pójdzie po liniach zasilających, więc i po tej idącej razem z kablami
    antenowymi (izolacja kabla na 400V może nie wystarczyć). Przy takim
    kładzeniu kabli - nie ma wielkiego sensu stosowanie listw
    przeciwprzepięciowych i innych cudów zabezpieczających stronę zasilania
    sprzętu, skoro przepięcie "od drugiej strony" może go zaatakować.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2012-10-13 15:13:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    BartekK pisze tak:

    > Bez przesady, nie te poziomy sygnału (brumu?). Jeśli byłby aż tak
    > silny, by gdzieś przechodzić dalej, to z pewnością by nie było
    > szansy też niczego odebrać.

    tak :)

    ale powiedzmy Papkin podłączy amplituner analogowy
    zapuści nutę na max i w przerwie między utworami usłyszy pyknięcie z
    pralki i poczuje audiofilski dyskonfort ;)

    się pyta to szukamy najgorszego scenariusza

    --
    Piter

  • 10. Data: 2012-10-13 17:47:54
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 12 Oct 2012 19:24:13 +0200, "Papkin" <s...@s...net>
    wrote:

> [...]
    >odproność na zakłocenia.
    >
    >Instalacja typu gwiazda na multiswitchu. Czasza antenowa planowana 90cm.

    a ja bym to te kable w peszlach/arotach. Przeciez kiedys bedziesz
    chcial wymienic na nowe lub nawet cos naprawic - podloge bedziesz
    kul??? Jak w scianie to prosciej, bo to troche tynku, a podloga to
    parkiet/plytki i inne pokrycia!!!

    --
    ThinkXtra