  • 11. Data: 2012-10-13 20:47:27
    Temat: Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > a ja bym to te kable w peszlach/arotach. Przeciez kiedys bedziesz
    > chcial wymienic na nowe lub nawet cos naprawic - podloge bedziesz
    > kul??? Jak w scianie to prosciej, bo to troche tynku, a podloga to
    > parkiet/plytki i inne pokrycia!!!

    ta opcja raczej odpada, beda peszle ale nie odcinki ciagle, nie da sie
    wyciagnac grubego (dobrego) kabla antenowego jesli po drodze jest kilka
    zakretow a w peszlu ida 3 kable :/ ciagniesz i ch...j. Przerabialem juz nawet
    odcinek 3m i 4 kable SAT sie hacza/klinuja miedzy soba kreca (choc wkladane
    byly rownolegle). Do kazdego gniazdka minimum 2 SAT a do glownego TV 3 SAT.
    Postawil wiec inwestor na dobrej jakosci kable (by nie splesnialy po 10+
    latach). Ja mam na dachu jakis no name i to bialy, dziala z 15lat juz a warunki
    paskudne :-) w porownaniu do markowego kabla pod wylewka.

    Kabel antenowy za 2.5zl/m ma przezyc inwestora (CU + ekran Cu/Sn, ekran AL
    pokryty folia PP), erkanowany w klasie A++ (ok 120dB).
    W sumie to samo ze skretka, widziales skretki gnijace w izolacji (suche warunki
    pracy).

  • 12. Data: 2012-10-13 22:16:06
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiul<@wp.pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości grup

    > ta opcja raczej odpada, beda peszle ale nie odcinki ciagle, nie da sie
    > wyciagnac grubego (dobrego) kabla antenowego jesli po drodze jest kilka
    > zakretow a w peszlu ida 3 kable :/ ciagniesz i ch...j.

    "Ludwik"

    >Przerabialem juz nawet odcinek 3m i 4 kable SAT sie hacza/klinuja miedzy
    >soba kreca (choc wkladane byly rownolegle).
    (ciap)
    Zrób to co radziłem, (właśnie ze względu na powyższe).

    --
    nic do powiedzenia
    www.wojtiuk.pl

  • 13. Data: 2012-10-13 23:41:26
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Zrób to co radziłem, (właśnie ze względu na powyższe).

    Kto smaruje ten jedzie, stare jak swiat ale to to sie przyda tylko przy
    wciagniu a on mi proponuje przy wyciganiu za nascie lat jak kabel straci
    parametry (w co nie wierze tak bardzo).