  • 1. Data: 2003-07-16 15:05:27
    Temat: Kablowka a internetdsl
    Od: "Damian Parus" <h...@h...pl>

    Witam

    Mam taka mala siec lokalna, na kilka kompow. Biore lacze z kablowki 512kb, i
    zakladam w tej chwili telefon z tepsy, co oznacza ze mam mozliwosc proby
    uruchomienia u siebie internetdslu. I teraz pytanie do Was: czy jes sens
    przechodzic i bulic znowuz kase na instalacje, czy moze nie warto? Koszty
    miesieczne sa te same.

    Co radzicie? Na archiwum szukalem takich czystych opinii odnosnie
    InternetDSL, ale takich czystych porownan nie znalazlem.. wsyztsko w
    kontekscie jakichs innych prblemow...

    Szczegoly: Poznan, Piatkowo, kablowka east&west (schodzi sie wszystko do
    icpnetu).

    Dzieki i pozdrowienia,
    d.

  • 2. Data: 2003-07-17 07:06:13
    Temat: Re: Kablowka a internetdsl
    Od: "PriSM" <p...@f...onet.pl>

    Damian Parus pewnego pieknego dzionka oparl sie o klawiature i splodzil co
    nastepuje:

    > Co radzicie? Na archiwum szukalem takich czystych opinii odnosnie
    > InternetDSL, ale takich czystych porownan nie znalazlem.. wsyztsko w
    > kontekscie jakichs innych prblemow...

    DSL chodzi wyśmienicie. Poza tym dostajesz stałe IP a w przypadku łącza z
    kablówki nie jest to takie oczywiste.

    --
    regards,
    PriSM

  • 3. Data: 2003-07-17 07:06:18
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 16 Jul 2003 15:05:27 +0000 (UTC) I had a dream that Damian Parus
    <h...@h...pl> wrote:
> [...]
    >przechodzic i bulic znowuz kase na instalacje, czy moze nie warto? Koszty

    Moment, ale DLACZEGO - ta kablówka źle działa? Bo jak działa, to po co
    psuć, grzebać i ryzykować pogorszenie jakości?

  • 4. Data: 2003-07-17 07:06:21
    Od: Krystian <o...@o...pl>

    > Co radzicie? Na archiwum szukalem takich czystych opinii odnosnie
    > InternetDSL, ale takich czystych porownan nie znalazlem.. wsyztsko w
    > kontekscie jakichs innych prblemow...

    cze

    ja w swojej "blokowej" posiadam jedno lacze od tp -> iDSL. Sprawuje sie
    dobrze i ile mi wiadomo mam pecha(w odroznieniu od innych) bo AZ raz na
    tydzien mam kilka godzin przestoju(prawie zawsze), jednak powiem
    szczerze ze 80% tych ze jest dokladnie w niedziele o ok 23, gdzie i tak
    prawie nikt nie korzysta, wiec checy z tego w TP nie robie.

    pingi spoko(CS'uje troche :]) i chyba jedyne co mnie nie cieszy to ze
    jeszcze mi nie uruchomili pelnych 64 kB/s tylko mam nadal 55, chodz na
    papierze jak byk widnieje predkosc 512 kbit/s.

    Krystian

  • 5. Data: 2003-07-17 14:20:37
    Od: "Damian Parus" <h...@h...pl>

    > Moment, ale DLACZEGO - ta kablówka źle działa? Bo jak działa, to po co
    > psuć, grzebać i ryzykować pogorszenie jakości?

    Sprawa wyglada tak: troszke oszukalem na grupie, nie chcialem wdawac sie w
    szczegoly: w tej chwili mam lacze 256kb, z tymze jesli podlacze dodatkowe
    dwie osoby musze upgradnac do 512.

    I to lacze w tej chwili dziala tak: powinienem miec 256kb do, i 128kb od, z
    mam natomiast 64kb od. Poza tym skopiowanie czegokolwiek przez scp graniczy
    z cudem - przez http z tego samego serwera leci az milo, pelna
    przepustowoac, a przez scp tragedia. To samo sie tyczy pracowania przez
    ssh - po prostu jedna wielka porazka. Wyglada to tak, jakby porty mialy
    poustawane jakies priorytety. Poza tym, kazaa. Ja z niej za bardzo nie
    korzystam, ale w sieci ludzie korzystaja, i mam obciete pasmo do 128kb - po
    prostu nie da rady wycisnac wiecej, i to nie tylko kazaa, ale wszytskie
    programy tego typu. Czyli mam ustawione pasmo na tych portach na 128kb - z
    jakiej racji, skoro place abonament za 256? Goscie sie tlumacza ze to
    zabezpieczenie przed zapychaniem. Ale do diabla, place wiecej wiec chyba mam
    prawo do szybszego lacza?

    Wszytskie te sprawy sygnalzowalem mailem, bez odzewu, poszedlem osobiscie,
    gosc grzecznie powiedzial ze zajmie sie tym osobiscie. Mijaja dwa tygodnie,
    nic sie nie zmienilo. Swoja droga, mozecie poradzic jak ich przycisnac?
    Oficjalnie? Mam sie zglosic z pismem osiwdczajacym iz nie bede placil
    abonamentu do chwili uruchomienia porzadnie sieci? Co z tym zrobic?

    Dlatego tez chcialbym wyemigrowac na jakies inne lacze, a spotkalem kilka
    opinii iz internetdsl chodzi w miare sensownie. W gre wchodzilaby jeszcze
    neostrada, 100 zl tansza, ale z kolei spotkalem opinie ze zapchana na
    maksa... to prwada? Wybrac tansza neostrade czy drozszy internetdsl? Na
    stalym IP mi nie zalezy, owszem, mile toto, ale nie upieralbym sie.

    Dzieki i pozdrowienia,
    d.

  • 6. Data: 2003-07-17 16:53:08
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Damian Parus wrote:

> [...]
    > mam natomiast 64kb od. Poza tym skopiowanie czegokolwiek przez scp graniczy
    > z cudem - przez http z tego samego serwera leci az milo, pelna

    Ja na przykład mam na routerze dostępowym na SSH najwyższy priorytet,
    ale najniższe pasmo. Własnie po to, aby móc czasami skorzystać z
    terminala zdalnie a nie przeklinać na cwaniaczków przesyłających filmy
    itd. przez porty SSH (podobno radzą aby kaze ustawić na tych portach :/
    ). To nie dlatego, że mam taki kaprys, ale userzy zauwazyli że "szybciej
    chodzi" na tym porcie i zaczeli mi przesyłać binaria. Teraz już nie
    mogą, bo mają 10kb/s. I uważam to za słuszne ograniczenie. Do transmisji
    plików można wykorzystać inne mechanizmy.

    > To samo sie tyczy pracowania przez
    > ssh - po prostu jedna wielka porazka. Wyglada to tak, jakby porty mialy
    > poustawane jakies priorytety.

    A to już ewindentny błąd konfiguracji i tu masz jak najbardziej prawo
    się domagać prwidłowej pracy. W końcu robią z siebie pośmiewisko, skoro
    nie potrafią poprawnie priorytetować SSH.

> [...]
    > zabezpieczenie przed zapychaniem. Ale do diabla, place wiecej wiec chyba mam

    "Mam prawo do szybszego łacza ..." ile razy ja słysze takie teksty od
    moich userów. Zazwyczaj nikt nie zastanawia się, że włączając kazaa na
    pełnym paśmie utrudnia/uniemożliwia innym sensowną pracę. I tak bym sie
    cieszył, że w ogóle macie _jakiekolwiek_ pasmo na kazaa. Bo wiele sieci
    wycina w 100%.

> [...]
    > Oficjalnie? Mam sie zglosic z pismem osiwdczajacym iz nie bede placil
    > abonamentu do chwili uruchomienia porzadnie sieci? Co z tym zrobic?

    A masz podstawę w regulaminie ? Jak nie masz to na ich miejscu
    podziękował bym Ci za współprace, bo miałbym n innych nie marudzących
    klientów.

> [...]
    > maksa... to prwada? Wybrac tansza neostrade czy drozszy internetdsl? Na
    > stalym IP mi nie zalezy, owszem, mile toto, ale nie upieralbym sie.

    Adminuje DSL i poza paroma prostymi problemam (do obejścia) chodzi
    bardzo ładnie i w zasadzie pełny transfer non-stop. Polecam.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2003-07-17 17:39:22
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Sebastian Bialy wrote:
> [...]
    > pełnym paśmie utrudnia/uniemożliwia innym sensowną pracę. I tak bym sie
    > cieszył, że w ogóle macie _jakiekolwiek_ pasmo na kazaa. Bo wiele sieci

    Wydaje mi się, że to tego akurat nie można w żaden sposób rozwikłać bez
    dokładnej lektury umowy o świadczenie usług i regulaminów. Kazaa niewątpliwie
    jest użytkowana w Internecie czy się nam podoba czy nie i jeśli umowa/regulamin
    wyraźnie nie precyzuje specjalnego traktowania to taki argument "wiele sieci
    wycina w 100%" może mieć zastosowanie na uczelniach, w zakładach pracy (tutaj
    wręcz musi mieć zastosowanie -) ale nie u szanującego się ISP. Albo świadczona
    jest usługa "czystego żywego Internetu" albo precyzjnie określone co wolno
    czego nie i jak.

    Jeśli użytkownik chce prawie 100% tego swojego virtualnego pasma wykrzystać na
    to czy tamto a ISP nie potrafił precyzyjnie spisać umowy to od strony formalnej
    ma duży problem. I nie pomoże tłumaczenie, że przyjmuje się współczynnik
    jednoczesności itd. (który akurat tu jest 1). Znam kilka standardowych umów
    dużych providerów świadczących usługi "dla ludności" i tutaj beztroska jest
    ogromna. Właściwie powinni się cieszyć, że klienci nie łączą się i wspólnie
    nie skarżą za niedotrzymanie umów jeśli traktują ich jak Ty. -)

    Podkreślam - zgadzam się całkowiecie z technicznego punktu widzenia,
    jednakże prawnie to IHO zupełnie nie masz racji.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 8. Data: 2003-07-17 17:39:41
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 2 Damian Parus wrote:

    > I teraz pytanie do Was: czy jes sens przechodzic i bulic znowuz
    > kase na instalacje, czy moze nie warto?

    To zależy czego lepszego oczekujesz. IMO na razie nie.

    > Koszty miesieczne sa te same.

    Tym bardziej.

    > Co radzicie?

    Zostać, poczekać i czytać grupy.

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.2.1, OE-QuoteFix,

  • 9. Data: 2003-07-18 06:51:33
    Od: "Damian Parus" <h...@h...pl>

> [...]
    > pełnym paśmie utrudnia/uniemożliwia innym sensowną pracę. I tak bym sie
    > cieszył, że w ogóle macie _jakiekolwiek_ pasmo na kazaa. Bo wiele sieci

    No tak, tylko ze ja u siebie mam raptem jeszcze 2 uzytkownikow, ktorzy
    zrzucaja sie na abonament i obaj korzystaja z kazy . Jesli siada razem, co
    sie dosc czesto zdarza, to po prostu maja po 64kb i ida do mnie z pytaniami
    co sie dzieje? Skoro placa za 256kb, to gdzie pozostale 128? I co ja im mam
    mowic? Ze uniemozliwiaja prace innychg uzytkownikow? To oni sa "inni
    uzytkownicy" :( Poza tym, powinno byc tak, ze ja dostaje pelne pasmo, a
    przycinam sobie sam ile potrzebuje. Sam moge przyciac kaze do 200kb i miec
    56kb zapasu, albo balansowac obciazenie.

    > A masz podstawę w regulaminie ? Jak nie masz to na ich miejscu
    > podziękował bym Ci za współprace, bo miałbym n innych nie marudzących
    > klientów.

    Nie za bardzo :/ Zdaje sie ze w regulaminie jest nawet cos takiego, ze przez
    kilka dni moze siec nie dzialac i ja nic nie moge zrobic. Juz nie mowiac o
    tym, ze oddadza mi kase. Ale nie jestem pewien, dosc dawno czytalem ta umowe
    i nie pamietam dokaldnie, zajrze tam, wiec glowy sobie nie dam uciac za te
    zapisy.

    > Adminuje DSL i poza paroma prostymi problemam (do obejścia) chodzi
    > bardzo ładnie i w zasadzie pełny transfer non-stop. Polecam.

    I niech sie tak stanie... przelaze na InternetDSL, tym bardziej ze dzisiaj
    zalozyli mi w koncu tepsiarski telefon, wiec moge sie starac atakowac
    internetdsl. Tyle ze musze jeszcze 3 ludzi podlaczyc, bo na 3 osoby to
    abonament 100... slabo.

    Pozdrowienia,
    d.

  • 10. Data: 2003-07-18 06:52:21
    Od: "MarK" <m...@n...poznan.tpsa.pl>

    Użytkownik "Damian Parus" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > maksa... to prwada? Wybrac tansza neostrade czy drozszy internetdsl? Na
    > stalym IP mi nie zalezy, owszem, mile toto, ale nie upieralbym sie.

    Stanowczo proponuję Internet DSL. Masz stałe IP oraz chodzi stabilniej niz.
    NEO. Ponadto popytaj o promocje Internet DSL. Aktualnie są dwie nowe:
    1. Możesz na 1 miesiąc wziąć DSL-a za darmo i testować. Ale to chyba tylko
    dla klientów biznesowych.
    2. Obniżona cena instalacji (ok. 500 zł) - podpisujesz cyrograf na jakiś
    określony czas. Nie pamiętam czy na 12, czy na 24 m-ce.

    Pytaj sprzedawców TP o szczegóły.

    MarK