  • 21. Data: 2015-09-01 22:40:48
    Temat: Re: Kalkulator z dużymi liczbami
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 01.09.2015 22:15, szemrany wrote:

    > No i tak dokładnie powinno być, czemu koszmar? Kalkulator windows tak to
    > właśnie przedstawia. Imho logiczne.

    Czyli jam mam flagi w incie, 30 sztuk, to jeśli przypadkiem
    zapalonye są tylko dwie pierwsze, a zapytam o zaprzeczenie flag,
    to dostanę 11111100b? Spodziewałbym się dwudziestu ośmiu jedynek
    przed dwoma zerami.

    Głupie, a dosć podstawowe
    ~(a or b) == ~a and ~b
    nie jest prawdziwe, jeśli a i b wpada w różne zakresy.

    a= 1 0000 0001
    b= 11
    a or b = 1 0000 0011
    ~(a or b) = 1111 1110 1111 1100

    ~a = 1111 1110 1111 1110
    ~b = 1111 1100
    ~a and ~b = 1111 1100

    Klops ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2015-09-02 09:27:38
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał:

    > To jest zła odpowiedź. ;>

    Zapewniam Cie ze bardzo dobra :)
    ~7 niczym nie rozni sie od Pythonowego -8 (ani zewnetrznie, ani w sensie
    reprezentacji wewnetrznej).

    AK

    ---
    Avast.

  • 23. Data: 2015-09-02 09:28:02
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 01 Sep 2015 22:40:48 +0200, bartekltg wrote:

> [...]
    > zapalonye są tylko dwie pierwsze, a zapytam o zaprzeczenie flag,
    > to dostanę 11111100b? Spodziewałbym się dwudziestu ośmiu jedynek

    A nie ma w Pythonie czegoś takiego jak rzutowanie na typ o rozmiarze
    shortint/int32/int64?

    > Głupie, a dosć podstawowe
    > ~(a or b) == ~a and ~b
    > nie jest prawdziwe, jeśli a i b wpada w różne zakresy.
    >
    > a= 1 0000 0001
    > b= 11
    > a or b = 1 0000 0011
    > ~(a or b) = 1111 1110 1111 1100
    >
    > ~a = 1111 1110 1111 1110
    > ~b = 1111 1100
    > ~a and ~b = 1111 1100
    >
    > Klops ;-)

    Nie klops tylko konsekwencja przyjętej konwencji :-P

    No dobra, poddaję się, ja cały czas traktuję Pythona jak podręczny
    kalkulator, a to jednak skrajne zastosowanie :-)

    ps. da się zdefiniować na stałe jakieś funkcje w Pythonie, tak, aby gdy go
    odpalę i w jego konsoli używam go jako kalkulatora to te funkcje były już
    tam od razu dostępne?

    --
    howgh
    szemrany

  • 24. Data: 2015-09-02 10:13:38
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał:

    > Głupie, a dosć podstawowe
    > ~(a or b) == ~a and ~b
    > nie jest prawdziwe, jeśli a i b wpada w różne zakresy.
    >
    > a= 1 0000 0001
    > b= 11
    > a or b = 1 0000 0011
    > ~(a or b) = 1111 1110 1111 1100
    >
    > ~a = 1111 1110 1111 1110
    > ~b = 1111 1100
    > ~a and ~b = 1111 1100

    Wszytsko gra:
    D:\_DiskP_\PythonJava.INS\JTypes\JTypes\jt\_jvm>p3
    >>> a = 0b100000001
    >>> b = 0b11
    >>> print(~(a | b) == (~a & ~b))
    True

    > Klops ;-)

    Ano klops, bo zle rozumiesz stałe w ponizszym (a i stad sie biora Twoje bledy):

    > ~a = 1111 1110 1111 1110
    > ~b = 1111 1100

    W/w to nieprawda. Jest tak w Pythonie:
    0b1111 1110 1111 1110 == 0...1111 1110 1111 1110 a nie 1...1111 1110 1111 1110
    0b1111 1100 == 0...1111 1100 a nie 1...1111 1100

    ~a == 1......1111 1110 1111 1110
    ~b == 1......1111 1100

    AK

    ---
    Avast.

  • 25. Data: 2015-09-02 10:56:09
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "szemrany" <s...@o...off> napisał:

    > A nie ma w Pythonie czegoś takiego jak rzutowanie na typ o rozmiarze
    > shortint/int32/int64?

    Nie ma rzutowania (i bardzo dobrze;).
    Sa odpowiednie typy/pakiety wprost do uzycia.

    Jedna z alternatyw:

    D:\_DiskP_\PythonJava.INS\JTypes\JTypes\jt\_jvm>p
    >>> import numpy as np
    >>> np.int16
    numpy.int16
    >>> np.int16(22) * np.int16(221)
    4862
    >>> np.int16(22) * np.int16(2211)
    D:\VEnv\A\Scripts\ipython:1: RuntimeWarning: overflow encountered in short_scalars
    -16894

    AK

    ---
    Avast.

  • 26. Data: 2015-09-02 11:32:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.09.2015 09:27, AK wrote:

    > Zapewniam Cie ze bardzo dobra :)
    > ~7 niczym nie rozni sie od Pythonowego -8 (ani zewnetrznie, ani w sensie
    > reprezentacji wewnetrznej).

    Jest dość niepełna.
    Ale przecież szersza odpowiedź została udzielona zanim
    przyszedłeś do wątku.

    pzdr
    bartekltg

  • 27. Data: 2015-09-02 11:36:17
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.09.2015 10:13, AK wrote:
    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał:

    > W/w to nieprawda. Jest tak w Pythonie:

    Przeczytaj raz jeszcze, tym razem zwracając uwagę na literki.
    Nie rozmawiamy o pythonie, ale o proponowanym przez
    szemranego sposobie negacji.

    pzdr
    bartekltg

  • 28. Data: 2015-09-02 11:37:00
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.09.2015 09:28, szemrany wrote:

    > A nie ma w Pythonie czegoś takiego jak rzutowanie na typ o rozmiarze
    > shortint/int32/int64?

    > Nie klops tylko konsekwencja przyjętej konwencji :-P

    Pokazujące nieprzydatność konwencji poza zabawkami jak
    kalkulator w windowsie.

    > No dobra, poddaję się, ja cały czas traktuję Pythona jak podręczny
    > kalkulator, a to jednak skrajne zastosowanie :-)

    Bardzo dobre zastosowanie. Ja jak mam dodać punkt z rachunku używam octave.

    > ps. da się zdefiniować na stałe jakieś funkcje w Pythonie, tak, aby gdy go
    > odpalę i w jego konsoli używam go jako kalkulatora to te funkcje były już
    > tam od razu dostępne?

    Nie pamiętam, musisz googlać.

    pzdr
    bartekltg

  • 29. Data: 2015-09-02 11:43:39
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, September 2, 2015 at 9:28:06 AM UTC+2, szemrany wrote:
    > ps. da się zdefiniować na stałe jakieś funkcje w Pythonie, tak, aby gdy go
    > odpalę i w jego konsoli używam go jako kalkulatora to te funkcje były już
    > tam od razu dostępne?

    Zmienna środowiskowa PYTHONSTARTUP: file executed on interactive startup

    Googlaj w tej okolicy. :)

    w.

  • 30. Data: 2015-09-02 12:47:14
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał:

    > Przeczytaj raz jeszcze, tym razem zwracając uwagę na literki.
    > Nie rozmawiamy o pythonie, ale o proponowanym przez
    > szemranego sposobie negacji.

    Racja. Moja wina.
    Wszystkie zastrzezenio/uwagi/wytlumaczenia powinienem skierowac do szemranego
    i jego "kalkulatora".

    AK

    ---
    Avast.