  • 1. Data: 2015-08-01 11:05:04
    Temat: [http] jak to działa
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    może Ktoś z PiSu podpowie mi jak działa połączenie ściągające stronę www
    z serwera? po kolei, jak to działa, czyli co po kolei jest przesyłane, w
    którą stronę i jak?

  • 2. Data: 2015-08-01 13:04:18
    Temat: Re: [http] jak to działa
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    załóżmy, że mam dwa urządzenia, jakiś PC z serwerem www i stroną, lub
    inne usługi, i drugie urządzenie na jakimś Realtek RTL8139 którym chcę
    ta stronę otwierać... czyli jak rozumiem, ten realtek zapewnia
    komunikację w warstwie 2, a reszta to interpretacja programowa? jak to
    formalnie wygląda? a może Ktoś tu widział jakieś biblioteki do (UWAGA)
    odbierania danych ze stron, a nie wysyłania czy stawiania serwera www na
    realteku?

  • 3. Data: 2015-08-01 15:06:42
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sat, 01 Aug 2015 13:04:18 +0200, platformowe głupki wrote:

> [...]
    > formalnie wygląda? a może Ktoś tu widział jakieś biblioteki do (UWAGA)
    > odbierania danych ze stron, a nie wysyłania czy stawiania serwera www na

    Robisz sobie jaja czy o co chodzi?

    --
    howgh
    szemrany

  • 4. Data: 2015-08-01 16:03:25
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a skąd ten europejski pomysł?

    przecież nigdzie nie ma jakiegoś lola czy innego społeczno-gówna...

    pytam konkretnie, chcę odbierać w moim urządzeniu strony www,
    jak to zrobić tanim kosztem może na scalaku rtl8029AS (chyba wszyscy znają)?

    bo tak sobie myślałem, że ten realtek odbiera jedynie L2, a wszystko
    pozstałe to trzeba robić programowo? są jakieś liby (UWAGA: wszystko co
    znalazłem sili się na wystawianie serwera na tym realteku, a mi chodzi o
    w drugą stronę)... może tak dla chwili oddechu od tego jednie poprawnego
    tematu wyżej pogadać?

    jak zrozumieć rolę bramki w tym urządzonku? czy to też programowo? są
    jakieś gotowce?

  • 5. Data: 2015-08-01 16:31:04
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a właśnie, wyleciało mi z głowy,
    czym testować takie L2? istnieje jakiś program do generowania pakietów
    odbieranych w L2 przez tego relteka?

  • 6. Data: 2015-08-01 17:24:16
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > jak to zrobić tanim kosztem może na scalaku rtl8029AS (chyba wszyscy
    > znają)?

    Z tego co mi wiadomo to rtl8029AS posiada wyprowadzenia do komunikacji przez
    szynę PCI , rtl8139 też.
    Scalaki te wykorzystywane były raczej w kartach sieciowych ewentualnie z
    jakimś mcu (osobiście takiego nie znam) posiadającym sprzętowy host PCI.

    Paweł

  • 7. Data: 2015-08-01 17:54:48
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    podobno 8029AS to jest szyna ISA, jak nie wiesz za bardzo, to oznacza
    to,że komunikacja jest standardowa nie jakieś pojebane negocjacje...

  • 8. Data: 2015-08-01 19:03:36
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > podobno 8029AS to jest szyna ISA, jak nie wiesz za bardzo, to oznacza
    > to,że komunikacja jest standardowa nie jakieś pojebane negocjacje...
    Mylisz się. Co prawda rejestrami zgodny jest z ne2000 ale jest to szyna PCI.
    http://www.realtek.com/products/productsView.aspx?La
    ngid=1&PFid=15&Level=4&Conn=3&ProdID=23

    Być może chodziło o rtl8019as? To jest ISA.

    Paweł

  • 9. Data: 2015-08-01 19:04:36
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    tak przepraszam, mój błąd

  • 10. Data: 2015-08-01 19:24:56
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > tak przepraszam, mój błąd
    Nie ma sprawy. Wracając do tematu. Układ rtl8019as wymaga użycia
    zewnętrznego mcu. Możesz to być np: avr 8-bit.
    Układ rtl zawiera w sobie zarówno obsługę warstwy fizycznej PHY jak i MAC
    oraz pamięć ram do przechowywania
    odebranych ramek, oraz wysyłania ramek z mcu.
    Rtl odebrane pakiety umieszcza w swojej pamięci ram.
    W mcu należy zaimplementować:
    - sterownik do rtl który będzie dokonywał wstępnej konfiguracji oraz będzie
    odbierał i wysyłał pakiety z pamięci ram i do pamięci ram rtl'a
    - jak już odbierze pakiet to będzie potrzebny jakiś stos tcp/ip który
    dekoduje pakiet czyli sprawdza adresy mac, źródłowy, docelowy, rodzaj
    pakietu arp, ip, tcp.

    Jeśli chodzi o pobieranie strony z serwera http to mcu musi:
    - utworzyć pakiet(y) tcp i nawiązać połączenie z serwerem http jako klient
    tcp (syn, syn+ack, ack)
    - utworzyć i wysłać zapytanie zgodne z protokołem http czyli np: metoda GET
    - odczytać zawartość przesłaną przez serwer http czyli nagłówek http i treść
    strony tak jak to robi każda przeglądarka www

    Paweł