  • 1. Data: 2015-08-30 00:22:06
    Temat: pytanie z szachów
    Od: firr <p...@g...com>

    Jeslibym pisal program szachowy, rozumiem generuje to drzewo wszystkich możliwych
    posuniec do kilku leweli w głab.. po czym po prostu uzywam jakiejs funkcji dla
    podliczenia kozystnosci danej sytuacji docelowej? czy robi sie to jakos inaczej?

    (ten prosty sposob wydaje sie glupawy bo najkorzystniejsze wychodzilyby mu pewnie
    sytuacje gdy przeciwnik poddaje wszystkei figury co jest raczej malo prawdopodobne..
    ;C

  • 2. Data: 2015-08-30 20:08:41
    Temat: Re: pytanie z szachów
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 30.08.2015 00:22, firr wrote:
> [...]
    > wszystkich możliwych posuniec do kilku leweli w głab.. po czym po
    > prostu uzywam jakiejs funkcji dla podliczenia kozystnosci danej

    Tak.
    Ale to nie koniec, przecież możliwych końców masz wiele.

    > (ten prosty sposob wydaje sie glupawy bo najkorzystniejsze
    > wychodzilyby mu pewnie sytuacje gdy przeciwnik poddaje wszystkei
    > figury co jest raczej malo prawdopodobne.. ;C

    Tak, sposób, który przedstawiłeś w tym akapicie jest głupawy.

    Mając oceny pozycji na kilka ruchów do przodu ruch dobiera się
    np tak, aby nasza sytuacja była jak najlepsza, niezależnie,
    co wybierze przeciwnik.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_min-max
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_alfa-beta

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2015-08-30 20:17:29
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 20:08:43 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >
    > Mając oceny pozycji na kilka ruchów do przodu ruch dobiera się
    > np tak, aby nasza sytuacja była jak najlepsza, niezależnie,

    jak to niezalezni e co wybierze przeciwnik?
    wybira sie taki w ktorym przeciwnik
    wykonuje najglupsze nabardziej szkodzace sobie ruchy?
    pewnie raczej nie.. moze raczej wybiera sie taki w ktorych zaklada sie mozliwie
    najlepsze uchy przeciwnika a i tak przy tym zalozeniu rokuja na najlepsza sytuacje
    (cos jak pojedynek z moriartym sherlocka holmesa - dosyc dobry film)

  • 4. Data: 2015-08-30 21:17:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 30.08.2015 20:17, firr wrote:

    > jak to niezalezni e co wybierze przeciwnik?

    Przeczytaj linki.

    > wybira sie taki w ktorym przeciwnik
    > wykonuje najglupsze nabardziej szkodzace sobie ruchy?

    Idiotyczny pomysł. Przeciwnik wybiera najlepszy dla siebie.
    Nie plótłbyś, jakbyś przeczytal.

    <ciach pierdoły>

    Masz podane na tacy. korzystaj.

    bartekltg

  • 5. Data: 2015-08-30 21:25:46
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 21:17:18 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Przeczytaj linki.

    > Idiotyczny pomysł. Przeciwnik wybiera najlepszy dla siebie.
    > Nie plótłbyś, jakbyś przeczytal.
    >
    > <ciach pierdoły>

    > Masz podane na tacy. korzystaj.

    straszna korzyść otworzyc sobie wikipedie ;/ kolega nie pierwszy raz robi wrazenie
    idioty ew półidioty - jesli tak to romowe uwazam nieststy za zakończoną - jakis
    poziom musi byc

  • 6. Data: 2015-08-31 12:21:45
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 30 Aug 2015 12:25:46 -0700 (PDT), firr wrote:

    > straszna korzyść otworzyc sobie wikipedie ;/ kolega nie pierwszy raz robi wrazenie
    > idioty ew półidioty - jesli tak to romowe uwazam nieststy za zakończoną - jakis
    poziom musi byc

    Poziom rozmowy zależy od poziomu interlokutorów, jeśli jeden z nich siedzi
    po pas w mule to i rozmowa tam grzęźnie. Zatem zacznij pytać jak wyleziesz
    z tego bagna ignorancji i trochę poczytasz, wtedy jest szansa, że poziom
    pofrunie nieco powyżej dna.

    --
    howgh
    szemrany

  • 7. Data: 2015-08-31 17:57:00
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, August 30, 2015 at 12:22:07 AM UTC+2, firr wrote:
> [...]
    podliczenia kozystnosci danej sytuacji docelowej? czy robi sie to jakos inaczej?

    Tak, robi się inaczej.

    > (ten prosty sposob wydaje sie glupawy bo najkorzystniejsze wychodzilyby mu pewnie
    sytuacje gdy przeciwnik poddaje wszystkei figury co jest raczej malo prawdopodobne..
    ;C

    Nie rozumiem.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2015-08-31 20:07:42
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 17:57:05 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    >
    > Tak, robi się inaczej.

    sytuacje gdy przeciwnik poddaje wszystkei figury co jest raczej malo prawdopodobne..

    ze wzgledu na poziom odpowiedzi bliski dna
    zmuszony jestem chyba 'anulowac ' to pytanie

    trzebasie bedzie chyba faktycznie stąd ulotnic bo obawiam sie ze poziom juz tu nie
    wzrosnie, (w kazdym razie nie na tyle
    ile trzeba - na roznych forach zreszta tak jest - zadaje pytanie i zamiast odpowiedzi
    zalew żenujacych durnot ;<
    no coż jeszcze zobaczymy, moze uda sie poruszyc jeszcze pare interesujacych
    drobiazgów a moze nie

  • 9. Data: 2015-08-31 20:29:33
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    przecie oni za zadymianie dostają granty,
    weź sobie dowolną książkę o programowaniu,
    to jest dopiero kurwa dzieło...

  • 10. Data: 2015-08-31 21:31:21
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 20:07:43 UTC+2 użytkownik firr napisał:
> [...]
    > zalew żenujacych durnot ;<
    > no coż jeszcze zobaczymy, moze uda sie poruszyc jeszcze pare interesujacych

    co prada zawsze pozostaje jeszcze opcja skupienia sie i odpowiedzenia z sensem samemu
    sobie (w zasadzie jedyna opcja)