  • 41. Data: 2014-08-25 20:39:33
    Temat: Re: Kałuże i ich wpływ na jazdę...
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-24 17:10, J.F. pisze:
    > A mniej wiecej jak gleboka ?

    Głęboka, ale tak nierównomiernie - do prawej strony drogi coraz głębsza,
    tak że lewe koła jechały w takiej 2-3cm, a prawe chwyciły dużo głębszą.
    Nie mioerzyłem, ale była naprawdę głęboka.

    > Wode, czy dziure w jezdni/otwarta studzienke ?

    Studzienka nie odbierała wody.

    > I co na to PZU czy tam inny ubezpieczyciel ?
    > Wycenil poloneza przed szkoda wg rocznika i cennika, czy odjal za za
    > stan ? W zasadzie to chyba ze 100% powinien odjac :-)
    >
    > J.

    Auto było brata. PZU, - to było jeszcze za PRLu. Poszło na konto jego
    AC . Zachowałem wtedy się jak kompletny laik. Pytał mnie spisujący
    protokół milicjant, a później także padło takie pytanie przed Kolegium
    czy nie było w tym zniszczeniu Poloneza winy kierowcy Transita, a ja jak
    osioł że na tej kałuży każdy by wypadł z trasy. A sprawa była ewidentna
    - kierowca Transita wpadł na pozostawionego na poboczu Poloneza i
    zniszczył go, a więc odszkodowanie z jego OC a nie z AC brata, który w
    ten sposób poza autem stracił także zniżkę.

  • 42. Data: 2014-08-25 20:40:12
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-24 17:22, dddddddd pisze:

    > Aquaplaning to jedna z pierwszych rzeczy która spotkała mnie na drodze
    > i pokazała inny punkt widzenia niedoświadczonemu kierowcy :)
    > u mnie kałuża jedynie przeciągnęła mnie ok metr na prawą stronę -
    > akurat droga z poboczem była więc po prostu zacząłem jechać po
    > poboczu. Prędkość też nie większa niż 90km/h, choć opony słabe...
    > W zasadzie to dopiero takie rzeczy uczą - obrócisz się na śliskim,
    > przestaniesz choć na chwilę kontrolować auto, czy też widzisz jak tir
    > z naprzeciwka nie kontroluje swojego...

    Ja miałem to szczęście że to była taka jednokierunkowa z torami
    tramwajowymi rozdzielającymi jezdnie. Aż strach pomyśleć gdyby zdarzenie
    miało miejsce na jakiejś ruchliwej drodze poza miastem.

  • 43. Data: 2014-09-16 16:51:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53fb82d6$0$3062$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > pozostawionego na poboczu Poloneza i zniszczył go, a więc odszkodowanie z jego OC a
    nie z AC brata, który w ten sposób poza autem

    Miałeś po prostu farta, z którego nie skorzystałeś.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2014-09-17 08:28:30
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 53fb82d6$0$3062$6...@n...neostrada.pl

    > Miałeś po prostu farta, z którego nie skorzystałeś.

    Nie bardzo, Polonez był po wizycie w warsztacie, regeneracja tylnego
    mostu wymiana oleju w silniku, filtrów itd., to extra kasa nie do
    odzyskania w żaden sposób.
    Natomiast fartem był to że w czasie uderzenia przez tego Transita nie
    było mnie w pojeździe. Nawet sam milicjant o tym wspomniał.;-)