  • 92. Data: 2013-12-05 00:00:33
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Większy niż odpowiedzi na wypowiedź o cenach nominalnych, z próbą
    > dyskusji na niezadany temat o cenach realnych.

    A, rozumiem, czyli sensem samym w sobie jest trzymanie sie bezsensownego
    wtracenia, chociaz taka dyskusja nic nie wnosi i niczego nie dowodzi.
    Powodzenia.

    Bo ja nie pytałem, jaki sens jest wiekszy, tylko:
    *jaki jest sens porównywania cen nominalnych?!?!?*

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 91. Data: 2013-12-05 00:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Tak jasne, komputery z demobilu spadły z nieba w ostatnim roku.

    Niczego takiego nie twierdze.
    Spadła szybkośc przyrostu mocy komputerów, a dodatkowo spadła szybkośc
    rozrostu wymagań aplikacji.
    Dlatego dziś bez problemu możesz kupić komputer sprzed kilku lat i w
    pracach biurowych w niczym nie bedzie ustepował najnowszym rozwiazaniom.
    W roku 9x takiej możliwości nie miałes.
    Poza tym obecnie sprzet jest o wiele bardziej popularny wiec nic dziwnego,
    ze ówniez ilośc starszych, nadajacych sie do uzytkowania komputerów rosnie.
    Dlatego tez wtedy komputerkosztował ponad 4000, dzis mozesz kupic nowy za
    1200 a uzywany za 400.

    > 10 lat temu na blaszaku za połowę, a nawet 1/4 twojej kwoty też
    > mogłeś. A że najnowsze gry nie chodziły?
    > Trudno, dzisiaj t

    Nie było takiego wyboru.
    Zreszta na tym niby wypasionym po niewielkim czasie najnowsze gry tez nie
    chodziły.
    Trzeba by co rok zmieniac karte graficzna.

    > Nie mam o czym, bo nie gadam bez sensu porównując ceny wypasionych
    > kompów sprzed paru lat, z obecnym komputerowym złomem.

    Nowy laptop za 1200 to jest złom?
    Ciekawe...
    Naprawde, gadaj ze soba, bo w twoich wypowiedziach znajduje najwiecej
    bzdur.

    > Bo pamiętam za ile kupowałem komputery, to Ty twierdzisz że lepiej
    > wiesz iż to nie jest możliwe.
    > Ja nie neguję, że były komputery za wielokrotność tej kwoty, to Ty
    > negujesz że były i za 1000 zł.

    Raz piszesz o komputerach raz o jakiejs bazie (cokolwiek masz na mysli)
    Pokazałem ci konkretna ulotkę.
    Byc moze dałoby sie zejsc o tysiac kupujac wszystko sprzed pol roku ale
    taki komp po roku do niczego sie nie nadawał.

    > Oczywiście że nie, dopóki będziesz bredził nie ma to sensu.

    I vice versa

    > I nadal bredzisz.
    > Można było i za 1000, można było za 2000, można było za 4000.
    > Demobil znalazłby się i grubo poniżej 1000.

    Chcesz powiedziec, ze były na rynku do kupienia komputery ktore ktos kupił
    pol roku wczesniej i zaraz je odsprzedawał?
    W duzych ilosciach?
    Bo obecnie masz tego setki, wtedy nie wiem skad miałyby być.
    Ale podałem ci bardzo konkretny przykład komputera jaki kupowałem w 97 roku
    za ponad 4000. Czekam na kontrpropozycje, co mogłem kupic nadajacego sie do
    uzywania za cene obecnego lapka za 1200zł.
    I na razie litosciwie pomine, ze obecne 1200zł to wtedy bylo wielokrotnie
    mniej...

    > A co jest niekonkretnego w tej wypowiedzi?
    > Że nie wiesz co to było?
    > To sobie googla zatrudnij do pomocy.

    Konkretny zestaw, konkretne ceny.

    > I takież skany zobaczysz.

    Co własciwie konczy dyskusje.
    Na słowo ci nie uwierze. A skoro piszesz "mam ale nie pokaze" to dziekuje
    za dyskusje.

    > Ja pamiętam, Ty nie, więc ja kłopotów z pamięcią nie mam, Ty masz.
    > Czego tu znowu nie rozumiesz?

    Ale ja powyzej napisałem, ze pamietam...
    Zreszta podałem ci troche konkretniejsze dane niz twoje "kupiłem komputer"
    Podałem konkretna konfiguracje, konkretna cene...

    > Niechby nawet.
    > I żadne z nich nie kosztował 4200, tylko ułamek tej kwoty.

    Zalinkowałem ci ulotke...

    > A ktoś mówi że nie?
    > Tyle że nic nie mówiłem o tym, co i ile kosztowało średnio.
    > Mówię o tym co kupowałem i stąd wiem że istniało.
    > Nie będę debilem stojącym przed żyrafą i powtarzającym, że takie
    > zwierzęta nie istnieją.

    No to pytałem gdzie kupowałes?
    Jezdziłes do fabryki i sobie przywoziłes?
    Miałes jakies wtyki w ministerstwie?

    Ja ci pokazuje sytuacje zwykłego człowieka ktory idzie do 5 sklepów i ma
    taki a nie inny wybór.
    Nie przecze ze dzis przy sporej dozie szczescia, uporu i zatrudnienia
    prawnika uda sie wylicytowac jacht za 1000zł Ale czy to znaczy ze w 2013
    jachty kosztują 1000zł?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 93. Data: 2013-12-05 00:43:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 23:49:28 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > OK. Poświęciłem się i wygrzebałem pierwszy numer Entera z 1990 roku.
    > Reklama Apeximu - strona 21:
    > XT-MONO 8 mln 500 tysięcy
    > XT-COLOR (EGA) 11 mln 200 tysięcy
    > AT-MONO 9 mln 950 tysięcy
    > AT-COLOR 12 mln 400 tysięcy
    > AT-386-25 21 mln 950 tysięcy
    > itd. aź do 386-33 z VGA za 31 mln 850 tysięcy
    > U Wilczka była taniej ale odpowiednik AT-MONO za 9,8 mln szł.

    > Koniec 1990 roku był czasem, gdy XT kupowali już tylko desperaci. Ja
    > wtedy pracowałem na 386DX-20 kręconym na 25MHz.

    O to to to. Sprzet dla desperatow.
    I nie zadna podstawa, tylko zamkniety rozdzial.

    J.

  • 94. Data: 2013-12-05 00:58:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, December 5, 2013, 12:43:36 AM, you wrote:

> [...]

    Pomyłka - 386DX-20 miałem w pracy rok wcześniej. Pod koniec 1990 roku
    w domu miałem już służbowego 386DX-33 z EGA - zdjęcia do publikacji w
    Enterze 5'91 robiłem w domu.

    > O to to to. Sprzet dla desperatow.
    > I nie zadna podstawa, tylko zamkniety rozdzial.

    Od samego początku piszę, że przez długie lata podstawą był sprzęt za
    ok. $1000 - w 1990 roku podstawą był AT/286-16MHz z 14" monitorem
    monochromatycznym i dyskiem 40MB.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 95. Data: 2013-12-05 07:26:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-12-03 10:26, t? pisze:
    > Suma wypłacanych odszkodowań będzie wyższa -> składki wzrosną. Naprawdę
    > tego nie rozumiesz?

    Jest wiele przykładów z życia kiedy wraz ze wzrostem kosztów "produkcji"
    cena końcowego "produktu" nie wzrastała albo nie wzrastała
    proporcjonalnie do kosztów. I nie wiązało się to z załamaniem rynku i
    masowymi upadłościami "producentów".
    Skąd masz pewność że ubezpieczyciele są z innego świata i przerzucą
    wszystkie koszty co do joty na klienta?
    Normalnie jakbym lobbysty bankowego słuchał. Tam też wszystko zawsze ma
    być przerzucone na klienta a przecież wiadomo że tak to nie działa.
    Ale fakt jest faktem lobbing robi swoje i u władzy i przez takie właśnie
    powtarzanie mantry w necie. :-)

  • 96. Data: 2013-12-05 08:15:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-12-04 19:08, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    rowa-aktualne-ceny.html

    > ROTFL !!!!
    > AMD Athlon 100 Ghz z 91 roku?
    > Rypnęło Ci się dobre kilka lat, mój XT z 90 roku miał zabójczą prędkość
    > 16 Mhz w trybie Turbo. ;-)

    2001 - w linku to widać, u mnie czeski błąd :)
    Pytanie jednak pozostaje aktualne - jak z tego złożyć kompa za 1000pln?
    - no chyba, że w 2001 była górka :)
    Wcześniejszych cen nie znalazłem, ale ostatnio przy okazji remontu
    wyrzucałem stare papiery w tym drukowane cenniki z 97 i 98 roku
    (szykowałem się do złożenia swojego pierwszego PC - wcześniej tylko
    Amiga i Spectrum :) )
    Tak przy okazji kosztował mnie w 98 roku ponad 4500 zł i był
    zdecydowanie ze średniej półki i to kupowany po taniości na giełdzie we
    Wrocławiu - Celeron 333 (oczywiście potem podkręcony), Abit BH6 (jedyny
    wypas w kompie), 13 GB HDD, Riva TNT od nieznanego wtedy Gainwarda,
    monitor KFC :) i 64 MB RAM po które jechałem do Krakowa :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 97. Data: 2013-12-05 08:25:07
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-12-04 19:09, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie na temat, pisałem o cenach nominalnych.

    A to co^ - nie Ty pisałeś?

  • 98. Data: 2013-12-05 08:38:07
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 14:33:10 +0100, J.F napisał(a):

    > Ale co sie synowi stalo, bo chyba to nie odszkodowanie za smierc ojca.
    Syn odniósł poważne obrażenia ciała, cud, że wyszedł z życiem. Dostali
    strzał w drzwi kierowcy od rozpędzonego Tira - typowe wyjechanie z
    podporządkowanej na drogę krajową.

    Odszokodowanie poszł z OC ojca.

    > tych wypadkow smiertelnych jest ponizej 4000 ostatnio.
    > 800 mln zl podzielone przez 20 mln pojazdow to ledwie 40 zl na polise.
    No i właśnie o to chodzi. Ileś milionów pojazdów, ileś szkód, ale po
    przeliczeniu na poliśe nie wychodzi potrzeba podwyżki o 500 złotych. Jestem
    przekonany że mechanizm wyliczania kosztów polisy OC jest bardzo
    skomplikowany w każdym TU.

    > Inna sprawa ze na 200 tys moze sie nie skonczyc. Ale tez i obrazenia
    > moga byc powazne, i np calkowite kalectwo na najblizsze 60 lat..
    Sprawa sprzed 3 lat, lecznie zakończone itp.

    --
    Franc

  • 99. Data: 2013-12-05 08:44:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Dec 2013 07:26:44 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > masowymi upadłościami "producentów".
    > Skąd masz pewność że ubezpieczyciele są z innego świata i przerzucą

    Z czasem przerzuca.
    Byli przyzwyczajeni do 30% marzy, to beda ja chcieli odbudowac.

    > Normalnie jakbym lobbysty bankowego słuchał. Tam też wszystko zawsze ma
    > być przerzucone na klienta a przecież wiadomo że tak to nie działa.

    Hm, o darmowe konto coraz trudniej. Dysproporcje w odsetkach widac.
    Wrecz okradanie kredytobiorcow tez.
    U nas jeszcze tego nie ma, ale na swiecie marza bankow mala i margines
    operacyjny maly. W USA nie przerzucili kosztow to do dzis swiat trwa w
    kryzysie :-)

    J.

  • 100. Data: 2013-12-05 08:47:20
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 22:06:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ale nie rozmawiamy o drobniakach, a poważnych pieniądzach za samochody
    > zastępcze...
    200 tys. złotych to drobniaki?
    Średnia cena za wypożyczenie auta kompaktowego na dobę to 140-150 złotych
    (w październiku ćwiczyłem auta zastępcze, Ford Focus Kombi - 150, C4 - 130,
    można taniej można drożej).
    Zrób sobie eksperyment - przelicz 200k / 150 = 1 333 dni, ponad 3,5 roku
    jeźdzenia samochodem zastępczym.

    Masz dane ile wynosi średni czas wzięcia auta zastępczego opłacanego z
    polisy OC? Można strzelić, że 30 dni. 1333 dni / 30 dni = 44 auta.

    Dalej mało?

    > Żeby nie było - jak najbardziej się te samochody należą poszkodowanemu,
    > natomiast niestety znowu trzeba z konkretnej kwoty pieniędzy wyskoczyć przy
    > zakupie obowiązkowej polisy OC.
    Jeżeli się należą, to się należą i tyle. Nie ma dwyagacji. Tutaj jest
    czarne-białe.

    > Tak akurat ostatnio kolega miał lekko przerysowany samochód - z ponad
    > 11000zł które kosztowała naprawa, ponad 2000zł kosztował samochód
    > zastępczy.
    I tutaj jest cała patologia systemu, która może doprowadzić do podwyżek
    stawek OC.
    Jeżeli byle pierdnięcie robi się za 9 tys. złotych, to sorry, ale to jest
    zawyżone z 4 razy do tego ile to powinno kosztować. Auto zastępcze to przy
    tym mały pikuś.

    > Spokojnie można liczyć że jeżeli samochody zastępcze staną się standardem w
    > likwidowaniu szkód OC, to o tą 1/5-1/4 stawki z OC wzrosną.
    IMHO nie, ale co nie znaczy, że TU tak zrobią mydląć oczy jak to źli
    krwiopijcy biorą auta na potęgę i oni, biedne misie, muszą podnieść stawki
    dla dobra narodu. Blebleble....

    > No chyba że ubezpieczyciele dadzą radę narzucić sporo niższe stawki za auto
    > zastępcze - tyle że wtedy nie będzie to pewnie nowe, fajne auto z
    > przebiegiem kilkunastu tysięcy (przy okazji reklamująca w oczach klienta
    > ten model), a jakaś zardzeiwała Panda.
    Na auta z OC nie będą mieli wpływu - to nie Assistance gdzie TU mają
    podpisane umowy o współpracę.

    --
    Franc