  • 71. Data: 2013-12-04 21:35:23
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: tá´Ź

    Cavallino wrote:

    > Następny ze sklerozą będzie wpierał komuś, kto jej nie ma, że wie
    > lepiej.

    Lecz się, może nie jest jeszcze za późno?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 72. Data: 2013-12-04 21:37:04
    Od: tá´Ź

    Cavallino wrote:

    > Nominalnie sprzęt w rodzaju dużego AGD nie tanieje.

    Nominalnie to staniał, bo w 1990 kosztował miliony, osiołku.
    Kogo w ogóle obchodzi "nominalnie"?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 73. Data: 2013-12-04 21:37:35
    Od: tá´Ź

    Cavallino wrote:

    > Nie na temat, pisałem o cenach nominalnych.

    Czy jest na sali lekarz?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 74. Data: 2013-12-04 21:38:33
    Od: tá´Ź

    Franc wrote:

    > Składki nie wzrosną, bo TU to się nie opłaci. Zawsze będzie jakieś TU
    > które zaoferuje OC na niskim poziomie licząc na efekt skali / bazę
    > klientów na bardziej lukratywne ubezpieczenia.

    Kolejny wariat. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 75. Data: 2013-12-04 21:38:59
    Od: tá´Ź

    Franc wrote:

    > Po co eksperyment myślowy wystarczy spojrzeć na życie.

    :D

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 76. Data: 2013-12-04 21:42:47
    Od: tá´Ź

    Budzik wrote:

    > To tak dla celowości dyskusji moze podpowiesz, jaki jest sens
    > porównywania cen nominalnych?

    Bo tylko wtedy zgadzają mu się jego idiotyczne teorie. :D

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 77. Data: 2013-12-04 21:45:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-12-04 20:36, J.F pisze:

    >Bajki Waść opowiadasz - żadnym standardem i czasem się trafiało.

    Smiem twierdzic ze jednak standardem - tzn mowie o nowych zakupach.

    >Tak, na uczelniach, w firmach itd. Ceny z tzw. kosmosu.

    Jesli chodzi o rok 1990, to juz najwyrazniej nie tak z kosmosu - kurs
    dolara staly, firm sporo, juz nie tylko polonijne, wiec tak jak RoMan
    pisze - ~1000$, 9.5mln, za popularny sprzet.
    Ambitniejszy drozej.
    Dla prywatnej osoby - ciagle roczna pensja. Ale juz tylko roczna.

    >W 1988 miałem XT (turbo) z EGA + monitor. W firmie - nowo
    >zakupione i EGA była 7 cudem świata.

    zalezy od monitora. SuperVGA to bylo cudo :-)

    >Prywatnie to bym musiał chyba zlicytować psa z budą (w Polsce).
    >W 1989 bez EGA (chyba była cegła + Neptun?) dało się kupić
    >prywatnie za 'sensowne' pieniądze.

    w 89 kurs dolara zmienil sie 20 razy, wiec musialbys podac w ktorym
    miesiacu te sensowne pieniadze :-)

    J.

  • 78. Data: 2013-12-04 21:56:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-04 21:45, J.F pisze:

    > Smiem twierdzic ze jednak standardem - tzn mowie o nowych zakupach.

    Litości - nowe zakupy to nie standard na uczelniach. Standardem to
    mogła być Odra.

> [...]
    > dolara staly, firm sporo, juz nie tylko polonijne, wiec tak jak RoMan
    > pisze - ~1000$, 9.5mln, za popularny sprzet.

    Aha, czyli nie z kosmosu... Ciekawe czemu się tak powszechnie nie
    pojawiały.

    > Dla prywatnej osoby - ciagle roczna pensja. Ale juz tylko roczna.

    Pikuś.

    ^^^

    > zalezy od monitora. SuperVGA to bylo cudo :-)
    ^^^^^^^^

    Widzisz różnicę?

    > w 89 kurs dolara zmienil sie 20 razy, wiec musialbys podac w ktorym
    > miesiacu te sensowne pieniadze :-)

    Daruj, ale to było 24 lata temu.

  • 79. Data: 2013-12-04 22:06:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 08:42:02 +0100, Franc napisał(a):

    > W rodzinie mamy taki przypadek - ojciec z synem mieli wypadek. Z winy ojca
    > (wymusił), wypadek śmiertleny, syn przeżył. Z OC przyznano odszkodowanie
    > dla syna w wysokości coś koło 150-200k PLN.
    > Podrożało Tobie OC ostatnio?

    Ale nie rozmawiamy o drobniakach, a poważnych pieniądzach za samochody
    zastępcze...

    Żeby nie było - jak najbardziej się te samochody należą poszkodowanemu,
    natomiast niestety znowu trzeba z konkretnej kwoty pieniędzy wyskoczyć przy
    zakupie obowiązkowej polisy OC.

    Tak akurat ostatnio kolega miał lekko przerysowany samochód - z ponad
    11000zł które kosztowała naprawa, ponad 2000zł kosztował samochód
    zastępczy.
    Spokojnie można liczyć że jeżeli samochody zastępcze staną się standardem w
    likwidowaniu szkód OC, to o tą 1/5-1/4 stawki z OC wzrosną.
    No chyba że ubezpieczyciele dadzą radę narzucić sporo niższe stawki za auto
    zastępcze - tyle że wtedy nie będzie to pewnie nowe, fajne auto z
    przebiegiem kilkunastu tysięcy (przy okazji reklamująca w oczach klienta
    ten model), a jakaś zardzeiwała Panda.

  • 80. Data: 2013-12-04 22:15:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Tak akurat ostatnio kolega miał lekko przerysowany samochód - z ponad
    >11000zł które kosztowała naprawa, ponad 2000zł kosztował samochód

    Ale to tez zly przyklad.
    Zobacz na inny z tej grupy - dwoje drzwi pogiete, wyplata 1200 zl,
    poszkodowany zadowolony
    (bo przelozyl ze szrotu i sporo zostalo), ubezpieczyciel zadowolony,
    sprawca ... moze tez zadowolony.

    A teraz niech do tego dojdzie 2000 za auto zastepcze, to na drobnej
    podwyzce skladek sie nie skonczy ...

> [...]
    >zastępcze - tyle że wtedy nie będzie to pewnie nowe, fajne auto z
    >przebiegiem kilkunastu tysięcy (przy okazji reklamująca w oczach

    Watpliwe - wypozyczalnie tego po prostu nie beda prowadzic.
    Co im po jakims starym zlomie, na ktory klient bedzie narzekal, albo
    jeszcze zadzwoni i powie skad mozecie sobie swoja wlasnosc zabrac, bo
    sie zepsula.

    Chyba ze przerzuca to na blacharzy - i wtedy moze byc stara panda ...
    ale przeciez skoro sie nalezy, to wypozyczysz sobie fajne nowe auto za
    200zl za dobe, a nie za 20 :-)

    J.