  • 21. Data: 2014-01-14 13:11:41
    Temat: Re: Karawan - ma półbieg?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.01.2014 13:05, sqlwiel pisze:

    > A z tym pełzaniem... Gdy fascynowałem się moim pierwszym automatem, gdy
    > podczas jazdy w korku lekko pod górkę on sobie pełzł z prędkością ok.
    > 1m/s bez dotykania gazu czy hamulca, to po kilku minutach poczułem przez
    > przegrodę czołową i podłogę jak się to wszystko rozgrzało. Nie wiem co
    > tak naprawdę poczułem, może to jakiś mój szósty zmysł, ale poczułem.

    A Jezusa nie poczułeś? ;)

    Zaś poważniej: zostaw silnik włączony na postoju na wolnych obrotach, to
    też się nieźle nagrzeje.

  • 22. Data: 2014-01-14 15:44:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-14 13:05, sqlwiel pisze:

    > I do tego stabilizator obrotów (albo tempomat), bo na samym "gazie", to
    > z górki będzie przyspieszał.
    > (...)

    Standardowy tempomat we wszystkich "cywilnych" znanych mi samochodach
    działa powyżej pewnej prędkości - ok 40 km/h.
    Są specjalne wersje w autach terenowych, np niektóre wersje TLC mają
    tempomat do prędkości już 2 km/h.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2014-01-15 14:17:57
    Od: "GR001" <SWEETEK001(USUNTO_ITO)@WP.PL>

    > Ostatnio byłem na pogrzebie i kondukt szedł za karawanem jadącym z
    > prędkością tak na oko 3-4 km/h. Zastanowiło mnie, czy karawany mają jakiś
    > półbieg, bo normalne "cywilne" auto na jedynce jedzie minimum 6 km/h, a to
    > by było ciut za szybko.
    > Jacek

    karawany mają specjalne przekładnie do redukcji prędkości - często do 30
    km-h
    czyli na 3 jedziesz 3-6 km/h
    to są w większości przypadków automaty.
    pozd.