  • 1. Data: 2009-08-21 20:44:49
    Temat: Karty xdF i funkcja Panorama
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Intryguje mnie, dlaczego Olympus robi tylko dwie
    panoramy natywnie w aparacie, a trzeciej i dlaszej juz
    nie ugryzie. Jaka to strukture karty wykorzystuje
    i wysyca. Ciekawe o tyle, ze na karcie pozostaje
    wylacznie gotowy jpg z panorama, a ewentualne struktury
    posrednie znikaja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-21 22:12:33
    Temat: Re: Karty xdF i funkcja Panorama
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jacek_P wrote:
> [...]
    > i wysyca. Ciekawe o tyle, ze na karcie pozostaje
    > wylacznie gotowy jpg z panorama, a ewentualne struktury

    To prostsze niż sobie myślisz.
    Olek wymyślił sobie, że będzie sprzedawał swoje karty, w końcu to
    dodatkowe pieniążki kupić od np od sandiska czy nawet taniej noname i
    sprzedawać jako swoje. Tak też zrobili, ale jako, że nie było to za
    szczególne to sobie wymyślili, że na nie swoich kartach będą blokować
    jakąś funkcję (panoramę właśnie).
    Karty fizycznie nie różnią się czymkolwiek, ale olkowe są specjalnie
    sformatowane tak, że aparat widząc je uaktywnia funkcję.
    Pojawił się w sieci gdzieś programik, który nawet nie-olkowe karty
    zapisywał tak, że panorama się włączała, ale ja nie wiem gdzie to i komu :)

    d.

  • 3. Data: 2009-08-22 09:35:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    dominik napisal:
> [...]
    > sprzedawać jako swoje. Tak też zrobili, ale jako, że nie było to za
    > szczególne to sobie wymyślili, że na nie swoich kartach będą blokować

    To rozumiem :) Biznes. Ale w tym przypadku chodzi mi raczej o to,
    dlaczego na JEDNEJ karcie aparat moze wykonac TYLKO DWIE panoramy,
    a potem juz tylko preparowanie zdjec na komputerze. OT8000 jest o tyle
    zabawny, ze w trybie panoramy trzeba przycisnac spust tylko przy
    pierwszym zdjeciu, a dwa pozostale (bo panorama moze miec tylko trzy
    skladniki) sam trzaska w momencie, gdy znaczniki sie zgraja.
    No i intryguje mnie, dlaczego takich natywnych panoram moze byc
    tylko dwie na karte, jezeli i tak po przetwarzaniu pozostaje tylko
    wynikowy jpeg i zadnych struktur posrednich.

> [...]
    > Pojawił się w sieci gdzieś programik, który nawet nie-olkowe karty
    > zapisywał tak, że panorama się włączała, ale ja nie wiem gdzie to i komu :)

    Hm, trzeba bedzie intensywnie zaguglowac :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek