  • 1. Data: 2017-03-17 12:48:41
    Temat: KiCad (do użytkowników) - selektywne ukrywanie połączeń - znajdę ?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Jestem o krok dalej.
    Przy projekcie PCB moim pierwszym ruchem pod Protelem było zawsze:
    - połączenia GND zmienić na niebieskie i na razie ukryć,
    - połączenia zasilania zmienić na czerwone.

    Tak na szybko nie widzę jak to zrobić w KiCadzie.
    Nie widzę nigdzie dojścia do indywidualnego traktowanie poszczególnych
    NET-ów.

    Głównie zależy mi na ukryciu połączeń GND (u mnie cała druga strona to
    GND więc nie chcę tego widzieć przy rozmieszczaniu elementów, bo
    wprowadza w błąd co do konieczności rozplątania połączeń).

    Jestem mało spostrzegawczy, czy tego nie ma?
    P.G.

  • 2. Data: 2017-03-17 20:19:30
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 12:48, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wprowadza w błąd co do konieczności rozplątania połączeń).
    >
    > Jestem mało spostrzegawczy, czy tego nie ma?

    Chyba nie ma, nie kojarzę, choć tego nie potrzebowałem. Ale skoro cała
    jedna warstwa to masa, to może po prostu ukryj tę warstwę?

  • 3. Data: 2017-03-17 20:58:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > wprowadza w błąd co do konieczności rozplątania połączeń).
    >
    > Jestem mało spostrzegawczy, czy tego nie ma?
    Nie ma, ale masz możliwość ukrycia warstwy, z lewego paska druga ikona
    od dołu, pokaż/ukryj menażera warstw, w menażerze odptaszkuj warstwę
    którą chcesz ukryć.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2017-03-17 21:53:17
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 17.03.2017 o 12:48, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > wprowadza w błąd co do konieczności rozplątania połączeń).
    >
    > Jestem mało spostrzegawczy, czy tego nie ma?

    Netów nie da się ukrywać, można ukrywać poszczególne warstwy. Swoją
    drogą to się zastanawiam po co ukrywać pojedyncze nety? Przecież jak nie
    widać narysowanej wcześniej ścieżki, to jak tu prowadzić inne na tej
    samej warstwie?

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2017-03-20 16:19:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 21:53, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > drogą to się zastanawiam po co ukrywać pojedyncze nety? Przecież jak nie
    > widać narysowanej wcześniej ścieżki, to jak tu prowadzić inne na tej

    Wyjaśnię po co, choć może moje wyjaśnienie bazuje na doświadczeniu z
    Protela, a w KiCadzie może da się to załatwić inaczej.

    Jak napisałem: "u mnie cała druga strona to GND". Skoro cała jest GND to
    nie ma tam innych ścieżek.

    Każde połączenie do GND to via na drugą stronę = tych połączeń nie muszę
    prowadzić i nie przeszkadzają mi przy innych.

    Natomiast połączenie wszystkiego (poza GND) na top wymaga trochę wysiłku
    na etapie rozmieszczania, obracania i przełączania.
    Najpierw rozmieszczam elementy w dowolnych odległościach od siebie tak,
    aby widzieć, że połączenia się nie krzyżują. Czasem pociągnę kawałek
    jednego połączenia i usunę je z wyjątkiem jednego segmentu który jest
    tylko po to, aby trzymał linie netu tak abym widział stan
    poplątania/rozplątania.
    Widoczne na tym etapie połączenia GND znakomicie utrudnią mi działanie.

    Mam zerowe doświadczenie w KiCadzie.
    To, że KiCad potrafi wszystko ładnie sam odsuwać to może da się tak do
    tego podejść, że wykona się połączenia GND jeszcze przed rozmieszczaniem
    elementów. Tylko że przy rozmieszczaniu elementów będę chyba musiał po
    przesunięciu każdego elementu przesuwać wszystkie jego via do GND
    (scalaki mogą mieć po kilka) aby połączenia do tych via nie zaciemniały
    obrazu nie połączonych jeszcze połączeń.
    Zgrupować elementu i jego via do GND pewnie się nie da, aby
    przesuwać/obracać razem.
    P.G.

  • 6. Data: 2017-03-20 16:21:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 20:19, szod pisze:

    > Chyba nie ma, nie kojarzę, choć tego nie potrzebowałem. Ale skoro cała
    > jedna warstwa to masa, to może po prostu ukryj tę warstwę?

    Moje pytanie dotyczy etapu rozmieszczania elementów. Na tej warstwie
    jeszcze nic nie ma więc czy ukryta, czy nie, to jej nie widać.
    P.G.

  • 7. Data: 2017-03-20 16:27:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > wprowadza w błąd co do konieczności rozplątania połączeń).
    >
    > Jestem mało spostrzegawczy, czy tego nie ma?

    Chyba nie ty pierwszy tego szukasz:
    https://bugs.launchpad.net/kicad/+bug/1457668

    Może wciąż to tkwi na liście życzeń.

  • 8. Data: 2017-03-20 16:29:40
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 20.03.2017 o 16:27, Zbych pisze:

    > Chyba nie ty pierwszy tego szukasz:
    > https://bugs.launchpad.net/kicad/+bug/1457668
    >
    > Może wciąż to tkwi na liście życzeń.

    I obejście problemu zaproponowane jakiejś grupie dyskusyjnej:

    Create zones on unused layers with the net that you want to hide. You
    can hide the visibility and fill the zone and the net should disappear.
    Works for me so far

  • 9. Data: 2017-03-20 17:43:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-20 o 16:29, Zbych pisze:

> [...]
    >
    > Create zones on unused layers with the net that you want to hide. You
    > can hide the visibility and fill the zone and the net should disappear.

    Dzięki. To ma prawo zadziałać - pewnie połączenia zostają tylko maluje
    je do najbliższego punktu zgodnego z tą siecią czyli wychodzi mu linia o
    długości 0.

    Moje doświadczenie z Protela jest takie, że wprowadzenie jakichś zones
    znacznie spowalnia działanie programu, ale to może nie dotyczyć KiCada.

    Jak mi wyjdzie, że uzyskuje co chcę po usunięciu sieci GND z netlisty to
    pewnie zrobię sobie jakiś programik do kastrowania netlisty z GND.
    P.G.

  • 10. Data: 2017-03-20 18:08:36
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Moje doświadczenie z Protela jest takie, że wprowadzenie jakichś zones
    > znacznie spowalnia działanie programu, ale to może nie dotyczyć KiCada.

    Bo w protelu a zwłaszcza tym starym (nie wiem jak w nowym) poligony
    były tworzone ze ścieżek. Przy pracy na wstępie można dać poligony
    tylko pionowe, albo tylko poziome i grube np 1mm, a po obrobieniu projektu
    już docelowe np. 5-20mils. Popatrz sobie na wagę pliku z poligonami
    i bez. 100k do 30M, to musi się odbić na obciążeniu. W nowszych softach
    poligony są inaczej budowane i nie obciążają tak procesora.