eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKiCad (do użytkowników) - selektywne ukrywanie połączeń - znajdę ? › Re: KiCad (do użytkowników) - selektywne ukrywanie połączeń - znajdę ?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: KiCad (do użytkowników) - selektywne ukrywanie połączeń - znajdę ?
    Date: Mon, 20 Mar 2017 16:19:08 +0100

    W dniu 2017-03-17 o 21:53, Jakub Rakus pisze:

    > Netów nie da się ukrywać, można ukrywać poszczególne warstwy. Swoją
    > drogą to się zastanawiam po co ukrywać pojedyncze nety? Przecież jak nie
    > widać narysowanej wcześniej ścieżki, to jak tu prowadzić inne na tej
    > samej warstwie?

    Wyjaśnię po co, choć może moje wyjaśnienie bazuje na doświadczeniu z
    Protela, a w KiCadzie może da się to załatwić inaczej.

    Jak napisałem: "u mnie cała druga strona to GND". Skoro cała jest GND to
    nie ma tam innych ścieżek.

    Każde połączenie do GND to via na drugą stronę = tych połączeń nie muszę
    prowadzić i nie przeszkadzają mi przy innych.

    Natomiast połączenie wszystkiego (poza GND) na top wymaga trochę wysiłku
    na etapie rozmieszczania, obracania i przełączania.
    Najpierw rozmieszczam elementy w dowolnych odległościach od siebie tak,
    aby widzieć, że połączenia się nie krzyżują. Czasem pociągnę kawałek
    jednego połączenia i usunę je z wyjątkiem jednego segmentu który jest
    tylko po to, aby trzymał linie netu tak abym widział stan
    poplątania/rozplątania.
    Widoczne na tym etapie połączenia GND znakomicie utrudnią mi działanie.

    Mam zerowe doświadczenie w KiCadzie.
    To, że KiCad potrafi wszystko ładnie sam odsuwać to może da się tak do
    tego podejść, że wykona się połączenia GND jeszcze przed rozmieszczaniem
    elementów. Tylko że przy rozmieszczaniu elementów będę chyba musiał po
    przesunięciu każdego elementu przesuwać wszystkie jego via do GND
    (scalaki mogą mieć po kilka) aby połączenia do tych via nie zaciemniały
    obrazu nie połączonych jeszcze połączeń.
    Zgrupować elementu i jego via do GND pewnie się nie da, aby
    przesuwać/obracać razem.
    P.G.