  • 1. Data: 2018-12-30 19:35:54
    Temat: Kiedy Twizy będzie tańsze
    Od: kk <k...@o...pl>

    Hej,

    Tak sobie siedzę i myślę ... kiedy Twizy będzie tańsze. Bo wydanie 20
    tysięcy na używany egzemplarz jest jednak grubą przesadą. Tu nawet
    egzemplarze uszkodzone bez baterii kosztują po 10 tysięcy. To nawet
    Smarty w takim stanie tańsze są...

  • 2. Data: 2018-12-30 19:45:17
    Temat: Re: Kiedy Twizy będzie tańsze
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-12-30 19:35, kk wrote:
    > Hej,
    >
    > Tak sobie siedzę i myślę ... kiedy Twizy będzie tańsze. Bo wydanie 20
    Kupujesz dwa używane skutery i używaną kabinę od Ursusa C330 albo
    Władimirca i masz Twizy. Sądzę, że poniżej 10k zmieścisz się spokojnie...

  • 3. Data: 2018-12-30 20:02:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-30 o 19:35, kk pisze:
> [...]
    > tysięcy na używany egzemplarz jest jednak grubą przesadą. Tu nawet
    > egzemplarze uszkodzone bez baterii kosztują po 10 tysięcy. To nawet

    Do jazdy w koło komina, to nawet Melex lepszy.

  • 4. Data: 2018-12-31 10:51:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Dec 2018 19:35:54 +0100, kk

> [...]
    > tysięcy na używany egzemplarz jest jednak grubą przesadą. Tu nawet
    > egzemplarze uszkodzone bez baterii kosztują po 10 tysięcy. To nawet

    Ponoć baterie już zjechały z do $200. Jeszcze 2-3 lata i mają spaść do
    magicznej ceny $100/kWh co ma poczynić cenę EV równą z ICE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-12-31 17:55:52
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-30 20:02, nadir wrote:

    > Do jazdy w koło komina, to nawet Melex lepszy.

    A który model? :-)

  • 6. Data: 2019-01-01 12:44:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-31 o 17:55, kk pisze:

    > A który model? :-)

    Każdy, bywają zabudowane i cabrio, miewają od 2 do 8-10 miejsc
    siedzących. Dla każdego coś dobrego.

  • 7. Data: 2019-01-01 13:34:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 30 Dec 2018 20:02:54 +0100, nadir wrote:

    > Do jazdy w koło komina, to nawet Melex lepszy.

    Nie znałem, a widzę że istnieje od 50 lat. Bardzo fajne to :) Nie
    znalazłem ceny, ale domniemywam że znacząco tańsze od Twizy. W czym to
    gorsze od takiego Twizy, w warunkach miejskich? I dlaczego nie ma tego
    mnóstwo w dużych miastach?

    Czytając poniższy artykuł z 1974 dochodzę do wniosku, że niewiele się
    zmieniło przez ostatnie pół wieku.
    http://ikm.wz.cz/index.php?
    module=articles&action=show_article&id=0000000100

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-01-01 15:42:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie znałem, a widzę że istnieje od 50 lat. Bardzo fajne to :) Nie
    > znalazłem ceny, ale domniemywam że znacząco tańsze od Twizy.

    Nie wiem ile kosztuje Twizy, nówka z fabryki, na stronie Melexa też
    cenami się nie chwalą. Ale gdzieś w sieci znalazłem jakieś 2-3 lata temu
    cennik, to Melex na 4 osoby, zabudowany kabiną i ze wszystkimi
    "duperelami" potrzebnymi do ruchu drogowego kosztował ponad 40 tys. zł.
    Za taką cenę to można już kupić małe miejskie auto, czasem nawet
    większe, które będzie jednak bardziej wszechstronne.

    > W czym to gorsze od takiego Twizy, w warunkach miejskich?

    A to by już trzeba użytkowników popytać.

    > I dlaczego nie ma tego mnóstwo w dużych miastach?

    Pewnie cena ma na to duży wpływ?

  • 9. Data: 2019-01-01 16:05:28
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 1 Jan 2019 15:42:47 +0100, nadir <n...@h...org> wrote:

    >Pewnie cena ma na to duży wpływ?

    Nie wiem czy tam dalej są poczciwe akumulatory ołowiowe, ale melex ma
    po porstu koszmarnie mały zasięg. Kiedyś miałem takie wozidła w
    robocie, to musiały być praktycznie non stop ładowane. A pchanie
    rozładowanego Melexa do lekkich zajęć nie należało.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 10. Data: 2019-01-01 16:28:10
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-31 10:51, Myjk wrote:
    > Sun, 30 Dec 2018 19:35:54 +0100, kk

    > Ponoć baterie już zjechały z do $200. Jeszcze 2-3 lata i mają spaść do
    > magicznej ceny $100/kWh co ma poczynić cenę EV równą z ICE.

    Paluszki?