  • 1. Data: 2016-04-04 19:55:24
    Temat: Kilka pytań o OC
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Cześć,

    lada chwila będę musiał kupić ubezpieczenie do samochodu i zastanawiają
    mnie dwie rzeczy:

    1. Samochód ma współwłaściciela - mojego ojca. w 2015 OC kupił mój tata
    (ja akurat nie mogłem a on miał jakieś tam mega zniżki u swojego
    agenta). W tym roku chciałbym już kupić sam i tylko na siebie, żeby moje
    (odpukać) szkody nie zżerały mu zniżek (na razie nie ma i oby nie było
    ale...).

    Wystarczy, że kupię polisę sam na siebie? Czy może muszę najpierw
    zlikwidować współwłasność? Sama współwłasność nie jest żadnym problemem,
    chodzi wyłącznie o kwestie ewentualnych zniżek przy szkodach (jak tfu
    tfu będę się rozbijał to chciałbym to robić tylko na własny koszt i
    rachunek ).

    2. Sprawdzałem kalkulatory i pokazała mi się ciekawa opcja - wpisz
    PESEL, imię i nazwisko i sami sobie sprawdzimy ostatnie 10 lat w UFG.
    Czy szary Kowalski, sam i za darmo też może sobie to sprawdzić? Wlazłem
    na UFG ale mam 5 lat tylko a interesuje mnie kolejne 5.

  • 2. Data: 2016-04-04 21:10:55
    Temat: Re: Kilka pytań o OC
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2016-04-04 o 19:55, PlaMa pisze:

> [...]
    > Czy szary Kowalski, sam i za darmo też może sobie to sprawdzić? Wlazłem
    > na UFG ale mam 5 lat tylko a interesuje mnie kolejne 5.
    Ja swój samochód zarejestrowałem na współwłasność z ojcem i po
    przeliczeniu składki przypomniałem sobie, że miał szkodę w ciągu
    ostatnich 12 miesięcy. Podałem więc dane obydwojga, ale że korzystam
    tylko ze swoich zniżek. Nie wiem jak to wygląda przy ewentualnej szkodzie

  • 3. Data: 2016-04-04 22:04:39
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Ubezpieczającym możesz być Ty, ale Ubezpieczonymi musicie być obaj. Jest też furtka,
    że umowa zawarta niezgodnie z ustawą i tak jest ważna, ale żaden normalny
    ubezpieczyciel Ci nie ubezpieczy tylko na Ciebie, bo mu z cepiku wyjdzie, że wpisałeś
    bzdury. Tak czy inaczej po kolizji obaj tracicie zniżki, dopóki ojciec jest
    współwłaścicielem.

  • 4. Data: 2016-04-05 00:28:36
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-04-04 o 22:04, Konfabulator pisze:
> [...]
    bzdury. Tak czy inaczej po kolizji obaj tracicie zniżki, dopóki ojciec jest

    Szlag! Dzięki :/ Przespałem moment odwspólnienia :(

    Pytanie pomocnicze - jeżeli mój ojciec zrobił podobne czary z innym
    samochodem (mojego brata) to czy szkoda mojego brata wpływa przez osobę
    ojca na ubezpieczenie mojego samochodu i moje zniżki?

  • 5. Data: 2016-04-05 07:24:52
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Niestety tak. Nie u każdego ubezpieczyciela, ale u większości wyszukiwanie po
    peselach ujawni szkodę na koncie ojca z samochodu brata, co wpłynie na wysokość
    składki w Twoim pojeździe. To jest w sumie bez sensu, ale ustawa tych spraw ze
    zniżkami w ogóle nie reguluje, więc wszyscy opierają się głównie na zasadach pzu
    bonus-malus i traktują to jako praktykę rynkową.

  • 6. Data: 2016-04-05 13:24:46
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Konfabulator" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > jest w sumie bez sensu, ale ustawa tych spraw ze zniżkami w ogóle nie
    > reguluje, więc wszyscy opierają się głównie na zasadach pzu bonus-malus i

    W Allianz szkoda wpływa tylko na składkę na danym samochodzie i na nowo
    ubezpieczanym. Inne auta z kontynuacją ubezpieczenia nie mają zwyżki.

    --
    Axel

  • 7. Data: 2016-04-06 21:51:28
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    > Ale jak z Allianz przejdziesz do innego TU to sie zdziwisz, ze do
    > 5 lat tą szkodę Ci jednak uwzględnią.

    Podam, że mam 60% zniżek i stłuczkę 3 lata temu i podniosą mi składkę na 4
    samochody? No to chyba śmiechem ich zabiję...
    Jeszcze jeden argument, żeby zostać w Allianz, poza bezproblemową wypłatą
    odszkodowania (jak do tej pory).

    --
    Axel

  • 8. Data: 2016-04-07 13:45:34
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-04-06 21:51, Axel wrote:

> [...]
    > Jeszcze jeden argument, żeby zostać w Allianz, poza bezproblemową
    > wypłatą odszkodowania (jak do tej pory).

    to możesz zrobić - ale tylko to (mam na myśli ten śmiech).
    Przykłąd: mama (jestem współwłaścielem jej wozidła) miała stłuczkę swoim
    autem.

    Przez pięć lat na AC podnoszono mi składki na mój samochód, bo im ich
    system wykazywał, że miałem kolizję, mimo, że to mama ją spowodowała
    swoim autem. (kolizja była mi automatycznie przypisana z racji, że
    byłem współwłaścicielem, a w systemie nie ma zapisu, któym autem to się
    stało i kto to zrobił fizycznie - wygląda jakby mieli w systemie tylko
    oznaczenie: checkbox 'kolizja' i data).

    Możesz się odwoływać i nic nie wskórasz.....
    no chyba, że wszystkie auta masz u jednego TU i on stosuje taką
    wyłączność między samochodami - ale jak w różnych TU - to raczej
    zapomnij: wygrzebią Ci tą stłuczkę i przypiszą również Tobie.

  • 9. Data: 2016-04-07 17:18:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 7, 2016 at 1:45:36 PM UTC+2, AL wrote:

> [...]
    > byłem współwłaścicielem, a w systemie nie ma zapisu, któym autem to się
    > stało i kto to zrobił fizycznie - wygląda jakby mieli w systemie tylko

    Ale dziala to tez w druga strone, np. u mnie zona ma prawko ~rok i na wspolny pojazd
    (wg dowodu, w praktyce jej) ma moje znizki, czyli 60% ;)

    WS

  • 10. Data: 2016-04-07 17:56:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.04.2016 o 13:45, AL pisze:

> [...]
    > system wykazywał, że miałem kolizję, mimo, że to mama ją spowodowała
    > swoim autem. (kolizja była mi automatycznie przypisana z racji, że

    Czyli o co Ci chodzi?
    Ubezpieczenie jest wspólne, więc i wspólna odpowiedzialność.
    I w takim przypadku obie ubezpieczone osoby tracą zniżki.