  • 1. Data: 2013-07-18 09:56:19
    Temat: Klej metal-tworzywo
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Jest sobie Laguna II z klapą z tworzywa i otwieraną szybą, na teleskopach.
    No i mocowanie jednego końca teleskopu wzięło i wylazło z tej klapy, otwór
    się powiększył, cort wie co zrobić. Jakoś wkleić. Widzę, że problem stary,
    poprzedni właściciel na moje oko coś z Poxyliny wyrzeźbił i tak sobie
    trwało, nawet używałem, ale tej zimy niechcący nie ten guzik na klapie
    wcisnąłem, szyba w górę, teleskop zimny oporny no i się wyrwało. Czym by
    można takie coś naprawić?
    Pozdrawiam, Maciej

  • 2. Data: 2013-07-18 12:17:02
    Temat: Re: Klej metal-tworzywo
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.07.2013 09:56, Iglo pisze:
> [...]
    > trwało, nawet używałem, ale tej zimy niechcący nie ten guzik na klapie
    > wcisnąłem, szyba w górę, teleskop zimny oporny no i się wyrwało. Czym by

    distal, długo wiążący.
    ToMasz

  • 3. Data: 2013-07-18 23:31:58
    Od: tá´Ź

    Iglo wrote:

> [...]
    > ten guzik na klapie wcisnąłem, szyba w górę, teleskop zimny oporny no i
    > się wyrwało. Czym by można takie coś naprawić?

    Spróbowałbym czymś takim:
    http://allegro.pl/klej-do-metalu-cx-80-spawanie-na-z
    imno-stik-weld-
    i3354837260.html

    Tylko nie mogę doczytać, czy to ma konsystencję plasteliny. Mam trochę
    czegoś podobnego, można formować właśnie jak plastelinę (po zmieszaniu),
    a jak wyschnie to jest chyba wystarczająco twarde i mocne do takiego
    zastosowania.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2013-07-19 23:23:50
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.07.2013 23:31, t? pisze:

> [...]
    > czegoś podobnego, można formować właśnie jak plastelinę (po zmieszaniu),
    > a jak wyschnie to jest chyba wystarczająco twarde i mocne do takiego

    albo rybka - albo akwarium. TO jest podobne do plasteliny. po zmieszaniu
    jest klejące jak ciasto do pizzy, po stwardnięciu jak plastik. niestety
    parę minut na zastosowanie i konsystencja bliższa ciałom stałym,
    powoduje że ma średnio słabe połączenie z powierzchnią naprawianą.
    Wolny distal połączy się z naprawianą powierzchnią najlepiej ze znanych
    mi środków chemicznych. jak trzeba z niego stworzyć coś przestrzennego,
    polecam wyciąć kształt z maty szklanej (tania) i nasączyć distalem -
    wytrzymałość takiego kompozytu przewyższy "spawanie na zimno"

    ToMasz

  • 5. Data: 2013-07-22 08:46:24
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 23:23:50 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > polecam wyciąć kształt z maty szklanej (tania) i nasączyć distalem -
    > wytrzymałość takiego kompozytu przewyższy "spawanie na zimno"

    I właśnie czegoś takiego spróbuję. Szkoda, że nie ma dostępu do otworu od
    drugiej strony, byłoby znacznie łatwiej, matę szklaną mam, distal kupię.
    Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem.