  • 1. Data: 2010-07-06 21:20:59
    Temat: Kod SMD "RIP"
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Na płytce mam wlutowane tranzystory w obudowie SOT23 o bardzo wyraźnym
    oznaczeniu "RIP" zajmującym całą górną powierchnię elementu. Wg schematu
    powinny to być BFR93 lub BFR91, ale pewności nie ma. Szukam takiego "smd
    code" w Internecie, ale jasności nie ma. Najbliższy jest R1P, ale to jest
    2N2222.
    Układ nie działa zbyt dobrze, ale od kupna i wymiany tranzystorów na kupione
    jako BFR93 może mógłbym się powstrzymać, bo napięcia stałe wydają się w
    porządku.
    Czy ktoś wie, jak rozszyfrować ten zapis?

    Michał

  • 2. Data: 2010-07-06 22:06:01
    Temat: Re: Kod SMD "RIP"
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Czy ktoś wie, jak rozszyfrować ten zapis?

    http://floridawriters.files.wordpress.com/2009/06/ri
    p.jpg

    NMSP

  • 3. Data: 2010-07-06 22:20:23
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    W linkach mam coś takiego: http://www.marsport.org.uk/smd/mainframe.htm .

    --
    Łukasz.

  • 4. Data: 2010-07-06 23:45:43
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Papkin <s...@s...net> wrote:

    > http://floridawriters.files.wordpress.com/2009/06/ri
    p.jpg

    > NMSP

    Przecież kolega pisał, że SOT23, a Ty mu w TO92 podsyłasz :)
    --
    Patryk

  • 5. Data: 2010-07-07 05:14:15
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > się w porządku.
    > Czy ktoś wie, jak rozszyfrować ten zapis?

    Patrząć w datasheet BFR93 to by pasowało.
    http://www.nxp.com/documents/data_sheet/BFR93_2.pdf

    tylko oczywiście tam pewnie jest R1p
    --
    Pozdr
    EM

  • 6. Data: 2010-07-07 05:28:24
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Patrząć w datasheet BFR93 to by pasowało.
    > http://www.nxp.com/documents/data_sheet/BFR93_2.pdf
    >
    > tylko oczywiście tam pewnie jest R1p

    Patrzyłem akurat w dokument Vishay'a, w którym jest oznaczenie tylko R1.
    Jest spore prawdopodobieństwo, że to jednak BFRy. Mylące jest jednak
    uproszczenie 1 do I, chociaż na rezystorach też takie wybijają i litera P na
    końcu - może chodzi o Philips?

    Michał

  • 7. Data: 2010-07-07 05:36:44
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jest spore prawdopodobieństwo, że to jednak BFRy. Mylące jest jednak
    > uproszczenie 1 do I, chociaż na rezystorach też takie wybijają i litera P

    Tak, p lub s na końcu to oznaczenie producenta.

    Niestety te kody są tak zrobione, że nieraz bardzo trudno dojść czego się
    spodziewać pod obudową.

    Najgorsze są chyba 4-iterowe oznaczenia np. na SOT23-6, gdzie np. dwie
    pierwsze literki oznaczają typ a dwie następne to kod daty.
    --
    Pozdr
    EM

  • 8. Data: 2010-07-07 16:25:40