  • 1. Data: 2010-08-16 07:10:01
    Temat: Kodak Z981 - cos innego w tej klasie ?
    Od: crawshank <c...@o...pl>

    Mam pytanko o amatorskie superzoomy/hybrydy porownywalne parametrami
    Z981 - czy jest cos innego co nalezy rozwazyc przy zakupie w tej klasie
    z mysla glownie o panoramicznych zdjeciach ... Panasonic FZ-100 wyglada
    bardzo ciekawie ale roznica w cenie jest dosyc duza ... Moze Olympus cos
    ma ? Albo Sony ?

  • 2. Data: 2010-08-16 09:00:44
    Temat: Re: Kodak Z981 - cos innego w tej klasie ?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "crawshank" <c...@o...pl> wrote:

    > Mam pytanko o amatorskie superzoomy/hybrydy porownywalne parametrami
    > Z981

    Tu: http://www.dpreview.com/reviews/Q110superzoomgroup/p
    age14.asp
    punkt odniesienia wypadł całkiem kiepsko, więc pewnie biorąc w ciemno
    coś innego masz duże szanse być do przodu. :))

    Ogólnie - szukaj sampli i porównuj w wysokich ISO. Bez tego na
    samych parametrach możesz się nieźle przejechać.

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 3. Data: 2010-08-16 11:56:44
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 16 Sie, 09:10, crawshank <c...@o...pl> wrote:
> [...]
    > z mysla glownie o panoramicznych zdjeciach ... Panasonic FZ-100 wyglada
    > bardzo ciekawie ale roznica w cenie jest dosyc duza ... Moze Olympus cos

    FZ100 też nie najlepiej wypada w porównaniu z FZ38.
    Tutaj:
    http://dpreview.com/previews/panasonicdmcfz100/
    możesz sobie porównać różne modele.

  • 4. Data: 2010-08-16 17:12:51
    Od: crawshank <c...@o...pl>

    > FZ100 też nie najlepiej wypada w porównaniu z FZ38.
    > Tutaj:
    > http://dpreview.com/previews/panasonicdmcfz100/
    > możesz sobie porównać różne modele.

    a co sadzicie o Olympus SP-800UZ (cena ok. 1000 pln) i Fujifilm Finepix
    HS10 (ten ok. 1600 pln czyli o ponad 1/3 drozszy) ... jest sens
    przeplacac za fuji ? oba maja podobny zoom optyczny x30, chociaz fuji ma
    ponoc dosyc ciekawe programy - usuwajace np. elementy ruchome (czyli np.
    ludzi, ktorzy wlaza w kadr)... w fuji dziala zoom podczas filmu ...

  • 5. Data: 2010-08-16 19:01:29
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 16 Sie, 19:12, crawshank <c...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ponoc dosyc ciekawe programy - usuwajace np. elementy ruchome (czyli np.
    > ludzi, ktorzy wlaza w kadr)... w fuji dziala zoom podczas filmu ...

    Olympusy sobie odpuść - zdjęcia z ich kompaktów prezentują się
    koszmarnie. Zresztą z lustrzanek też ma zamiar Olympus się wycofać
    (zostają tylko PENy).
    HS10 ma coś spartolone - cytat z forum Fuji: "na szerokim kącie
    zdjęcia gorsze niż z komórki".
    Jeśli Fuji to starszy S100FS (tyle, że waży więcej od D90)

  • 6. Data: 2010-08-16 22:17:47
    Od: crawshank <c...@o...pl>

    W dniu 2010-08-16 21:01, Piotr pisze:

> [...]
    > zdjęcia gorsze niż z komórki".
    > Jeśli Fuji to starszy S100FS (tyle, że waży więcej od D90)

    Jesli wierzyc tym wszystkim recenzjom to nalezaloby sobie darowac
    superzoomy x30 i cofnac sie o pare lat wstecz do Sony HX1 oraz Canona SX
    20 IS, czyli do ultrazoomow x20 ... Podobno tamte dawaly przyzwoitej jak
    na kompakty jakosci zdjecia ...

  • 7. Data: 2010-08-17 13:29:42
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 17 Sie, 00:17, crawshank <c...@o...pl> wrote:

> [...]
    > superzoomy x30 i cofnac sie o pare lat wstecz do Sony HX1 oraz Canona SX
    > 20 IS, czyli do ultrazoomow x20 ... Podobno tamte dawaly przyzwoitej jak

    Ale pozostaje pytanie, czy zoom 26-30x jest Ci naprawdę niezbędny w
    kompkcie. Sorry za pytanie, jak często da da się tym zrobić dobre
    zdjęcie z ręki?

    --
    Michał

  • 8. Data: 2010-08-17 15:12:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-17 15:29, Michał Nitka pisze:

    > Ale pozostaje pytanie, czy zoom 26-30x jest Ci naprawdę niezbędny w
    > kompkcie. Sorry za pytanie, jak często da da się tym zrobić dobre
    > zdjęcie z ręki?

    Oraz, cóż tez "zoom 30x" tak naprawdę oznacza.
    Czy to jest 35-1000 (eq)? A może 18-500?

  • 9. Data: 2010-08-17 15:57:34
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    On 17 Sie, 17:12, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Oraz, cóż tez "zoom 30x" tak naprawdę oznacza.
    > Czy to jest 35-1000 (eq)? A może 18-500?

    W porównaniu linkowanym powyżej ogniskowe zaczynają sie od 26-28 mm i
    mają najcześciej 26x optyczny. DGCC, dla mnie taki zakres byłby
    nieużywalny, bo zawsze wolę kombinacje szerszy plan + ew. zoom na
    obiekt, bo lubię mieć pełen obraz, zawszę mam z czego kadrować.
    Dlatego trochę się dziwię, że ktoś potrzebuje casualowo aż taki zakres
    i poświęca jakość (większość zastosowań, gdzie jest to niezbędne i tak
    zakłada, że ktoś ma DSLRa).

    --
    Michał