  • 1. Data: 2002-02-01 16:08:33
    Temat: Kody panstw
    Od: MSZ <m...@u...lublin.pl>

    Moze to off-topic, ale nie wiem naprawde na jaka liste zadac takie
    pytanie:
    Potrzebuje PELNEJ listy 2-literowych kodow panstw, uzywana w internecie
    (np. pl = Polska, ca = Kanada, uk = Wielka Brytania) i analogicznej
    listy kodow panwt uzywanych na tablicach rejestracyjnych samochodow (np.
    PL = Polska, CDN = Kanada, GB - Wielka Brytania).

    Moze ktos wie, gdzie ja mozna znalec?

    dzieki

    Maciek

  • 2. Data: 2002-02-01 17:38:03
    Temat: Re: Kody panstw
    Od: crippler <k...@f...org>

    I w tych pieknych <news:3C5A66F6.55AFDF8A@uw.lublin.pl> okolicznosciach
    przyrody.. i tego, niepowtarzalnych, MSZ <m...@u...lublin.pl> napisal(a):

    > Potrzebuje PELNEJ listy 2-literowych kodow panstw, uzywana w internecie
    > (np. pl = Polska, ca = Kanada, uk = Wielka Brytania)

    http://www.iana.org/cctld/cctld-whois.htm
    Podejrzewam, że lepszej nie znajdziesz :)

    --
    (:) Kuba Skonieczko "crippler" | mailto: k...@f...org (:)
    (:) uin 64669060 | ircnet: #drzwi #prgk #cs.pl #kornpl (:)

  • 3. Data: 2002-02-01 17:51:01
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    MSZ na pl.comp.ogonki:
> [...]
    > listy kodow panwt uzywanych na tablicach rejestracyjnych samochodow (np.
    > PL = Polska, CDN = Kanada, GB - Wielka Brytania).

    Norma ISO 3166.

    http://www.din.de/gremien/nas/nabd/iso3166ma/

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 4. Data: 2002-02-01 19:28:49
    Temat: Re: Kody państw
    Od: "Tomasz Jan Kudrewicz" <t...@b...pdi.net>

    "MSZ" <m...@u...lublin.pl> napisał:
    [...]
    > Potrzebuje PELNEJ listy 2-literowych kodow panstw, uzywana w internecie
    > (np. pl = Polska, ca = Kanada, uk = Wielka Brytania) i analogicznej
    > listy kodow panwt uzywanych na tablicach rejestracyjnych [...]

    Kody dwuliterowe wg normy ISO 3166 (stan z czerwca 2001: 239 sztuk)
    zamieszczam poniżej -- może komuś poza Tobą też się przyda. O ile wiem,
    jedyna różnica w Internecie dotyczy Wielkiej Brytanii (UK zamiast GB).

    Kodów samochodowych proponuję poszukać w atlasie samochodowym
    (weź pod uwagę, że w paru krajach w ogóle nie ma samochodów :-))

    Pzdr.
    (--) Tomasz Jan

    AD = Andora
    AE = Zjedn. Emiraty Arabskie
    AF = Afganistan
    AG = Antigua i Barbuda
    AI = Anguilla
    AL = Albania
    AM = Armenia
    AN = Antyle Holenderskie
    AO = Angola
    AQ = Antarktyka
    AR = Argentyna
    AS = Samoa Amerykańskie
    AT = Austria
    AU = Australia
    AW = Aruba
    AZ = Azerbejdżan
    BA = Bośnia i Hercegowina
    BB = Barbados
    BD = Bangladesz
    BE = Belgia
    BF = Burkina Faso
    BG = Bułgaria
    BH = Bahrajn
    BI = Burundi
    BJ = Benin
    BM = Bermudy
    BN = Brunei
    BO = Boliwia
    BR = Brazylia
    BS = Bahamy
    BT = Bhutan
    BV = Wyspa Bouveta
    BW = Botswana
    BY = Białoruś
    BZ = Belize
    CA = Kanada
    CC = Wyspy Kokosowe
    CD = Dem. Rep. Kongo
    CF = Rep. Środkowoafrykańska
    CG = Kongo /Brazzaville/
    CH = Szwajcaria
    CI = Wybrzeże Kości Słoniowej
    CK = Wyspy Cooka
    CL = Chile
    CM = Kamerun
    CN = Chiny
    CO = Kolumbia
    CR = Kostaryka
    CU = Kuba
    CV = Rep. Zielonego Przylądka
    CX = Wyspa Bożego Narodzenia
    CY = Cypr
    CZ = Czechy
    DE = Niemcy
    DJ = Dżibuti
    DK = Dania
    DM = Dominika
    DO = Dominikana
    DZ = Algieria
    EC = Ekwador
    EE = Estonia
    EG = Egipt
    EH = Sahara Zachodnia
    ER = Erytrea
    ES = Hiszpania
    ET = Etiopia
    FI = Finlandia
    FJ = Fidżi
    FK = Falklandy/Malwiny
    FM = Mikronezja
    FO = Wyspy Owcze
    FR = Francja
    GA = Gabon
    GB = Wielka Brytania
    GD = Grenada
    GE = Gruzja
    GF = Gujana Francuska
    GH = Ghana
    GI = Gibraltar
    GL = Grenlandia
    GM = Gambia
    GN = Gwinea
    GP = Gwadelupa
    GQ = Gwinea Równikowa
    GR = Grecja
    GS = Południowa Georgia
    GT = Gwatemala
    GU = Guam
    GW = Gwinea-Bissau
    GY = Gujana
    HK = Hongkong
    HM = Wyspy Heard i McDonald
    HN = Honduras
    HR = Chorwacja
    HT = Haiti
    HU = Węgry
    ID = Indonezja
    IE = Irlandia
    IL = Izrael
    IN = India
    IO = Bryt.Teryt.Oc.Indyjskiego
    IQ = Irak
    IR = Iran
    IS = Islandia
    IT = Włochy
    JM = Jamajka
    JO = Jordania
    JP = Japonia
    KE = Kenia
    KG = Kirgistan
    KH = Kambodża
    KI = Kiribati
    KM = Komory
    KN = St.Kitts i Nevis
    KP = Koreańska Rep. Lud.-Dem.
    KR = Korea
    KW = Kuwejt
    KY = Kajmany
    KZ = Kazachstan
    LA = Laos
    LB = Liban
    LC = Saint Lucia
    LI = Liechtenstein
    LK = Sri Lanka
    LR = Liberia
    LS = Lesotho
    LT = Litwa
    LU = Luksemburg
    LV = Łotwa
    LY = Libia
    MA = Maroko
    MC = Monako
    MD = Mołdawia
    MG = Madagaskar
    MH = Wyspy Marshalla
    MK = Macedonia
    ML = Mali
    MM = Mianmar
    MN = Mongolia
    MO = Makau
    MP = Mariany Północne
    MQ = Martynika
    MR = Mauretania
    MS = Montserrat
    MT = Malta
    MU = Mauritius
    MV = Malediwy
    MW = Malawi
    MX = Meksyk
    MY = Malezja
    MZ = Mozambik
    NA = Namibia
    NC = Nowa Kaledonia
    NE = Niger
    NF = Norfolk
    NG = Nigeria
    NI = Nikaragua
    NL = Holandia
    NO = Norwegia
    NP = Nepal
    NR = Nauru
    NU = Niue
    NZ = Nowa Zelandia
    OM = Oman
    PA = Panama
    PE = Peru
    PF = Polinezja Francuska
    PG = Papua - Nowa Gwinea
    PH = Filipiny
    PK = Pakistan
    PL = Polska
    PM = St.Pierre i Miquelon
    PN = Pitcairn
    PR = Portoryko
    PS = Palestyna
    PT = Portugalia
    PW = Palau
    PY = Paragwaj
    QA = Katar
    RE = Reunion
    RO = Rumunia
    RU = Rosja
    RW = Rwanda
    SA = Arabia Saudyjska
    SB = Wyspy Salomona
    SC = Seszele
    SD = Sudan
    SE = Szwecja
    SG = Singapur
    SH = Wyspa Św.Heleny
    SI = Słowenia
    SJ = W-y Svalbard i Jan Mayen
    SK = Słowacja
    SL = Sierra Leone
    SM = San Marino
    SN = Senegal
    SO = Somalia
    SR = Surinam
    ST = W-y Św.Tomasza i Książęca
    SV = Salwador
    SY = Syria
    SZ = Suazi
    TC = Wyspy Turks i Caicos
    TD = Czad
    TF = Franc. Ziemie Południowe
    TG = Togo
    TH = Tajlandia
    TJ = Tadżykistan
    TK = Tokelau
    TM = Turkmenistan
    TN = Tunezja
    TO = Tonga
    TP = Timor Wschodni
    TR = Turcja
    TT = Trynidad i Tobago
    TV = Tuvalu
    TW = Tajwan
    TZ = Tanzania
    UA = Ukraina
    UG = Uganda
    UM = US Minor Outlying Islands
    US = U.S.A.
    UY = Urugwaj
    UZ = Uzbekistan
    VA = Watykan
    VC = St.Vincent i Grenadyny
    VE = Wenezuela
    VG = Bryt. Wyspy Dziewicze
    VI = Ameryk. Wyspy Dziewicze
    VN = Wietnam
    VU = Vanuatu
    WF = Wallis i Futuna
    WS = Samoa
    YE = Jemen
    YT = Majotta
    YU = Jugosławia
    ZA = Rep. Południowej Afryki
    ZM = Zambia
    ZW = Zimbabwe

  • 5. Data: 2002-02-01 21:26:08
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, Tomasz Jan Kudrewicz wrote:

    > Kodów samochodowych proponuję poszukać w atlasie samochodowym
    > (weź pod uwagę, że w paru krajach w ogóle nie ma samochodów :-))

    Nie no, przesadziłeś - nie mogłeś tej listy wysłać mu na mail?!

    Z mojej strony PLONK.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 6. Data: 2002-02-02 23:37:52
    Temat: (OT) Re: Kody państw
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Nie no, przesadziłeś - nie mogłeś tej listy wysłać mu na mail?!

    "No nie, przesadziłeś" -:), było tego raptem 6 KB.
    Pierwszy z brzegu geniusz wysyłający kopię w HTMLu bije
    takiego posta na głowę. Nawet jeśli to było na granicy OT...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-02-03 20:11:57
    Od: "DooMiniK" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Nie no, przesadziłeś - nie mogłeś tej listy wysłać mu na mail?!

    Moim zdaniem trochę przedobrzył, ale imho nie przesadził ...

    > Z mojej strony PLONK.

    A ja idę zrobić kupę
    (tak samo pewnie to pewnie obchodzi grupowiczów,
    jak Twój plonk).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    mailto:b...@i...pl

  • 8. Data: 2002-02-04 16:27:15
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    DooMiniK, napisał(a):

    > A ja idę zrobić kupę
    > (tak samo pewnie to pewnie obchodzi grupowiczów,
    > jak Twój plonk).

    Nie do konca - informacja o plonku jest przydatna - po pierwsze informuje
    przedpisce o przedobrzeniu. Po drugie zaoszczedza mu odpisywania (co
    najwyzej na priva)

    Inna rzecza jest dla mnie ten plonk byl niesluszny ale to DGCC

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    Oxymoron: Somewhat Incompatible.

  • 9. Data: 2002-02-04 21:41:19
    Od: "DooMiniK" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Adam Kułagowski" <f...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > najwyzej na priva)
    > Inna rzecza jest dla mnie ten plonk byl niesluszny ale to DGCC

    No ale plonkuje się za coś konretnego.
    Ktoś chciał pomóc, ściągnął kilka linijek tekstu z sieci (nawet dla
    modemowaca to nie jest dużo).
    Wchodzi nagle ktoś, kto napisał kilka linijek w życiu na grupę
    i plonkami sieje ... Paranoja.

    Rozumiem - ktoś robi kilka razy (umyślnie) takie coś, to nie chce
    go się czytać.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    mailto:b...@i...pl