  • 51. Data: 2024-03-06 19:36:31
    Temat: Re: Kolejna zagadka: stary SBC, Ethernet, rozmiar MTU i niedziałające SSH
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

    > Ok. Okazuje się, że to także nie jest już problemem. Nie zauważyłem,
    > że nie podmieniłem adresu IP w skrypcie do testu z pingami i testowałem
    > pingując serwer w publicznym internecie.

    Jak przeczytałem poprzednie, popadłem w zadumę. Bo liczby 1452/1453 brzmią
    mi znajomo. Ale nijak się mają do pingowania komputerka leżącego na stole.
    No niec, wyjaśniło się.

    > Trochę zastanawia mnie dlaczego płytka nie chce się synchronizować w
    > trybie 100 Mbps z tanim switchem Fast Ethernet, ale już z gigabitowym
    > nie ma problemu. No cóż... Mogę z tym żyć. :)

    Może w tanim switchu siakiś kwarc też taki nie taki? Też tani.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2024-03-06 20:12:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Feb 2024 21:28:04 +0100, Atlantis wrote:
> [...]
    > łączenia utyka na "expecting SSH2_MSG_KEX_DH_GEX_REPLY".
    > Początkowo chciałem to zrzucić na niekompatybilność pomiędzy zabytkowym
    > serwerem SSH na płytce, a współczesnym klientem. Googlując trafiłem
    > jednak na informację, że lekarstwem na podobną przypadłość (na zupełnie
    > innym sprzęcie) okazywała się zmiana parametru MTU na interfejsie
    > sieciowym serwera na mniejszą wartość. Faktycznie pomogło - zmiana MTU z
    > 1500 na 567 umożliwiła zestawienie połączenia SSH. Wydaje mi się to
    > jednak dziwne, bo 1500 jest prawidłową wartością dla Ethernetu.

    Ale moze nieprawidłową dla tego procesora/software'u.

    Jesli ma krótszy bufor, to gdzies moze zachodzic dzielenie
    pakietów/negocjacja MTU i może być skopane.

    a probowales pingi dlugimi pakietami?

    J.

  • 53. Data: 2024-03-06 21:19:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Mar 2024 13:56:07 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Różnica około dwóch promili. Bez wdawania się w szczegóły działania
    > ethernetu, można zauważyć, że jak trybiki jednego kółka w przekładni
    > zębatej będą węższe o dwa promile, to na długości pięciuset ząbków
    > nastąpi przesunięcie o jeden. Zdaje się, że przy MTU koło 500 coś
    > się zaczyna rypać.

    Bajtów. 4 tys bitów.

    Wątpie, aby to miało znaczenie. generatory po dwóch stronach nigdy nie
    będą zgodne, więc ethernet musi miec jakis mechanizm do
    synchronizacji.

    W UART np do RS232 wiadomo jak to jest zrobione, ale tu musi być jakos
    inaczej.

    No ale Atlantis pisze, ze pomogło.
    Czyzby rzeczywiscie jakis problem z trybikami?
    I to na bajtowym poziomie?

    P.S. Z trybikami problemu nie będzie - dostosują się, bo styk krótki.
    Ale juz dwie długie zębatki miałyby problem.

    Kiedys w socjalizmie/komunie były złącza krawędziowe o słusznym
    rozstawie 2.50 mm, nie bedzie Zachód pluł nam w twarz ...

    J.