  • Data: 2007-10-05 00:11:23
    Temat: Kolejny problem małych ISP
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ave,
    Większości małych ISP nie opłaca się być LIR-em, o położeniu kasy na premium
    LIR nie wspomnę. Taka Matka Najwyższych Cen weźmie sobie bez mydła prefiks
    /13, albo większy i ma w pompie. Podłącza do bólu te obkichane Nerwozdrady.
    Do rzeczy - IMHO jawi się dodatkowa trudność dla małych alternatywnych ISP,
    w postaci niechęci RIPE do przyznawania im adresów. Przykład z autopsji (i
    nie tylko) - od jakiegoś czasu żebrałem w RIPE o kolejne skromne PI /22,
    (posiadając dotychczas PI 1x /22 + 1x /23) argumentując, że status LIR jest
    dla nas nieopłacalny i w sumie słabo potrzebny, a sieć kliencka nam się
    rozrasta. No i dziś łaskawcy z RIPE przyznali nam... /24. Nie bardzo wiem co
    mam z tym zrobić - rozpisać na połączeniówki? Rozpisać na /29 dla klientów?
    Nadrukować sobie na papier toaletowy?
    Wniosek był IMO dobrze cyzelowany, padły pytania i sensowne nań odpowiedzi.

    Dla ścisłości - nie wypłakuję się w rękaw, tylko stwierdzam fakt. Na rok
    budżetowy 2008 już planuję środki na zLIRowanie się, mając nadzieję na
    pożegnanie wyżej wymienionych problemów.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,