  • 21. Data: 2024-05-06 13:25:00
    Temat: Re: Komin do wiaty
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-06, PD <p...@g...pl> wrote:

    > Ale po co tak kombinować. Rura zewnętrzna będzie na stałe przytwierdzona
    > "do dachu", wewnętrzną wraz z okapem będzie utrzymywał mechanizm
    > podnoszenia (pewnie coś na łańcuchach) na wysokości jaka akurat pasuje.
    >
    > Już mnie wzdryga, jak bym miał coś ustawiać i spawać wewnątrz rury.

    No właśnie to co zaproponowałem nic nie trzeba spawać wewnątrz rury. 6
    otworów w zewnętrznej. 6 śrub. Tylko przytrzymać nakrętki kluczem od
    środka lub przyspawać łby od zewnątrz. A do wewnętrznej spawasz/mocujesz
    też na zewnątrz. Z łańcuchem może być, ale będziesz musiał tę środkową
    jakoś wypośrodkować u dołu więc min 2-3 jakieś ograniczniki plus mocowanie
    łańcucha na górze, z jakimś bloczkiem? Rozumiem, że będzie szedł między
    rurami.

    > Elektrodą (bo taką mam spawarkę) i do tego do blachy o grubości max 1mm.
    > Łatwiejsze rzeczy potrafię spierdolić ;)

    :)

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2024-05-06 14:05:47
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > łańcucha na górze, z jakimś bloczkiem? Rozumiem, że będzie szedł między

    Poruszanie góra dół to widzę mniej więcej tak. Na rysunku jest na 2
    łańcuchy bo na 4 nie umiem namalować, ale chodzi o ideeę.
    https://prnt.sc/wBdbjCxTw5g4

    Twoje rozwiązanie jest eleganckie, ale tu też o klimat chodzi ;)

    PD