  • 1. Data: 2010-05-14 13:41:39
    Temat: Kompakty cyfrowe - obiektywy
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    Witam :).

    Moje pytanie pierwsze: jaka orientacyjnie czesc kompaktow cyfrowych jest
    wyposazona w obiektyw o stalym ustawieniu ostrosci?:)

    Drugie pytanie: czy duzo jest modeli kompaktow, ktore daja mozliwosc podpinania
    dodatkowych obiektywow?

    Trzecie: jaka orientacyjnie czesc tych aparatrow jest wyposazona w obiektyw AF?
    I jaka w zooma?

    Ostatnie: czy duzo kompaktow ma opcje makro?:)

    Z gory dziekuje za kulturalne odpowiedzi :),

  • 2. Data: 2010-05-14 14:57:43
    Temat: Re: Kompakty cyfrowe - obiektywy
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/14/2010 3:41 PM, romek76 pisze:

    > Moje pytanie pierwsze: jaka orientacyjnie czesc kompaktow cyfrowych jest
    > wyposazona w obiektyw o stalym ustawieniu ostrosci?:)

    Teoretycznie mogą takie istnieć.

    > Drugie pytanie: czy duzo jest modeli kompaktow, ktore daja mozliwosc podpinania
    > dodatkowych obiektywow?

    Nie ma takich {patrz definicja kompaktu}.

    > Trzecie: jaka orientacyjnie czesc tych aparatrow jest wyposazona w obiektyw AF?

    100% z dokładnością do kilkunastego miejsca po przecinku.

    > I jaka w zooma?

    Też blisko 100%

    > Ostatnie: czy duzo kompaktow ma opcje makro?:)

    "Opcja makro" jest obecnie pojęciem raczej marketingowym.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 3. Data: 2010-05-14 15:23:14
    Od: "colin" <c...@i...pl>

    > Teoretycznie mogą takie istnieć.

    A co to takiego?

    > Nie ma takich {patrz definicja kompaktu}.

    A mikro 4/3?

  • 4. Data: 2010-05-14 15:40:52
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/14/2010 5:23 PM, colin pisze:

    > A co to takiego?

    Jestem sobie w stanie wyobrazić, że ktoś produkuje kompakty o
    obiektywach w jakie wyposażane są {obecnie} co słabsze komórki, ale
    osobiście chyba nic takiego nie widziałem.

    > A mikro 4/3?

    Jeśli obiektyw w aparacie można wymieniać to z definicji nie jest to
    kompakt, ponieważ użycie takiego aparatu wymaga pewnej wiedzy o
    fotografii, że o sprawności manualnej nie wspomnę ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 5. Data: 2010-05-14 15:58:05
    Od: "colin" <c...@i...pl>

    > Jeśli obiektyw w aparacie można wymieniać to z definicji nie jest to
    > kompakt, ponieważ użycie takiego aparatu wymaga pewnej wiedzy o
    > fotografii, że o sprawności manualnej nie wspomnę ;-)

    A jaka jest oficjalna wersja definicji aparatu kompaktowego?
    M 4/3 jest male, nie ma lustra i wyglada jak kompakt z tym ze da mu sie
    zdjac obiektyw i zalozyc inny (niekoniecznie z systemu 4/3), jak dla mnie
    typowy kompakt

  • 6. Data: 2010-05-14 16:00:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "colin" <c...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > M 4/3 jest male, nie ma lustra i wyglada jak kompakt z tym ze da mu sie
    > zdjac obiektyw i zalozyc inny (niekoniecznie z systemu 4/3), jak dla mnie

    http://encarta.msn.com/dictionary_561502945_56150294
    5/prevpage.html

    "a small camera with an integral lens"

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-05-14 16:01:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "romek76" <r...@o...eu> napisał w
    > Moje pytanie pierwsze: jaka orientacyjnie czesc kompaktow
    > cyfrowych jest
    > wyposazona w obiektyw o stalym ustawieniu ostrosci?:)

    Obecnie to chyba gdzies w okolicach 0% - chyba jakies najprostsze i
    najmniej pikselowate, a takich juz nawet Medion nie sprzedaje :-)

    > Ostatnie: czy duzo kompaktow ma opcje makro?:)

    99% tych z zoomem ?

    J.

  • 8. Data: 2010-05-14 16:03:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w
    > Jeśli obiektyw w aparacie można wymieniać to z definicji nie jest
    > to kompakt, ponieważ użycie takiego aparatu wymaga pewnej wiedzy
    > o fotografii, że o sprawności manualnej nie wspomnę ;-)

    a) w sklepie jest sprzedawany z obiektywem zamontowanym i od
    uzyszkodnika wymagane jest tylko nie zepsuc,

    b) mozemy sie dlugo klocic co do definicji,

    J.

  • 9. Data: 2010-05-14 16:05:08
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > A jaka jest oficjalna wersja definicji aparatu kompaktowego?

    Ideą kompaktu (ang. compact &#8222;zwięzły&#8221; z łac. compactus &#8222;trwały;
    zbity,
    połączony&#8221; od compingere, compactum &#8222;spajać, zbijać&#8221;; rozwiniecie
    hasła: jeden
    ze słowników encyklopedycznych Wydawnictwa Europa) jest zwartość, spojenie
    elementów skladowych. Są samochody kompaktowe, są też &#8230; sedesy kompaktowe (nie
    wierzycie? cytuję określenie ze słownika tego wydawnictwa: &#8222;&#8230;komplet
    złożony z
    muszli klozetowej połączonej z pojemnikiem na spłukującą nieczystości wodę.&#8221;)
    Tak, komplet, a nie kilka różnych, oddzielnych elementów :).

    :)

  • 10. Data: 2010-05-14 17:34:00
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Obecnie to chyba gdzies w okolicach 0% - chyba jakies najprostsze i
    > najmniej pikselowate, a takich juz nawet Medion nie sprzedaje :-)

    A sigma DP1, DP2?
    I nie ma czasem jakiejś leiki czy ricoha?
    P.