  • 1. Data: 2010-05-14 20:55:09
    Temat: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    przymierzam sie do zakupu monitora, pomijajac kwestie jakosci
    chcialbym zapytac na poczatek o rozdzielczosci w ktorych pracujecie
    i jak sobie organizujecie pulpit pracy, co daje panorama

    co da sie np: wycisnac z 24' 1920x1080 ??
    jaka karte zakupic by to obsluzyla ow rozdzielczosc,
    no bez szalenstw sredniej klasy

  • 2. Data: 2010-05-14 20:59:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > i jak sobie organizujecie pulpit pracy, co daje panorama
    >
    > co da sie np: wycisnac z 24' 1920x1080 ??

    Wygodne stanowisko pracy, choć 1920x1200 jest wygodniejsze.

    > jaka karte zakupic by to obsluzyla ow rozdzielczosc,
    > no bez szalenstw sredniej klasy

    Jakąkolwiek współczesną najtańszą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2010-05-14 21:02:00
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > Wygodne stanowisko pracy, choć 1920x1200 jest wygodniejsze.

    dlaczego?

    > Jakąkolwiek współczesną najtańszą.

    serio? w to nie wierze

  • 4. Data: 2010-05-14 21:22:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kris pisze:

    > dlaczego?

    Bo lepiej mieć więcej niż mniej.

    > serio? w to nie wierze

    Powinno mi być przykro, ale nie jest :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /używam Open Office więc jestem socjalistą, piratem i nie kocham Ameryki/

  • 5. Data: 2010-05-14 22:08:13
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 23:02:00 +0200, Kris napisał(a):

    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego?

    Bo zdjęcia nie są takie płaskie

    > serio? w to nie wierze

    To uwierz. Wystarczy dowolna zintegrowana z płytą grafika z wyjściem
    cyfrowym DVI lub HDMI.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 6. Data: 2010-05-14 22:14:10
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Kris" <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >i jak sobie organizujecie pulpit pracy, co daje panorama
    >
    >co da sie np: wycisnac z 24' 1920x1080 ??

    Tak.
    A najlepiej dwa monitory. Komfort pracy jest wtedy nieporownywalny.
    W pracy mam dwa monitory, jak wracam do domu na jeden, to mi
    sie odechciewa w ogole na komputerze siedziec :)

    >jaka karte zakupic by to obsluzyla ow rozdzielczosc,
    >no bez szalenstw sredniej klasy

    Obrabianie grafiki to nie gry 3D, wiec obojetnie
    (przy podpieciu przez HDMI, DisplayPort lub DVI).

  • 7. Data: 2010-05-14 22:15:34
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:1an5clovemaa9$.1gu8qt09z7eu6.dlg@40tude.net...

    > Bo zdjęcia nie są takie płaskie

    nadal nie kumam...
    plaskie?

    po co brac wiecej by miec?
    pozatym czym za duzo to tez nie dobrze
    bo przy web cokolwiek projektujac ma sie juz inne odwzorowanie

    ale rozumiem ze to kwestia proporcji ma znaczenie czy cale?

  • 8. Data: 2010-05-14 22:22:31
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Kell a" <k...@n...com> napisał w wiadomości

    > Tak.
    > A najlepiej dwa monitory. Komfort pracy jest wtedy nieporownywalny.
    > W pracy mam dwa monitory, jak wracam do domu na jeden, to mi
    > sie odechciewa w ogole na komputerze siedziec :)

    do wyglupow piersi a pozniej ludzie googluja i musza odsiewac bzdety
    pytam serio bo jest to dla mnie wazne, nigdy nie mialem panoramy
    wiec pytam Was liczac na konkretna widze oparta wlasnym doswiadczeniem

    mam zlozyc kompa do Photoshopa i na dzien dobry liczy sie rozdzielczosc cale
    i grafa
    to tyle, pytanie jak sie pracuje na panoramie, co mozna z niej wycisnac

  • 9. Data: 2010-05-14 22:35:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > i grafa
    > to tyle, pytanie jak sie pracuje na panoramie, co mozna z niej wycisnac

    Można wycisnąć łzy...

    Pytasz, dostajesz odpowiedź, zgaduję że nie taką, jaką usłyszeć
    chciałeś, bo wciąż marudzisz.

    Dla mnie praca na dwóch monitorach jest męcząca, na 4:3 również, na
    16:10(9) w sam raz - jest miejsce na narzędzia, a myszą się nie lata po
    ścianie i nie ma typowej nieciągłości przy dwóch monitorach. Ale to
    subiektywne.

    Szop potrzebuje opengl do kilku pierdoł (właściwie do jednej -
    skalowania z interpolacją). To tego wystarczy byle co. Może nowy ma coś
    więcej, ale nie sądzę żeby cokolwiek liczył kartą z wyjątkiem podglądu.

    Tak na marginesie - włączenie wspomagania kartą jest przyczyną różnych
    dziwnych spraw gdy zachce się jednoczesnego używania innej aplikacji
    wykorzystującej opengl. Mam wrażenie, że też ''wysycenie wydajności''
    przybywa szybciej (zauważalny spadek szybkości pracy, który
    ''resetujemy'' chwilowym wyjściem z szopa).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /sąd uznał, że nawet jeżeli nie wykazano szkodliwości to wystarczą same
    obawy/

  • 10. Data: 2010-05-14 22:44:27
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > Można wycisnąć łzy...

    chlopaki nie placza ;-)

> [...]
    > wykorzystującej opengl. Mam wrażenie, że też ''wysycenie wydajności''
    > przybywa szybciej (zauważalny spadek szybkości pracy, który ''resetujemy''

    czy roznica pomiedzy 22 a 24 przy 1920 x 1080 jest znaczaca ?
    w 1200px nie chce sie pakowac bo i budzet nie ten a cale by musialy podejsc
    w gore max dla tej rozdzielczosci

    planuje zakup Windows 7 Prof 64 bit warto ?
    czy sa jakies problemy z 7 czy 64bitami ?

    i procka Intel Core i3 530 2,93 GHz ktorego pewnie zmienie pozniej za kilka
    lat
    na plycie z Chipset Inetl P55