  • 1. Data: 2017-07-14 22:28:00
    Temat: Kompensacja w pętli sprzężenia zwrotnego we flybacku
    Od: m...@g...com

    Podzielę się znaleziskiem na youtubie - dawno temu męczyłem się z przetwornicą do
    lamp ksenonowych - wyszedł flyback z aproksymowaną kontrolą mocy wyjściowej.
    Niezależnie ile Application Notes od UM3842 przeczytałem, kompensacja sprzężenia
    operacyjnego była "czarną" ( albo co najwyżej szarą magią).

    Znalazłem serię bardzo fajnych materiałów o flybacku - projektowanie i symulacja w
    Spice.
    Najbardziej mi wyjaśniło całą pętle pokazanie sposobu jak zasymulować PWM =
    transformator "małosygnałowo" i wykreslić wzmocnienie i faze całego układu:

    https://youtu.be/QNmot9TCfFs

    Wszystkich wideo o Flybacku jest ze 20 a autor kanału ma jeszcze video o podobnym
    podejściu do Forwarda.

    Miłego oglądania - zarezerwujcie sobie pare godzin ;)

    Marcin

  • 2. Data: 2017-07-15 01:12:48
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ale o co chodzi tą kompensacją? co to ma wspólnego z przetwornicą?
    oczywiście wiem, że ten link to do kc-ue po granty.

  • 3. Data: 2017-07-15 14:52:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-15 o 01:12, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:
    > ale o co chodzi tą kompensacją? co to ma wspólnego z przetwornicą?
    > oczywiście wiem, że ten link to do kc-ue po granty.

    Wiesz, że w przetwornicy bywa sprzężenie zwrotne?
    P.G.

  • 4. Data: 2017-07-15 14:55:39
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Wiesz, że w przetwornicy bywa sprzężenie zwrotne?

    no to byś może mi wyjaśnił, chodzi o wzbudzenie z pomiaru napięcia
    wyjściowego?

    P.S.
    jakby Ktoś chciał zabłysnąć na moim forum to chętnie bym zdobył jakieś
    ciekawe pdfy - na temat smps

  • 5. Data: 2017-07-15 15:12:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-15 o 14:55, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:

    > no to byś może mi wyjaśnił, chodzi o wzbudzenie z pomiaru napięcia
    > wyjściowego?

    Sprzężenie zwrotne czasem się wzbudza.
    Nie wiem co to wzbudzenie z pomiaru napięcia wyjściowego - pierwsze słyszę.
    P.G.

  • 6. Data: 2017-07-15 15:25:34
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    musiałbyś porzucić swoje europejskie ideały...

    swoją drogą to chujnia totalna, widać liders przecfelili już masy, żeby
    nie radziły sobie z treściami pisanymi... no chyba, że Ktoś to widział
    gdzieś w jakimś pdf? P.S. u mnie ten filmik jest tak przecfelony, że
    nawet wzorów nie widać, jak można zachwalać takie g...

  • 7. Data: 2017-07-15 15:48:40
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a no widać, że liders pozmieniali nazwy,

    jakoś na hasło "kompensacja sprzężenia operacyjnego" nic się w necie nie
    pojawia, więc gdzie błąd "merytoryczny" (przepraszam, żart)?