  • 1. Data: 2016-02-02 15:37:43
    Temat: Komputery poleasingowe - warto?
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    Przeglądam sobie różne oferty firm, które oferują sprzęt poleasingwoy i
    tak się zastanawiam - warto to kupić?

    Z tego co widzę to głównie Dell i HP. Z tą pierwszą firmą nie mam złych
    doświadczeń, z drugą różnie bywało.

    Jak z żywotnością tego sprzętu?
    Jak z żywotnością zasilacza?
    Czy mogę się spodziewać, że taki sprzęt dłużej pożyje niż sprzęt nowy
    sprzedawany dla masowego odbiorcy indywidualnego?

    Zbieram opinie, wnioski i doświadczenia ;)

    --
    t0maszek - BTC user#AdBlock user
    #lubię to: NIEZALEZNATELEWIZJA.PL

  • 2. Data: 2016-02-02 16:00:55
    Temat: Re: Komputery poleasingowe - warto?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    TOMASZEK pisze tak:

    > Przeglądam sobie różne oferty firm, które oferują sprzęt
    > poleasingwoy i tak się zastanawiam - warto to kupić?

    Zależy co. Jeśli proc i5 za pół darmo to pewnie że warto ;)
    Tylko że chyba nie jest tak różowo z cenami.

    > Jak z żywotnością zasilacza?
    > Czy mogę się spodziewać, że taki sprzęt dłużej pożyje niż sprzęt
    > nowy sprzedawany dla masowego odbiorcy indywidualnego?

    To nie jest zasilacz do skakania po nim tylko do spokojnej pracy.
    Więc jeśli chcesz grać namiętnie to moze być róznie.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-02-02 16:11:01
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    W dniu 2016-02-02 o 16:00, PiteR pisze:

    > Zależy co. Jeśli proc i5 za pół darmo to pewnie że warto ;)
    > Tylko że chyba nie jest tak różowo z cenami.

    Dell czy HP? ;)

    > To nie jest zasilacz do skakania po nim tylko do spokojnej pracy.
    > Więc jeśli chcesz grać namiętnie to moze być róznie.

    Jakieś doświadczenia z tymi komputerami masz?

  • 4. Data: 2016-02-02 17:36:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TOMASZEK t...@o...pl ...

> [...]
    > sprzedawany dla masowego odbiorcy indywidualnego?
    >
    > Zbieram opinie, wnioski i doświadczenia ;)

    Ostatnio kupowałem kilka takich - lenovo w midi tower c2d - do tego
    dołozyłem ssd - smiga az miło.

    Drugi było cos w obudowie takiej małej USF jakos tak - tu gorzej bo sprzet
    działa ok, ale wiatraczek chodzi zdecydowanie za głosno i ponoc ciezko go
    wymienic bo nie pasują zamienniki.
    No i dysk padł ale i tak planowałem wymiane na SSD.

    Reasmując - róznie bywa i zalezy jakie i do czego potrzebujesz kompa.

  • 5. Data: 2016-02-02 18:51:53
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-02-02 o 15:37, TOMASZEK pisze:
    > Przeglądam sobie różne oferty firm, które oferują sprzęt poleasingwoy i
    > tak się zastanawiam - warto to kupić?
    >
    > Z tego co widzę to głównie Dell i HP. Z tą pierwszą firmą nie mam złych
    > doświadczeń, z drugą różnie bywało.

    Córce kupiłem HP 7900 SFF. Po wsadzeniu C2D q8200 i 4GB ( z odzysku )
    dzieciak ma sprzęt do netu, pisania i prostych gier. Ogólnie wtopa z
    grafiką - potrzebna jest low profile i do tego z TDP<35 W - bo tylko
    tyle daje płyta główna. Wybór kart naprawdę niewielki.

    > Zbieram opinie, wnioski i doświadczenia ;)

    Ogólnie pełno dziwacznych rozwiązań firmowych - zasilacze, płyty główne,
    coolery.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2016-02-02 19:28:52
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    W dniu 2016-02-02 o 18:51, PeJot pisze:

    > Ogólnie pełno dziwacznych rozwiązań firmowych - zasilacze, płyty główne,
    > coolery.

    No tego też się trochę boję, ale powiedzmy, komp kupiłbym raz i raczej
    go nie rozbudowywał, nie kombinował.
    Warunek: ma stabilnie działać ;)

    Dzięki za podanie modelu, poprzeglądam dokumentację co tam namodzili ;)

  • 7. Data: 2016-02-02 21:20:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-02 15:37, TOMASZEK wrote:
    > Z tego co widzę to głównie Dell i HP. Z tą pierwszą firmą nie mam złych
    > doświadczeń, z drugą różnie bywało.

    Przygotuj się na nieoczekiwane zachowanie komputera. Zarządzalne wersje
    potrafią się samoczynnie właczyć po podaniu zasilania i po chwili
    wyłaczyć generując stuknięcia w głośnikach, odpalanie dysku i cykanie
    czegoś w środku.

    Hardware nietypowe, np. nie każda karta się zmieści bo fancy-mocowanie
    czegośtam jest o 4mm za blisko.

    BIOS absolutnie nie pozwala na zabawę CPU.

    HP ma od lat 90tych hipotezę że komputery się nie wieszają i nie
    instaluje przycisku reset.

    Dell uważa że pesata niekoniecznie musi mieć zasilanie. I się nic nie
    wiesza tak jak w HP.

    Zatrzaski, pełno zatrzasków (i dziwnych śrubek). A DVD jak latało na
    boki tak lata. Mocowanie HDD zazwyczaj zastanawiające i bywa że nie
    każdy dysk pasuje.

    Dziwne i niepotrzebne urządzenia wpięte w PCI na stałe w rodzaju
    "niezbedny manager zarządzania sterowania kierowaniem XYZ".

    > Jak z żywotnością tego sprzętu?

    Lepiej. Na ten przykład kondensatory są lepsze (w tym i w zasilaczu).

    > Jak z żywotnością zasilacza?

    Jest ustawiony i dobrany dokladnie do hardware. Jak wsadzisz dodatkową
    kartę gfx to bedzie pracowal w gorszych warunkach.

    > Zbieram opinie, wnioski i doświadczenia ;)

    Tanie sa. Bierz jak trafisz. Ostatnio kupiłem kompletny Dell Optiplex
    760 C2D 3GHz za 120zł. IMHO nie da się taniej kupić funkcjonalnego złomu.

  • 8. Data: 2016-02-02 22:04:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2016 21:20:04 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > IMHO nie da się taniej kupić funkcjonalnego złomu.

    Fakt. Sam C2D 3 GHz (E8400) kosztuje połowę tej sumy. Sam na takim się
    zabawiam i nie narzekam na prędkość. A zaoszczędoną sumę przeznacz na
    SSD :)
    --
    Jacek
    -Kto znalazł, ten już nie szuka, zgadza się? Choć ludzie często znajdują

  • 9. Data: 2016-02-02 22:23:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-02 22:04, Jacek Maciejewski wrote:
    > Fakt. Sam C2D 3 GHz (E8400) kosztuje połowę tej sumy. Sam na takim się
    > zabawiam i nie narzekam na prędkość. A zaoszczędoną sumę przeznacz na
    > SSD :)

    Zbędne. To komputer do elektroniki (programowanie, sterowanie, takie
    tam). Za 120zł nie da się kupić kompletnego złomu o tych parameterach.
    Ba nawet połowy tych parametrów.

    No i Vista w teorii z naklejki, ale używam Linuxa więc nie wiem jak to
    wygląda.

  • 10. Data: 2016-02-02 22:26:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-02 21:20, Sebastian Biały wrote:
    > Tanie sa. Bierz jak trafisz. Ostatnio kupiłem kompletny Dell Optiplex
    > 760 C2D 3GHz za 120zł. IMHO nie da się taniej kupić funkcjonalnego złomu.

    Widze że je ciagle sprzedają na allegro, widocznie dużo palet złomu z
    Niemiec przyjechało ;), choć ja wyszarpalem wersję z dyskiem:

    http://allegro.pl/dell-optiplex-760-2x3-0ghz-2gb-vis
    ta-rok-gwar-fv-i5852204435.html