  • 1. Data: 2009-05-23 05:57:11
    Temat: Komunikacja przez USB pomiędzy dwoma uP
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Witam !

    Zrobiłem urządzenie na AT91SAM7S256. Ma ono port USB, który obecnie nie
    jest używany. Pojawiła się potrzeba przesłania do tego urządzenia
    sygnału z zewnętrznego czujnika. Wystarczy do tego przepustowość na
    poziomie 1 bajtu na sek.
    Mogę wbudować do czujnika klasyczny host i przesyłać dane zgodnie ze
    standardem USB. Zastanawiam się jednak czy nie można zrealizować takiej
    transmisji w jakiś prostszy sposób. Zmian sprzętowych w urządzeniu nie
    mogę zrobić ale mogę dowolnie modyfikować jego oprogramowanie. Po
    stronie czujnika nie ma żadnych ograniczeń.

    Paweł

  • 2. Data: 2009-05-23 08:20:08
    Temat: Re: Komunikacja przez USB pomiędzy dwoma uP
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > jest używany. Pojawiła się potrzeba przesłania do tego urządzenia
    > sygnału z zewnętrznego czujnika. Wystarczy do tego przepustowość na

    Przy takiej predkosci wykorystaj cokolwiek - 1wire, I2C itd. Calkowicie
    softwarowa realizacja takiego interfejsu i tak bedzie ktorsza i prostsza
    niz USB.

  • 3. Data: 2009-05-23 08:48:47
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Przy takiej predkosci wykorystaj cokolwiek - 1wire, I2C itd. Calkowicie
    > softwarowa realizacja takiego interfejsu i tak bedzie ktorsza i prostsza
    > niz USB.

    Tych urządzeń jest wiele. Są już zamontowane i nie można w nich dokonać
    żadnych sprzętowych zmian. Mogę jednak dowolnie zmodyfikować ich
    oprogramowanie. Urządzenie ma wolny tylko interfejs USB. Więc to jest
    jedyna droga wprowadzenia danych z czujnika. Jak już napisałem
    realizacja w czujniku hosta USB jest jakimś rozwiązaniem problemu choć
    nie jest to proste. Jeśli nie wymyślę nic innego to tak zrobię. Być może
    jednak można wykorzystać port USB w AT91SAM7S w jakiś niestandardowy
    sposób i przy jego pomocy zrealizować jakąś prymitywną komunikację.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-05-23 21:42:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > jednak można wykorzystać port USB w AT91SAM7S w jakiś niestandardowy
    > sposób i przy jego pomocy zrealizować jakąś prymitywną komunikację.

    W tych ARMach sygnały DDM, DDP są na dedykowanych pinach i nie są
    współdzielone z liniami I/O ogólnego przeznaczenia. Nie sądzę, aby
    tranceiver USB dało się wykorzystać w sposób niestandardowy.

    Natomiast jeżeli przewidywałeś już wcześniej komunikację przez USB,
    musisz mieć przecież zrobioną po stronie ARMa detekcję napięcia
    zasilania z USB oraz wyprowadzony sygnał włączający pull-up linii D+. To
    wystarczy do trywialnej komunikacji dwukierunkowej z resztą świata a'la
    UART (dane w kierunku do ARMa lecą linią zasilania USB, dane w kierunku
    od ARMa to włączanie/wyłączanie pull-up'a linii DDP).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-05-24 06:50:34
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Natomiast jeżeli przewidywałeś już wcześniej komunikację przez USB,
    > musisz mieć przecież zrobioną po stronie ARMa detekcję napięcia
    > zasilania z USB

    Detekcji nie mam. Potrzebna jest tylko po stronie hosta.

    Paweł

  • 6. Data: 2009-05-24 08:41:45
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Detekcji nie mam. Potrzebna jest tylko po stronie hosta.

    Z tym hostem pomyliło mi się z detekcją napięcia na linii DDP.
    W urządzeniu nie mam jednak detekcji napięcia zasilana. Nie była ona
    konieczna. Urządzenie jest zasilane przez złącze USB (nie z PC tylko z
    zewnętrznego zasilacza).

    Pytanie przy okazji.
    W następnych wersjach urządzenia mogę podłączyć jakiś pin IO z uP przez
    rezystor do linii DDM i użyć go do komunikacji szeregowej. Jednak w
    AT91SAM7S podczas resetu na chwilę przejdzie on na 1. Czy z tego powodu
    nie wystąpią problemy z wykrywaniem tego urządzenia na porcie USB w PC ?

    Paweł

  • 7. Data: 2009-05-24 20:11:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > AT91SAM7S podczas resetu na chwilę przejdzie on na 1. Czy z tego powodu
    > nie wystąpią problemy z wykrywaniem tego urządzenia na porcie USB w PC ?

    To zamiast rezystora zastosuj tranzystor P-MOS, którym wysterujesz
    N-MOSa podciągającego linię DDM. Podczas resetu procki AT91SAM7
    wystawiają jedynkę na wszystkich liniach I/O, co nie spowoduje włączenie
    tranzystora. Parę komplementarną MOS znajdziesz nawet w małych
    6-pinowych obudowach SOT.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/