  • 11. Data: 2011-11-08 17:25:22
    Temat: Re: Koniec PI IPv4 w ciągu 2-3lat?
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 07 Nov 2011 23:09:22 +0100, Tomek napisał(a):

    [..ciach..]
    > Klient: nie działa Internet.
    > Operator: Jaki ma Pan zainstalowany system operacyjny na komputerze?
    > K: Vista/7....
    > O: Podłącza się Pan przez własny router, proszę podłączyć się komputerem
    > bezpośrednio do urządzenia operatora
    > K: O, teraz działa,...
    > O: Ma Pan problem ze swoim urządzeniem (routerem) - proszę zgłosić się
    > do sprzedawcy/supportu producenta. Dziękuję za rozmowę...
    K: Ale to Wy mi sprzedaliście takie zepsute urządzenie, musicie
    wymienić!
    Po czym O bierze na swoje barki miliony urządzeń do wymiany.

    Reasumując: chyba żyjesz w innym świecie ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 12. Data: 2011-11-08 18:26:25
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 07-11-2011 23:09, Tomek pisze:

> [...]
    > O: Ma Pan problem ze swoim urządzeniem (routerem) - proszę zgłosić się
    > do sprzedawcy/supportu producenta. Dziękuję za rozmowę...
    >
    > Reasumując, dlaczego operator ma płacić za klienta. Operator ma i bez
    > tego dużo kosztów związanych z uruchomieniem IPv6 w sieci.
    > Ponadto czy obowiązkiem Operatora jest konfigurowanie sieci klienta
    > (oczywiście poza odpowiednimi umowami, ale chyba nie mówimy tu o takim
    > przypadku).
    > Najczęsciej Operator dostarcza sygnał do gniazdka, co się z nim dziej to
    > już zmartwienie klienta (oczywiście zakładając, że klient nie łamie

    K: dziwne, wczoraj działał. byłem u sąsiada i u niego mój router też
    działa, to u was.

    i teraz albo O wraca do v4, wymienia router, albo staje okoniem i klient
    idzie do uke gdzie wygrywa klient.

    oczywiscie zakladasz, tez ze klient ma minimum viste albo linuksa,
    albowiem xp bez zewnetrznej aplikacji po v6 nie pobierze adresu. nie
    mowiac juz o tym, ze samo v6 trzeba doinstalowac.

    reasumujac, nie jest to takie proste.

  • 13. Data: 2011-11-08 18:51:17
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Grzegorz Janoszka napisał(a):

    > IPv4 będziemy mieć przez najbliższe 25 lat jeszcze, minimum.

    No jak Ci najwięksi będą robić prezentacje z wdrożeń po których nam "szczena"
    opadła, że zrobiliśmy więcej w miesiąc i jesteście 100 lat za murzynami to
    na to się zanosi.

    Taka tam dygresja po ostatnim PLNOGu ;P

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 14. Data: 2011-11-08 19:21:33
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    On 2011-11-08 08:43:38 +0000, Grzegorz Janoszka said:

    > Ogarnij się człowieku, żyjesz w jakimś innym wszechświecie ;-)
    >
    > IPv4 było wdrażane 30 lat, pełna zmiana na v6 zajmie drugie tyle.

    Bez przesady, licze ze bedzie to szybciej. Wystarczy ze duzi OP zaczna
    to dawac masom - statystyczny user nie zauwazy roznicy.

    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net

  • 15. Data: 2011-11-08 20:40:24
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 08-11-2011 o 18:25:22 Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wymienić!
    > Po czym O bierze na swoje barki miliony urządzeń do wymiany.
    >
    > Reasumując: chyba żyjesz w innym świecie ;).

    no ale właśnie na sprzęcie od operatora działa...
    jak nie działa, ale wymienić powinien dać jednak rade...

    --
    Jordan Szubert

  • 16. Data: 2011-11-08 21:22:10
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-11-08 20:21, Marcin Gondek pisze:

    > Bez przesady, licze ze bedzie to szybciej. Wystarczy ze duzi OP zaczna
    > to dawac masom - statystyczny user nie zauwazy roznicy.

    Statystyczny user posiada więcej niz jeden komputer/laptop i dlategoz
    posiada kupiony router aby nie placic za nastepne przylacze.

    Ile znasz routerow ADSl pracujacych po IPv6??

  • 17. Data: 2011-11-08 21:49:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> writes:

    > W szkielecie masz już praktycznie wszędzie IPv6. I co to daje? G*no daje
    > :) Żeby IPv6 działało musisz je mieć w domu i na serwerze www, a w
    > domach v6 w ogóle nie występuje, a serwerów www to jakieś 1% ma.

    No to co. Wlaczenie IPv6 w domach (kablowki, ADSLe itp) to chyba prosta
    sprawa. Serwery - jesli bedzie motywacja, to pewnie bedzie jeszcze
    latwiej. Przeciez brak IPv6 nie wynika z jakichs trudnosci, tylko po
    prostu z braku motywacji.

    > Wymienisz w ciągu kilku lat te miliony ruterków i access-pointów, które
    > ludzie mają po domach? Wytłumacz Kowalskiemu, że musi kupić nowy ruter i
    > zapłacić za to z własnej kieszeni, bo jakiś-tam protokół, haha.

    Jasne ze zostana wymienione. W ciagu kilku lat? Sredni czas zycia takich
    urzadzen jest krotszy, bez zadnych IPv6. Nowa promocja w Orange/Neo i po
    klopocie, jak daja router to trzeba brac.

    Przeciez wiekszosc "instalacji" w domach to jest jeden komputer (teraz
    byc moze laptop) z ADSLem lub Ethernetem do kablowki lub sieci
    osiedlowej.
    Alternatywnie komorka, te sa wymienianie jeszcze czesciej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2011-11-08 22:38:36
    Od: Tomek <t...@f...elblag.pl>

> [...]
    > albowiem xp bez zewnetrznej aplikacji po v6 nie pobierze adresu. nie
    > mowiac juz o tym, ze samo v6 trzeba doinstalowac.

    Jasne, że nie jest to proste. I moim zdaniem nie nastąpi do tak szybko...

    Zwróć uwagę na jeszcze jedno, Microsoft sprzedawał PC z preinstalowanym
    XP do 22 października 2010. Wsparcie na cały system wygasa 8 kwietnia
    2014. Do tego czasu większość ludzi wymieni PC i będą mieli
    zainstalowane 7/8 albo cokolwiek innego im Microsoft wymyśli.

  • 19. Data: 2011-11-08 22:56:09
    Od: Tomek <t...@f...elblag.pl>

    On 2011-11-08 18:25, Sylwester Zarębski wrote:
> [...]
    > wymienić!
    > Po czym O bierze na swoje barki miliony urządzeń do wymiany.
    >
    > Reasumując: chyba żyjesz w innym świecie ;).

    Mylisz Operatora ze sprzedawcą... Może Twój Operator sprzedał Ci router,
    ja mam od swojego urządzenie wypożyczone (koszt wymianę tego sprzętu
    poniesie oczywiście Operator - więc to w jego interesie jest już teraz
    kupować sprzęt kompatybilny z ipv6)

    Tak na marginesie - uważasz, że jestem z "innej bajki" - to co powiesz o
    tym -> DVB-T:
    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t
    cytat z faq:
    ----
    Mam stary, kineskopowy, telewizor. Czy będę mógł odbierać naziemną
    telewizję cyfrową?
    W tym wypadku konieczny jest zakup odpowiedniego dekodera do odbioru
    DVB-T, czyli set-top boxa.
    Musi on być zgodny ze standardem MPEG-4, jaki jest obowiązujący dla Polski.

    Szczegółowe techniczne informacje dotyczące sprzętu zawarte są w
    rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 grudnia 2009
    ----

    Zasadniczo koszt odbiornika przerzucony jest na klienta. To na kliencie
    spoczywa dostosowanie się do standardu (oczywiście jeśli chce z niego
    korzystać). To samo przerabialiśmy już w latach 90'tych(?) kiedy to było
    masowe przestrajanie odbiorników radiowych .

    Nikomu nie przyjdzie do głowy protestować przeciwko zachodzącym zmianom
    technologicznym:
    1. bo będzie lepszy Internet/obraz TV/odbiór RTV
    2. technologia się zmienia itp...
    3. zarobią na tym serwisy
    4. i producenci....

    Zasadniczo Ci ostatni zacierają ręce i to nie do roboty tylko do
    liczenia wpływów

  • 20. Data: 2011-11-08 23:06:06
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-11-08 23:56, Tomek pisze:

> [...]
    > korzystać). To samo przerabialiśmy już w latach 90'tych(?) kiedy to było
    > masowe przestrajanie odbiorników radiowych .

    Jest pewien problem: o ile w przypadku TV, radia, prądu, gazu czy nawet
    zwykłego telefonu, klient będzie złorzeczył, ale koniec końców przełknie
    zmiany na swój koszt. Internet natomiast jest tak dziwnie 'zepsutym'
    medium, że tu wszystko ma być za darmo. Bo tak, bo operator to Matka
    Teresa (choć pewności do do jej bezinteresowności nie ma, ale synonim
    pozostał), bo operatorowi z nieba nakapało. Bo jak klient wetka
    odwrotnie kabelek do gniazdka i wezwie serwis do 'niedziałającego'
    internetu, a serwis za usługę poprawnego wetkania kabelka skasuje 50 zł,
    to klient grozi zerwaniem umowy i pójściem do Polsatu, 'bo tam panie
    'stomega' dają za darmo'. Ktoś taką atmosferę wytworzył...

    --
    Ślązak