    From: K <g...@z...gov.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Koniec PI IPv4 w ciągu 2-3lat?
    Date: Tue, 08 Nov 2011 19:26:25 +0100

    W dniu 07-11-2011 23:09, Tomek pisze:

    > Klient: nie działa Internet.
    > Operator: Jaki ma Pan zainstalowany system operacyjny na komputerze?
    > K: Vista/7....
    > O: Podłącza się Pan przez własny router, proszę podłączyć się komputerem
    > bezpośrednio do urządzenia operatora
    > K: O, teraz działa,...
    > O: Ma Pan problem ze swoim urządzeniem (routerem) - proszę zgłosić się
    > do sprzedawcy/supportu producenta. Dziękuję za rozmowę...
    >
    > Reasumując, dlaczego operator ma płacić za klienta. Operator ma i bez
    > tego dużo kosztów związanych z uruchomieniem IPv6 w sieci.
> [...]

    K: dziwne, wczoraj działał. byłem u sąsiada i u niego mój router też
    działa, to u was.

    i teraz albo O wraca do v4, wymienia router, albo staje okoniem i klient
    idzie do uke gdzie wygrywa klient.

    oczywiscie zakladasz, tez ze klient ma minimum viste albo linuksa,
    albowiem xp bez zewnetrznej aplikacji po v6 nie pobierze adresu. nie
    mowiac juz o tym, ze samo v6 trzeba doinstalowac.

    reasumujac, nie jest to takie proste.