  • 1. Data: 2012-06-30 18:02:14
    Temat: Kontrola graniczna / celna
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac
    walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge
    powiedziec "auto jest Wasze"?

    Jak sie jedzie na pusto - nie ma sprawy, ale jak auto wyladowane po dach i
    kazda szczelina upchana to juz sie robi problem, no nie? ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2012-06-30 19:31:29
    Temat: Re: Kontrola graniczna / celna
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    RadekNet, Sat, 30 Jun 2012 17:02:14 +0100, pl.misc.samochody:

    > Jak sie jedzie na pusto - nie ma sprawy, ale jak auto wyladowane po dach i
    > kazda szczelina upchana to juz sie robi problem, no nie? ;)

    Z mojego doświadczenia wynika, że takie ponowne pakowanie sprawia, że nagle
    jest jakby więcej miejsca... :P

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 3. Data: 2012-06-30 20:22:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2012 17:02:14 +0100, RadekNet napisał(a):
    > Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac
    > walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge
    > powiedziec "auto jest Wasze"?

    Ale angielski celnik nie kontroluje obywateli Unii :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-06-30 21:30:40
    Od: "Szymon Machel" <s...@i...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Co robic jak np. angielski celnik poleci otworzyc bagaznik i wyjac
    > walizki? Musze samemu rozladowac (a potem zaladowac!!) samochod czy moge
    > powiedziec "auto jest Wasze"?

    A co to jest "angielski celnik"? :)
    Jak wpływałem jachtem kiedyś (2004) do pierwszego portu na Wyspach (od
    Danii),
    się zwał Fraseburg (albo coś podobnego) to nikogo podobnego nie
    uświadczyłem:)
    Fakt, na Heathrow, parę lat wcześniej, w moim podręcznym bagażu
    prześwietlenie
    wykryło NÓŻ. Qrna zapomniałem o nim. Ruski nożyk do chleba. Byłem na
    delegacji,
    czasami trzeba było jakąś bułkę przekroić. Co się działo! Ale to już inna
    historia.

    Szymon

  • 5. Data: 2012-06-30 22:13:20
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sat, 30 Jun 2012 20:30:40 +0100, Szymon Machel <s...@i...pl>
    wrote:

    > A co to jest "angielski celnik"? :)
    > Jak wp?ywa?em jachtem kiedy? (2004) do pierwszego portu na Wyspach (od
    > Danii),
    > sie zwa? Fraseburg (albo co? podobnego) to nikogo podobnego nie
    > u?wiadczy?em:)

    Plywam odkad zyje i tylko raz mnie w Danii na poczatku lat 90 trzepali.
    Ale przy wjezdzie do UK autem za kazdym razem. Ale nie w tym rzecz -
    angielski czy niemiecki, pytam o zasade. Moga mi kazac wyciagac
    wlasnorecznie bagaze z samochodu czy moga sie cmoknac i niech se sami
    wyciagaja i wkladaja jesli maja potrzebe kontroli?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2012-06-30 22:14:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sat, 30 Jun 2012 18:31:29 +0100, Marek 'marcus075' Karweta
    <m...@g...com> wrote:

    > Z mojego doświadczenia wynika, że takie ponowne pakowanie sprawia, że
    > nagle jest jakby więcej miejsca... :P

    Nie jak pakujesz ubrania w worki odsysane odkurzaczem ;)

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2012-06-30 22:14:34
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sat, 30 Jun 2012 19:22:22 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Ale angielski celnik nie kontroluje obywateli Unii :-)

    ??

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2012-06-30 22:32:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2012 21:30:40 +0200, Szymon Machel napisał(a):

    > A co to jest "angielski celnik"? :)

    HM Custom Officer :-)

    > Jak wpływałem jachtem kiedyś (2004) do pierwszego portu na Wyspach (od
    > Danii),
    > się zwał Fraseburg (albo coś podobnego) to nikogo podobnego nie
    > uświadczyłem:)

    Ja sie zle wyrazilem. Cala UE to jest jeden, wspolny obszar celny.
    W zwiazku z czym nie ma kontroli celnej pomiedzy granicami dwoch panstw
    unijnych. Ale jest na "zewnetrznych granicach unii" .. czyli np na lotnisku
    miedzynarodowym w Berlinie :-)

    No i w portach morskich jest "zewnetrzna granica". Plynac z Danii do UK w
    zasadzie nie zmieniacie obszaru celnego ... ale ktoz moze wiedziec skad
    przyplyneliscie ?

    Oczywiscie kontrolowac nadal trzeba, ale z rzadka, celnicy maja teraz
    uprawnienia na caly kraj, nie musza na granicach.
    Nawiasem mowiac to ciekaw jestem jak to wyglada - np jedziemy sobie w 4
    osoby na Ukraine, kupujemy 4 flaszki wodki, wracamy, flaszki zostaja w
    samochodzie i na drugi dzien celnicy kontroluja samochod ... ale teraz jest
    tylko jedna osoba, bo np kierowca jedzie zatankowac paliwo ..

    A z ciekawostek - w portach sa strefy wolnoclowe, a przy wyjezdzie z nich
    kontrole celne :-)

> [...]
    > delegacji,
    > czasami trzeba było jakąś bułkę przekroić. Co się działo! Ale to już inna

    Ale to chyba nawet nie celnicy.
    Kogos tam jeszcze moga narkotyki interesowac.

    J.

  • 9. Data: 2012-06-30 22:41:43
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    RadekNet <r...@r...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > wlasnorecznie bagaze z samochodu czy moga sie cmoknac i niech se sami =
    >
    > wyciagaja i wkladaja jesli maja potrzebe kontroli?

    Jak chcesz wjechać na teren innego państwa musisz przestrzegać przepisów jakie
    na jego terenie obowiązują. Jeśli w ich przepisach stoi że Ty masz im pokazać
    co wieziesz to Ty pokazujesz. Jak napisali że celnik sam bierze i rozpakowuje
    to Ty nie musisz. Wiesz co oni napisali? Że Ty pokazujesz. Jak nie chcesz
    pokazać to nie wpuszczają. Dokąd nie będą mieli uzasadnionego podejrzenia że
    przewozisz coś czego nie wolno przewozić sami nie sprawdzą. A jak by wiedzieli
    że masz 200 kilo narkotyków albo materiały do zbudowania bomby atomowej to Cie
    wpuszczą. Będą chcieli wiedzieć dla kogo wieziesz.

  • 10. Data: 2012-06-30 22:45:35
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sat, 30 Jun 2012 21:32:18 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Ja sie zle wyrazilem. Cala UE to jest jeden, wspolny obszar celny.

    Patrz Wiki: strefa Schenen ;)

    > Oczywiscie kontrolowac nadal trzeba, ale z rzadka, celnicy maja teraz
    > uprawnienia na caly kraj, nie musza na granicach.

    Widac, ze nigdy nie byles promem w UK ;) Zjezdzasz z promu to mijasz
    posterunek sluzb celnych/granicznych i - to nie tylko moje wrazenie - jak
    masz polski (czy inny wschodni) paszport to na 99% bedziesz sciagniety do
    kontroli. Na szczescie nigdy nie kazali mi auta wypakowywac, ale
    szczegolowy wywiad oraz zagladanie pod samochod zawsze.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com