  • 1. Data: 2013-12-10 16:02:28
    Temat: Kontroler Ethernetu z SPI.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Szukam układu z interfejsem SPI który pozwolił by mi podłączyć
    mikrokontroler do sieci Ethernet. Oczywiście stos i cala reszta związana
    z obsługą sieci musi być zintegrowana w tym układzie.
    Możecie polecić coś sprawdzonego i dobrze opisanego, oprogramowanego?
    Z dostępnych znalazłem WIZnet W5200 i W5500 ale za bardzo nie wiem
    jeszcze jak się do nich zabrać...

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 2. Data: 2013-12-10 16:20:44
    Temat: Re: Kontroler Ethernetu z SPI.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Możecie polecić coś sprawdzonego i dobrze opisanego, oprogramowanego?
    > Z dostępnych znalazłem WIZnet W5200 i W5500 ale za bardzo nie wiem jeszcze

    Od osoby, która robiła kilka lat temu takie poszukiwania wiem, że w zasadzie
    tylko WIZnet (ale to było kilka lat temu i nie ja szukałem).
    Mnie, jako elektronika, denerwują karty katalogowe WIZneta - na przykład
    wymagana pojemność 10.1uF :).
    Nie umiem na przykład ustalić, czy zawarty w W5200 LDO wymaga tak na prawdę
    tantala, czy można dać ceramika.
    Gdzieś na ich stronie znalazłem kiedyś jakieś ich odpowiedzi na pytania
    ludzi, którzy chcą tego użyć i mają podobne do moich wątpliwości - żenujący
    brak kompetencji odpowiadacza.
    P.G.

  • 3. Data: 2013-12-10 18:03:36
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-12-10 16:02, Andrzej W. pisze:
    > Cześć,
    >
    > Szukam układu z interfejsem SPI który pozwolił by mi podłączyć
    > mikrokontroler do sieci Ethernet.

    Zapomniałem dodać po co.
    Mikrokontroler po uruchomieniu ma pobrać kilka KB danych po czym ma
    wysyłać dziennie ok. 20-50 pakietów po jakieś 100B.
    Żadnych szaleństw.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2013-12-10 18:07:25
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-12-10 16:20, Piotr Gałka pisze:
    > na przykład wymagana pojemność 10.1uF :).

    10uF elektrolit + 100nF ceramiczny przecież to oczywiste :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2013-12-10 21:49:59
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Tue, 2013-12-10 at 16:02 +0100, Andrzej W. wrote:
> [...]
    > Możecie polecić coś sprawdzonego i dobrze opisanego, oprogramowanego?
    > Z dostępnych znalazłem WIZnet W5200 i W5500 ale za bardzo nie wiem

    ENC28J60
    na alledrogo i ebay są gotowe moduły za grosze do podpięcia po SPI

    @

  • 6. Data: 2013-12-10 22:02:20
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 12/10/2013 09:49 PM, Artur Miller wrote:

    > ENC28J60
    > na alledrogo i ebay są gotowe moduły za grosze do podpięcia po SPI

    ENC nie ma stosu TCP. Trzeba rzeźbić samemu. Ale że tani i ma SPI, to
    masz rację :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 7. Data: 2013-12-10 23:47:17
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Tue, 2013-12-10 at 22:02 +0100, Marek Wodzinski wrote:

    > ENC nie ma stosu TCP. Trzeba rzeźbić samemu. Ale że tani i ma SPI, to
    > masz rację :-)

    a no tak, nie doczytałem, ze ma mieć stos w środku ... ino po co, skoro
    bibliotek mnóstwo?

    @

  • 8. Data: 2013-12-11 01:05:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Dec 2013 23:47:17 +0100, Artur Miller <n...@m...com>
    wrote:
    > a no tak, nie doczytałem, ze ma mieć stos w środku ... ino p=
    > o co, skoro
    > bibliotek mnóstwo?

    No ale wtedy trzeba użyć nieco większy mcu by ogarnął tcp. Jak 99%
    pracy mcu to jest obsługa tcp a pozostały 1% to obsługa zdarzeń typu
    zapalanie led czy sterowanie przekaźnikami to chyba lepiej przenieść
    tcp do dedykowanego układu, wtedy kod "właściwy" będzie mniejszy i
    prostszy. Przy implementacji tcp na pic32 wkurzało mnie (przy
    testach) ciągle wgrywanie (zajmujace czas) 120kb wsadu, z którego
    10kb to część "robocza" nad która pracowałem a reszta to obsługa
    sieci rozpychająca firmware.
    Chętnie bym poczytał jaki taki w5200 się sprawuje...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-12-11 12:20:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Chętnie bym poczytał jaki taki w5200 się sprawuje...

    Dwa lata temu użyliśmy w urządzeniu W5100 (szyna równoległa, bo SPI było
    postawione na głowie), a kilka miesięcy temu w nowym W5200 - tu SPI już jest
    poprawione.
    Nie ja piszę oprogramowanie i kompletnie nie mam pojęcia co śmiga po
    Ethernecie więc trudno mi rzeczowo coś powiedzieć.
    Jakieś problemy były do pokonania, ale ogólnie daje się użyć.

    Najprościej chyba sprawdzić kupując:
    http://www.gamma.pl/katalog/komunikacja/sieci-przewo
    dowe/moduly-ethernet/wiznet-wiz820io-network-module-
    with-mcu.html
    P.G.