  • 1. Data: 2013-12-10 13:33:50
    Temat: LukegoDamp
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello,

    Jakby komuś przyszła ochota na budowę wzmacniacza 2x150W w klasie D z
    EdW 12/2013, to niech nawet nie próbuje robić dławików na rdzeniach
    TN32/19/13-3F3 jak podano w opisie. Przy 3 zwojach ten rdzeń zaczyna
    się nasycać przy prądzie chwilowym 3.6A a pełnym nasyceniu jest przy
    prądzie 4.2A.

    Należy użyć rdzeni toroidalnych ze szczeliną TN26/15/11-3C20-A113 i
    nawinąć na nich 14 zwojów drutu DNE 1.0.

    Można również użyć rdzeni z materiału SuperMSS/KoolMu/Sensdust np.
    MS-106026-2 (oznaczenie Ferystera RTMSS-27,8X14,1X12(026)) i nawinąć
    26 zwojów DNE 1.0.

    Dla prawdziwych mastahów jest T106-2 (Feryster: RTP-26,9X14,5X11,1-LP)
    i nawinięcie 40 zwojów DNE 1.0.

    Najtańszy jest rdzeń z SuperMSS. Najdroższy "Amidon" T106-2.

    Ferrytowy jest po środku ale w tej chwili dostępny jest tylko w
    Contransie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 2. Data: 2013-12-12 11:37:11
    Temat: Re: LukegoDamp
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > TN32/19/13-3F3 jak podano w opisie. Przy 3 zwojach ten rdzeń zaczyna
    > się nasycać przy prądzie chwilowym 3.6A a pełnym nasyceniu jest przy

    W tym projekcie niepokoją mnie jeszcze dwie inne sprawy:

    Połączenie między wyjściem IC a cewką jest zrealizowane ścieżką o
    szerokości na oko 1.5mm, w jednym kanale nawet z pojedynczą przelotką.
    Tam wali prawie 10 amperów.

    Jeden kanał odwraca fazę sygnału, drugi nie. Niby można podłączyć jedno
    gniazdko głośnikowe odwrotnie, ale jeśli użytkownik wpadnie na pomysł
    użycia wspólnej masy dla dwóch głośników to będzie zabawnie.

    Pozdrawiam,
    Paweł