  • 1. Data: 2015-12-30 09:45:40
    Temat: Konwersja liczb dec<>bin zmiennoprzecinkowych
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Dla liczb całkowitych jest prosto: w pętli mnożenie przez 10.
    A jak dla zmiennoprzecinkowych,np
    3.5467e127 ?
    albo w drugą stronę
    101101 * 2^10111011
    Procesory używają liczb BCD ale to raczej zaszłość historyczna i do
    niczego nie są potzebne?

  • 2. Data: 2015-12-30 09:56:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-30 09:45, Borneq pisze:
    > Dla liczb całkowitych jest prosto: w pętli mnożenie przez 10.
    > A jak dla zmiennoprzecinkowych,np
    > 3.5467e127 ?

    Kolega Krashan jakiś czas temu popełnił artykuł na ten temat:
    http://krashan.ppa.pl/articles/stringtofloat/

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 3. Data: 2016-01-06 20:38:44
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja tam się nie pierdolę i konwertuję z tabelki...
    a ogólnie to i tak wszystkkie wzory przerabia sie na przesuwanie bitów
    binarnych...

  • 4. Data: 2016-01-06 21:08:28
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a no bo jeszcze można tak:

    x=2,31414
    czyli odejmujemy 0,00001
    i tak 231414 razy

    i mamy wynik...

    taki powski żarcik...

  • 5. Data: 2016-01-06 21:18:38
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > http://krashan.ppa.pl/articles/stringtofloat/

    strasznie zaawansowany intelektualnie jest ten opis,
    moja głowa nie daje rady, może Ktoś objaśni "co autor miał na myśli"?

  • 6. Data: 2016-01-07 11:54:32
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 30, 2015 at 9:45:04 AM UTC+1, Borneq wrote:
> [...]
    > albo w drugą stronę
    > 101101 * 2^10111011
    > Procesory używają liczb BCD ale to raczej zaszłość historyczna i do

    Co procedura pobiera na wejście?
    Czy chodzi o to?

    double konwetuj( const char string[] ) {
    }