  • 1. Data: 2014-11-18 15:43:50
    Temat: Konwerter RS232-USB
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Na wykończeniu jest nasz laptop z portem COM. Chcemy kupić nowy, ale już bez
    portu COM. System prawdopodobnie Windows 7 albo Windows 8.
    Chciałem zapytać, jaki polecilibyście konwerter USB-RS232?

    Komunikacji przez RS232 będziemy używać do programowania sterowników Fatek,
    ustawiania parametrów serwonapędów ESTUN, do komunikacji z własnymi
    urządzeniami ze złączem RS232, do programowania starszych sterowników
    Siemens S5 (mamy przejściówkę podłączaną do portu COM), do komunikacji z
    programatorem ProgStar COMBO3. Konwerter powinien poradzić sobie z tymi
    wymienionymi urządzeniami.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Robbo

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-11-18 15:50:42
    Temat: Re: Konwerter RS232-USB
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > portu COM. System prawdopodobnie Windows 7 albo Windows 8.
    > Chciałem zapytać, jaki polecilibyście konwerter USB-RS232?

    Nie konwerter, a port COM na PCI.

  • 3. Data: 2014-11-18 16:03:50
    Od: ZeN <z...@n...eu>

    W dniu 2014-11-18 o 15:50, k...@w...pl pisze:

    > Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie konwerter, a port COM na PCI.

    i podłączy go do laptopa?!

  • 4. Data: 2014-11-18 16:12:12
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Znalazłem takie konwertery (z optoizolacją):

    1. Konwerter UTS-1461A-SI ( RS-232 na USB )
    2. Konwerter MP00112 (http://www.meraprojekt.com.pl/mp00112.html)

    Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć, jak to działa w praktyce?
    Miałem kiedyś kartę chyba PCMCIA z portem RS232 i nie działało mi z
    programatorem COMBO3. Dlatego pytam o sprawdzony w boju konwerter.

    Robbo

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-11-18 17:51:42
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-11-18 o 16:12, Robbo pisze:
> [...]
    > Miałem kiedyś kartę chyba PCMCIA z portem RS232 i nie działało mi z
    > programatorem COMBO3. Dlatego pytam o sprawdzony w boju konwerter.

    Zazwyczaj do automatyki wystarcza dowolny konwerter na FTDI lub na
    Prolificu. Kiedyś zdarzyło mi się, że nie moglem się skomunikować z
    portem serwisowym w znakowym Magelisie.
    Zamiast kupować jeden konwerter za 120 zł wolałbym kupić ze trzy różne
    po 40. Ten MP00112 jest na FT232 i działa tak jak każdy inny na FTDI.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2014-11-18 18:04:17
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 Nov 2014 15:43:50 +0100, "Robbo" <n...@g...com> wrote:

    >Na wykończeniu jest nasz laptop z portem COM. Chcemy kupić nowy, ale już bez
    >portu COM. System prawdopodobnie Windows 7 albo Windows 8.
    >Chciałem zapytać, jaki polecilibyście konwerter USB-RS232?

    Ja używam w nowym laptopie konwertera Axago ECA-S1 i jakiejś taniochy na
    Prolificu. Dodatkowo dokupiłem stację dokującą Dell PR02X. Generalnie sprzętowo
    nie ma problemów - problem (u mnie) polega na zmuszeniu do pracy starych
    programów na nowym systemie. Wolę czasem męczyć się z rozpadającą się 15-letnią
    Armadą, niż babrać się z maszynami wirtualnymi lub Dosem z pendrajwa. Szanuj
    laptopa swego - nowego możesz mieć gorszego...

  • 7. Data: 2014-11-18 18:12:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Nov 2014 15:50:42 +0100, <k...@w...pl> wrote:
    > Nie konwerter, a port COM na PCI.

    A ja bym się upewnił czy faktycznie potrzebuje rs232 bo może chodzi o
    przejściówkę uart-usb a nie o rs232-usb.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-11-18 20:19:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-18 15:43, Robbo wrote:
    > Chciałem zapytać, jaki polecilibyście konwerter USB-RS232?

    Kup tani. Zmierz napięcia na wyjsciu. Jesli będą >3.3V a najlepiej >5V
    to jest szansa że zadziała. Niestety trafiły mi się w różnych ramach
    cenowych takie które mialy napięca +- 3.3V a nawet jeden ktory miał coś
    koło 2.9. Oszczędza się na wszystkim i chyba oszczędzono na przetwornicy
    +- 12V.

    IMHO to jest na tyle tanie że znajdziesz metoda prób i błędów. Większośc
    z nich pracuje potem poprawnie jesli tylko napięcia będa ok. Chyba że
    software pisane przez imbecyla grzebie w portach i/o, ale na to nie
    poradzisz nic (choć od biedy emulator pc powinien dać radę).

  • 9. Data: 2014-11-18 20:53:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-11-18 o 15:43, Robbo pisze:
> [...]
    > bez portu COM. System prawdopodobnie Windows 7 albo Windows 8.
    > Chciałem zapytać, jaki polecilibyście konwerter USB-RS232?

    Karta 2xRS232 do laptopa kosztuje niewiele więcej, naturalnie o ile jest
    ją gdzie wsadzić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2014-11-18 22:00:27
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-11-18 15:43, Robbo pisze:
> [...]
    > sterowników Siemens S5 (mamy przejściówkę podłączaną do portu COM), do
    > komunikacji z programatorem ProgStar COMBO3. Konwerter powinien poradzić
    http://www.morele.net/kontroler-unitek-expresscard-1
    x-rs-232-moschip-326960/

    coś takiego?