  • 1. Data: 2006-12-08 15:12:36
    Temat: Koszt dzierżawy światłowodu
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    Witam,
    Czy ktoś z Państwa byłby w stanie podać ile orientacyjnie może kosztować
    wydzierżawie 25 km światłowodu?
    Pozdrawiam,
    Michał Wójcik

  • 2. Data: 2006-12-08 16:09:36
    Temat: Re: Koszt dzierżawy światłowodu
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Witam

    > Czy ktoś z Państwa byłby w stanie podać ile orientacyjnie może kosztować
    > wydzierżawie 25 km światłowodu?

    W Kraq dostalem ostatnio oferte na 2000/km pary.

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 3. Data: 2006-12-08 16:48:25
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    > Czy ktoś z Państwa byłby w stanie podać ile orientacyjnie może kosztować
    > wydzierżawie 25 km światłowodu?

    Ceny dzierżawy bardzo, ale to bardzo zależą od tego gdzie, co, komu....

    My w 3s.pl aby móc stosować zasadę, że każdemu wg. potrzeb wprowadziliśmy
    pojęcie "szarego włókna" czyli włókna, które jest fizycznym włóknem ale w
    umowie umawiamy się jaka będzie na nim realizowana przepływność. I mamy
    wkłókna na 40km za 2,5 tys zł (czyli 62zł/km) pod E1 bo cena E1 to jest coś
    koło tego.

    Mamy też włókna pod STM-1 za około 5 tys. za 2,5km (wychodzi 2 tys/km) bo
    jakby ktoś użył radia w takiej relacji to wyjdzie go podobnie. Mamy też całe
    ringi zestawione dla operatorów, gdzie cena włókien nie przekracza
    300zł-400/km a czasem jest jeszcze mniej gdy wiemy, że włókna są wpięte w
    konkretne urządzenia.

    Ale przez te kilka lat stosowania naszej wizji "włókno dla każdego
    potrzebującego" (patrz www.3s.pl) nie udało nam się jeszcze wypracować
    prostego cennika za włókna. Za to stosowanie do włókien mniej więcej
    rynkowych cen za transmisje daje dobre efekty zarówno dla nas jak i dla
    współpracujacych z nami (a współpracują wszyscy) operatorów.

    Wojtek

  • 4. Data: 2006-12-08 18:48:33
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    Czy ktoś z Państwa byłby w stanie podać ile orientacyjnie może kosztować
    > wydzierżawie 25 km światłowodu?

    vattenfall - 550pln netto/km pary, mierzone reflektometrem zaokrąglone do
    0.1km
    pewnie przy 100km cena jest inna.

    Marcin

  • 5. Data: 2006-12-08 19:53:14
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    > Czy ktoś z Państwa byłby w stanie podać ile orientacyjnie może kosztować
    > wydzierżawie 25 km światłowodu?

    i jeszczed coś...
    PTC Era upłynna czasem nadwyzki po 2200zł/km

  • 6. Data: 2006-12-10 15:30:36
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <elcfrh$vhp$1@node5.news.atman.pl> Wojciech Apel napisał(a):

    > i jeszczed coś...
    > PTC Era upłynna czasem nadwyzki po 2200zł/km

    A znasz może orientacyjne stawki za lambde ?

    --
    Asterisk + SS7, Cisco (ATM/BGP/FRAME-RELAY/PIX) - instalacja i konfiguracja

  • 7. Data: 2006-12-10 17:49:44
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > A znasz może orientacyjne stawki za lambde ?

    stm-1 era na trasie kraków-warszawa wyceniła komuś na jakieś 9tyś pln
    netto/mc
    Co do gołej lambdy - przypuszczam że cena będzie zależała od tego co taką
    lambdą
    będziesz chiał puścić.
    Jeżeli STM-1 - cena może być podobna jak za gołe STM-1, jak Gigabit - to jak
    za gigabit
    Jak STM-16 - odpowiednio drożej.

    Nie wiem jak sprzęt innych producentów, pewnie we wszystkich jest bardzo
    podobnie,
    w Nortelu na porcie DWDM trzeba ustawić pod jaką transmisje ma być
    aktywowana dana
    lambda. Przypuszczam że bardziej chodzi o zegar niż o ramkowanie, ale tak
    czy owak,
    kupując lambde dostawca musi ustawić na porcie rodzaj transmisji.
    Tak więc od tego będzie zależała cena.

    Marcin